Public Relations bibliotek naukowych w Internecie

Public Relations bibliotek naukowych w Internecie

13 ocen

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Tematem książki jest wizerunek bibliotek naukowych kształtowany w środowisku internetowym poprzez serwisy WWW oraz jego wpływ na odbiór społeczny instytucji naukowych, których częścią są biblioteki. Autorka wskazała cechy kształtujące wizerunek instytucji i bibliotek naukowych w Internecie i w efekcie ustaliła kryteria PR dla bibliotek w sieci. Na bazie tych kryteriów poddała ocenie strony WWW bibliotek naukowych i ośrodków informacji Państwowych Szkół Wyższych, jednostek Polskiej Akademii Nauk i Jednostek Badawczo-Rozwojowych. Wnioski z badań mogą służyć poprawie działań instytucji naukowych i ich bibliotek w zakresie działań PR prowadzonych w sieci. Przykłady najlepszych praktyk winny być dobrym wzorem i inspiracją dla osób odpowiedzialnych w bibliotekach naukowych za komunikację z otoczeniem.


Rok wydania2007
Liczba stron226
KategoriaKomunikacja społeczna
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN-13978-83-233-2367-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  
  Część pierwsza. Od Public Relations do e-Public Relations. Współczesne kierunki badań naukowych nad kształtowaniem wizerunku bibliotek i ich macierzystych instytucji naukowych    17
  
    Rozdział 1. Public Relations    17
      1.1. Terminologia Public Relations    18
        1.1.1. Definicje Public Relations,    18
        1.1.2. Wizerunek    21
        1.1.3. Publiczność,    22
        1.1.4. Public Relations a komunikacja społeczna    22
        1.1.5. Tożsamość instytucji    25
      1.2. Public Relations w środowisku elektronicznym    30
      Wnioski    32
  
    Rozdział 2. Badania PR i e-PR bibliotek instytucji naukowych    35
      2.1. Organizacja działań PR w polskich instytucjach naukowych    35
      2.2. Cele PR w bibliotekach    38
      2.3. Profesjonalizm w podejściu do e-PR w bibliotekach    40
      2.4. Działania stowarzyszeń na rzecz e-PR bibliotek naukowych    44
      2.5. Budowanie wizerunku instytucji i bibliotek naukowych w ramach e-PR    47
      Wnioski    54
  
    Rozdział 3. Badania publiczności bibliotek naukowych w kontekście Public Relations w Internecie    55
      3.1. Publiczność wewnętrzna    57
      3.2. Publiczność z bliższego otoczenia bibliotek    58
      3.3. Publiczność z dalszego otoczenia bibliotek    61
      Wnioski    69
  
  Część druga. Doświadczenia polskich bibliotek w kształtowaniu wizerunku w Internecie (badania własne)    75
  
    Rozdział 4. Adaptacja metody analizy treści do badań e-PR bibliotek instytucji naukowych    75
      4.1. Dotychczasowe zastosowania content analysis w badaniach nad Internetem    75
      4.2. Próba badawcza    77
      4.3. Kwestionariusz badań własnych    80
      4.4. Przebieg badań własnych    89
      Wnioski    90
  
    Rozdział 5. Cechy funkcjonalne badanych serwisów    93
      5.1. Dostęp do serwisów    93
      5.2. Nawigacja    96
      5.3. Aktualność    100
      5.4. Wiarygodność    101
      5.5. Wielojęzyczność    102
      5.6. Identyfikacja wizualna serwisu    104
      Wnioski    106
  
    Rozdział 6. Kultura organizacyjna, zachowanie bibliotekarzy i komunikacja w ramach PR z otoczeniem bliższym    109
      6.1. Kultura organizacyjna    109
      6.2. Zachowania pracowników biblioteki    112
      6.3. Formy komunikacji z otoczeniem    117
      6.4. Pracownicy naukowi badanych instytucji i studenci (w uczelniach)    118
      6.5. Władze    124
      6.6. Absolwenci (szkół wyższych)    125
      Wnioski    128
  
    Rozdział 7. Kształtowanie e-PR w odniesieniu do grup otoczenia dalszego    131
      7.1. Środowisko naukowe    131
      7.2. Szerokie otoczenie społeczne    140
      7.3. Klienci płatnych produktów i usług    145
      7.4. Sponsorzy    149
      7.5. Przedstawiciele mediów    153
      Wnioski    155
  
  Zakończenie    159
  Indeks nazwisk    169
  Wykorzystane źródła i opracowania    173
  Spis rysunków zamieszczonych w tekście    189
  Spis tabel i wykresów zamieszczonych w tekście    189
  
  Aneksy    191
    I. Wykaz skrótów nazw instytucji naukowych występujących w tekście    191
    II. Wykaz szczegółowy badanych instytucji naukowych z adresami stron WWW    195
    III. Kwestionariusz badań    211
    IV. Mapa rozmieszczenia jednostek naukowych w województwach    223
  
  Abstract    225
RozwińZwiń