Komunikowanie organizacji w kryzysie

Metody i modele ograniczania ryzyka

1 opinia

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

66,60  74,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 74,00 zł (-10%)

Najniższa cena z 30 dni: 37,00 zł  


66,60

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

• Praktyczna analiza strategii zarządzania kryzysem
• Autorskie, nowe, nigdzie wcześniej niepublikowane modele komunikowania


Kryzysy są zjawiskiem powszechnym i niezwykle groźnym (…). Dynamiczny przepływ informacji, dostępność narzędzi, które umożliwiają wymianę myśli, ale także hejt, mowa nienawiści, fake newsy, stalking czy inne źródła kryzysów ‒ wszystko to rozbudziło w świadomych menedżerach nie tylko potrzebę obserwacji otoczenia, ale również rozwijania umiejętności właściwego reagowania w sytuacjach problemowych. Celem tej książki jest wskazanie kluczowych czynników determinujących procesy komunikacyjne w obszarze zarządzania sytuacjami kryzysowymi, ze szczególnym uwzględnieniem tych z nich, które w największym stopniu wywierają wpływ na decyzje podejmowane przez menedżerów uczestniczących w pracach sztabów kryzysowych.


Ze wstępu


Książka ta, poświęcona ważkiemu zagadnieniu komunikowania w kryzysie, budzi mój szacunek i uznanie przede wszystkim ze względu szerokie wykorzystanie przez Autora nie tylko bogatej literatury przedmiotu, ale także wyników wielu aktualnych badań. Stanowi ważne i cenne kompendium wiedzy o metodach zażegnywania kryzysów wizerunkowych. Nie tylko porządkuje naszą dotychczasową wiedzę o zarządzaniu w sytuacji zaistniałego kryzysu, ale także wprowadza do tej problematyki nowe ważne elementy.


prof. dr hab. Janusz Włodzimierz Adamowski


Jest to jedna z niewielu prac z ostatnich lat w Polsce, które w sposób tak kompleksowy odniosły się do dorobku teoretycznego i praktycznego w zakresie zarządzania komunikowaniem. (…) Wyodrębniono w niej cechy wyróżniające zachowania menedżerów w momencie pojawienia się problemów o podłożu wizerunkowym oraz przedstawiono analizę skutków psychologicznych u specjalistów PR odczuwanych podczas uczestnictwa w sytuacjach kryzysowych i określono poziom stresu towarzyszącego najpoważniejszym kryzysom wizerunkowym.


prof. dr hab. Jerzy Olędzki


Rok wydania2022
Liczba stron194
KategoriaMarketing, reklama
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-22195-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  Rozdział 1. Wizerunek, reputacja i kryzys – definicje i kluczowe zależności 15
    1.1. Definiowanie wizerunku i reputacji w kontekście potencjalnych zagrożeń    15
    1.2. Kryzys – analiza definicji    18
    1.3. Podatność organizacji na zdarzenia kryzysowe    23
    1.4. Procesowe podejście do zmian w wizerunku    26
    1.5. Pomiar wizerunku i reputacji przedsiębiorstwa    28
    1.6. Wpływ sytuacji kryzysowych na otoczenie biznesowe przedsiębiorstwa    34
  Rozdział 2. Przyczyny i skutki zdarzeń kryzysowych    37
    2.1. Przyczyny sytuacji kryzysowych    37
    2.2. Skutki sytuacji kryzysowych    41
      2.2.1. Psychologiczne skutki wynikające z kryzysów wizerunkowych    43
      2.2.2. Stres i jego wpływ na kształtowanie się sytuacji kryzysowych    54
      2.2.3. Ekonomiczne i społeczne skutki wizerunkowych sytuacji kryzysowych    57
    2.3. Stan bezczynności podczas kryzysu wizerunkowego    59
    2.4. Przesłanki podejmowania ryzyka z uwzględnieniem potencjalnych skutków zdarzeń    65
    2.5. Nauka na błędach jako element budowania doświadczenia    68
    2.6. Zrozumienie problemu jako podstawa w prognozowaniu i podejmowaniu decyzji    71
  Rozdział 3. Przygotowanie do reagowania w wizerunkowych sytuacjach kryzysowych 74
    3.1. Przygotowanie do wystąpienia potencjalnych kryzysów    74
    3.2. Szkolenia i warsztaty jako element wsparcia w przygotowaniu do kryzysów    81
    3.3. Predyspozycje menedżerów w zakresie radzenia sobie z sytuacjami kryzysowymi    82
    3.4. Dobór zespołu i zadania sztabu kryzysowego    87
    3.5. Nauka przez analogie    93
    3.6. Wsparcie zewnętrzne a ograniczenia wewnętrzne    95
    3.7. Prawo do zmiany decyzji w kryzysie jako element pozycji silnej    97
    3.8. Relacje wewnętrzne jako element wsparcia przy podejmowaniu decyzji w kryzysie    99
      3.8.1. Zasady budowania relacji wewnętrznych    99
      3.8.2. Relacje wewnętrzne a narzędzia komunikowania    100
      3.8.3. Komunikowanie do otoczenia wewnętrznego w kryzysach wizerunkowych    103
    3.9. Budowanie zaufania i jego wykorzystanie w sytuacjach kryzysowych    105
  Rozdział 4. Reagowanie w wizerunkowych sytuacjach kryzysowych    107
    4.1. Działania podejmowane w sytuacjach kryzysowych    107
    4.2. Czynniki determinujące skuteczność w rozwiązywaniu sytuacji kryzysowych    118
    4.3. Reakcje menedżerów podczas sytuacji kryzysowych    124
    4.4. Zaangażowanie podmiotów zewnętrznych w proces rozwiązywania sytuacji kryzysowych    132
    4.5. Kluczowe czynniki determinujące zarządzanie w sytuacjach kryzysowych    134
    4.6. Aktywne i pasywne strategie zarządzania kryzysem    137
    4.7. Style radzenia sobie ze stresem w kryzysie    142
    4.8. Błędy w sytuacji kryzysowej    145
    4.9. Stopień wpływu wybranych czynników na decyzje podczas kryzysu    147
    4.10. Siły wspierające i hamujące w procesie zarządzania podczas kryzysów    153
  Model komunikowania organizacji w kryzysie. Podsumowanie 159
  Wnioski    165
  Suplement. Typologia specjalistów public relations 170
  Scenariusz wywiadu pogłębionego nt. postaw i zachowań menedżerów zarządzających kryzysami wizerunkowymi    175
  Badanie opinii specjalistów public relations – ankieta    178
  Bibliografia    184
  Spis tabel    189
  Spis rysunków    191
  Indeks    192
  O autorze    195
RozwińZwiń