Public relations w kształtowaniu wizerunku instytucji finansowych

Public relations w kształtowaniu wizerunku instytucji finansowych

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Instytucje finansowe mogą kształtować swój wizerunek wykorzystując wiele narzędzi. Jednymi z nich są public relations, które dają instytucjom finansowym szerokie możliwości komunikacji z różnymi (wewnętrznymi i zewnętrznymi) grupami odbiorców. Informacje przekazywane za pomocą PR są dla odbiorców zewnętrznych bardziej wiarygodne niż np. informacje z reklam. Dla podmiotów wewnętrznych stają się one natomiast potwierdzeniem ich znaczącej roli w działalności instytucji. Powoduje to wzrost wiarygodności instytucji, zaufania do niej, a w konsekwencji poprawę wizerunku. Stosowanie zróżnicowanych form komunikacji z innymi podmiotami nabiera szczególnego znaczenia wraz z rosnącą konkurencją i pogłębiającym się naśladownictwem ofert oraz dynamiką zachodzących zmian w otoczeniu gospodarczym.


Głównym celem opracowania jest przedstawienie istoty public relations wykorzystywanych przez instytucje finansowe (lokalne i ponadlokalne) narzędzi kształtowania wizerunku, a także przedstawienie uwarunkowań determinujących działania podejmowane przez instytucje finansowe z zakresu public relations. Rozważania natury teoretycznej poparte zostały wynikami badań przeprowadzonymi na terenie województwa śląskiego wśród wybranych instytucji finansowych w latach 2006 i 2007.


Rok wydania2010
Liczba stron147
KategoriaPublic Relations
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7246-558-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WSTĘP    7
  Rozdział I. Instytucje finansowe    11
    1. Rynek usług finansowych i jego uczestnicy    11
    2. Instytucje finansowe jako instytucje zaufania publicznego    26
    3. Lokalne instytucje finansowe – cele, zakres działania, zadania    30
  Rozdział II. Podstawy kształtowania PR w procesie komunikacji marketingowej instytucji z rynkiem    40
    1. Istota procesu komunikacji marketingowej    40
    2. Public relations w komunikacji marketingowej instytucji z otoczeniem    45
      2.1. Public relations jako instrument promotion-mix    61
      2.2. Etapy kształtowania działań PR    67
      2.3. Pomiar skuteczności i efektywności działań PR    71
    3. Modele public relations w instytucjach finansowych    81
  Rozdział III. Kreowanie wizerunku instytucji finansowych za pomocą PR    90
    1. Istota, pojęcie i funkcje wizerunku    90
    2. Wizerunek a tożsamość, osobowość i reputacja instytucji finansowych    99
    3. Determinanty kształtowania wizerunku instytucji finansowych    106
    4. Profil semantyczny lokalnych i ponadlokalnych instytucji finansowych    121
  ZAKOŃCZENIE    125
  BIBLIOGRAFIA    127
  SPIS RYSUNKÓW    143
  SPIS TABEL    143
  ZAŁĄCZNIK    145
RozwińZwiń