INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Format:
ibuk
Instytucje finansowe mogą kształtować swój wizerunek wykorzystując wiele narzędzi. Jednymi z nich są public relations, które dają instytucjom finansowym szerokie możliwości komunikacji z różnymi (wewnętrznymi i zewnętrznymi) grupami odbiorców. Informacje przekazywane za pomocą PR są dla odbiorców zewnętrznych bardziej wiarygodne niż np. informacje z reklam. Dla podmiotów wewnętrznych stają się one natomiast potwierdzeniem ich znaczącej roli w działalności instytucji. Powoduje to wzrost wiarygodności instytucji, zaufania do niej, a w konsekwencji poprawę wizerunku. Stosowanie zróżnicowanych form komunikacji z innymi podmiotami nabiera szczególnego znaczenia wraz z rosnącą konkurencją i pogłębiającym się naśladownictwem ofert oraz dynamiką zachodzących zmian w otoczeniu gospodarczym.
Głównym celem opracowania jest przedstawienie istoty public relations wykorzystywanych przez instytucje finansowe (lokalne i ponadlokalne) narzędzi kształtowania wizerunku, a także przedstawienie uwarunkowań determinujących działania podejmowane przez instytucje finansowe z zakresu public relations. Rozważania natury teoretycznej poparte zostały wynikami badań przeprowadzonymi na terenie województwa śląskiego wśród wybranych instytucji finansowych w latach 2006 i 2007.
Rok wydania | 2010 |
---|---|
Liczba stron | 147 |
Kategoria | Public Relations |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach |
ISBN-13 | 978-83-7246-558-0 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
WSTĘP | 7 |
Rozdział I. Instytucje finansowe | 11 |
1. Rynek usług finansowych i jego uczestnicy | 11 |
2. Instytucje finansowe jako instytucje zaufania publicznego | 26 |
3. Lokalne instytucje finansowe – cele, zakres działania, zadania | 30 |
Rozdział II. Podstawy kształtowania PR w procesie komunikacji marketingowej instytucji z rynkiem | 40 |
1. Istota procesu komunikacji marketingowej | 40 |
2. Public relations w komunikacji marketingowej instytucji z otoczeniem | 45 |
2.1. Public relations jako instrument promotion-mix | 61 |
2.2. Etapy kształtowania działań PR | 67 |
2.3. Pomiar skuteczności i efektywności działań PR | 71 |
3. Modele public relations w instytucjach finansowych | 81 |
Rozdział III. Kreowanie wizerunku instytucji finansowych za pomocą PR | 90 |
1. Istota, pojęcie i funkcje wizerunku | 90 |
2. Wizerunek a tożsamość, osobowość i reputacja instytucji finansowych | 99 |
3. Determinanty kształtowania wizerunku instytucji finansowych | 106 |
4. Profil semantyczny lokalnych i ponadlokalnych instytucji finansowych | 121 |
ZAKOŃCZENIE | 125 |
BIBLIOGRAFIA | 127 |
SPIS RYSUNKÓW | 143 |
SPIS TABEL | 143 |
ZAŁĄCZNIK | 145 |