Dydaktyka matematyki. Część 3. Szkoła ponadpodstawowa

1 opinia

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

62,10  69,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 69,00 zł (-10%)

Najniższa cena z 30 dni: 34,50 zł  


62,10

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka ta jest trzecią częścią podręcznika z dydaktyki matematyki. Przeznaczona jest dla studentów matematyki nauczycielskiej, a także dla nauczycieli matematyki oraz innych osób zainteresowanych edukacją matematyczną. Może służyć jako podręcznik akademicki wykorzystywany podczas prowadzenia zajęć z dydaktyki matematyki.


W książce koncentrujemy się na następujących działach szkolnej matematyki: liczby, geometria, algebra, funkcje, matematyka dyskretna oraz statystyka i rachunek prawdopodobieństwa. Każdemu z nich towarzyszy wątek technologiczny – omawiamy wykorzystanie matematycznego oprogramowania w czasie lekcji matematyki.


We wszystkich dwudziestu rozdziałach można wyróżnić część, którą można by nazwać wykładem, czyli omówieniem istotnych elementów omawianej tematyki wraz z odniesieniem do Podstawy Programowej Matematyki; w części tej znajdują się także uwagi historyczne, przykłady z podręczników, pomysły na niektóre lekcje. Rozdział kończy seria ćwiczeń oraz zagadnienia do dyskusji, w których zachęca się do odniesienia się do różnych problemów związanych z nauczaniem. W Zagadnieniach do dyskusji zamieściliśmy także propozycje projektów wraz z podpowiedziami, co mogłoby się znaleźć w takim projekcie. Każdy rozdział kończy spis literatury i krótka charakterystyka wybranych źródeł.


Rok wydania2023
Liczba stron214
KategoriaInne
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-23247-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  Rozdział I Początek edukacji matematycznej w szkole ponadpodstawowej     9
  Rozdział II Liczby w szkole ponadpodstawowej     13
  Rozdział III Technologie w nauczaniu liczb w szkole ponadpodstawowej     21
  Rozdział IV Geometria w szkole ponadpodstawowej – planimetria i trygonometria    27
  Rozdział V Geometria przestrzenna w szkole ponadpodstawowej     39
  Rozdział VI Technologie w nauczaniu geometrii w szkole ponadpodstawowej     53
  Rozdział VII Algebra w szkole ponadpodstawowej     61
  Rozdział VIII Geometria analityczna w szkole ponadpodstawowej     73
  Rozdział IX Technologie w nauczaniu algebry i geometrii analitycznej w szkole ponadpodstawowej     79
  Rozdział X Funkcje w szkole ponadpodstawowej, część 1     89
  Rozdział XI Funkcje w szkole ponadpodstawowej, część 2     101
  Rozdział XII Funkcje w szkole ponadpodstawowej, część 3     107
  Rozdział XIII Technologie w nauczaniu funkcji w szkole ponadpodstawowej     123
  Rozdział XIV Matematyka dyskretna w szkole ponadpodstawowej     133
  Rozdział XV Statystyka i prawdopodobieństwo w szkole ponadpodstawowej     145
  Rozdział XVI Technologie w nauczaniu matematyki dyskretnej, statystyki i prawdopodobieństwa w szkole ponadpodstawowej     167
  Rozdział XVII Rozwiązywanie zadań w szkole ponadpodstawowej     175
  Rozdział XVIII Szkoła ponadpodstawowa – zajęcia dodatkowe     187
  Rozdział XIX O powrocie logiki i indukcji matematycznej do szkoły     197
  Rozdział XX Zastosowania matematyki     205
  Skorowidz     213
RozwińZwiń