INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Wydawca:
Format:
epub, mobi, ibuk
Książka ta jest pierwszą częścią podręcznika dotyczącego dydaktyki matematyki. Przeznaczona jest dla studentów matematyki nauczycielskiej, ale też nauczycieli matematyki oraz innych osób, którym zależy na rozwijaniu umiejętności matematycznych. Może służyć jako podręcznik akademicki wykorzystywany podczas prowadzenia zajęć z dydaktyki matematyki.
Treść dotyczy podstawowych zagadnień, z którymi powinien zapoznać się przyszły nauczyciel matematyki (cele, metody, zasady, teorie nauczania itp.). Każdy rozdział składa się z tzw. części teoretycznej, serii ćwiczeń, zagadnień do dyskusji oraz spis literatury dotyczący omawianego zagadnienia.
Część 2 i 3 podręcznika będzie dotyczyła nauczania matematyki odpowiednio w szkole podstawowej oraz ponadpodstawowej.
W części 1 szczegółowo opisano każde zagadnienie istotne podczas prowadzenia zajęć z dydaktyki matematyki oraz samych lekcji matematyki w szkole. Autor przedstawia kontekst historyczny, zagadnienia opisywane są w różnych ujęciach. Najbardziej istotne są tutaj przemyślenia i uwagi krytyczne Autora. Studenci często czytają literaturę naukową nie poddając jej krytycznej ocenie. Kształtowanie takich umiejętności jest dla przyszłych nauczycieli bardzo istotne.
W każdym rozdziale zamieszczone są ćwiczenia dla studentów matematyki nauczycielskiej. Ćwiczenia te są tak skonstruowane, że wymagają od studenta głębokiego przemyślenia, spojrzenia krytycznego, przyjrzenia się problemowi z różnych stron, uzasadniania, argumentowania – czyli wszystkich kluczowych umiejętności, które powinien mieć nauczyciel matematyki.
Zamieszczono także „Zagadnienia do dyskusji”. Można je wykorzystać jako ćwiczenia podczas zajęć z dydaktyki matematyki. Wymagają od studentów połączenia wiedzy teoretycznej z przykładami z sytuacjami praktycznymi w szkole, fragmentami podręczników, zbiorów zadań konkursowych, itp.
Rok wydania | 2023 |
---|---|
Liczba stron | 213 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
ISBN-13 | 978-83-01-22908-5 |
Numer wydania | 1 |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 7 |
Rozdział I Lekcja matematyki | 9 |
Rozdział II Cele nauczania matematyki | 19 |
Rozdział III Zasady nauczania matematyki | 27 |
Rozdział IV Metody nauczania matematyki | 41 |
Rozdział V Przykłady teorii rozwoju umysłowego związane z nauczaniem matematyki | 51 |
Rozdział VI Język matematyki – obrazy | 67 |
Rozdział VII Język matematyki – słowa | 77 |
Rozdział VIII Język matematyki – symbole | 85 |
Rozdział IX Nauczanie algorytmów w szkole | 95 |
Rozdział X Wprowadzanie i definiowanie matematycznych pojęć | 107 |
Rozdział XI Matematyczne rozumowania | 117 |
Rozdział XII Technologie w nauczaniu matematyki | 137 |
Rozdział XIII Matematyczne modelowanie w szkole | 145 |
Rozdział XIV Sytuacje dydaktyczne w nauczaniu matematyki | 157 |
Rozdział XV Trudności uczniów w uczeniu się i rozumieniu matematyki. Wartość dydaktyczna błędu | 163 |
Rozdział XVI Zadania – sedno szkolnej matematyki | 173 |
Rozdział XVII Nauczanie matematyki uczniów uzdolnionych matematycznie | 183 |
Rozdział XVIII Nauczanie matematyki uczniów ze specyficznymi potrzebami | 197 |
Skorowidz | 215 |