INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Wydawca:
Format:
epub, mobi, ibuk
Książka ta jest drugą częścią podręcznika dotyczącego dydaktyki matematyki. Przeznaczona jest dla studentów matematyki nauczycielskiej, ale też nauczycieli matematyki oraz innych osób, którym zależy na rozwijaniu umiejętności matematycznych. Może służyć jako podręcznik akademicki wykorzystywany podczas prowadzenia zajęć z dydaktyki matematyki.
W książce omówiono zagadnienia szczegółowe związane z nauczaniem matematyki w szkole podstawowej w klasach IV-VIII, wyróżniając cztery główne działy: liczby, geometria, algebra oraz statystyka i rachunek prawdopodobieństwa. W każdym z nich przedstawiono także kwestię wykorzystania na lekcjach matematycznego oprogramowania, informacje o grach związanych z poruszaną tematyką czy o „gadżetach” matematycznych. Zaprezentowano również uwagi na temat ważnych, szczególnie na studiach i w pierwszych latach pracy w szkole, dokumentów, tzn. scenariusza i konspektu. Wybór tematów jest mocno związany z Podstawą Programową Matematyki (PPM) wytyczającą główne kierunki edukacji matematycznej w szkole.
W każdym rozdziale zamieszczone są ćwiczenia dla studentów matematyki nauczycielskiej skonstruowane tak, że wymagają od studenta głębokiego przemyślenia, spojrzenia krytycznego, przyjrzenia się problemowi z różnych stron, uzasadniania, argumentowania – czyli wszystkich kluczowych umiejętności, które powinien mieć nauczyciel matematyki.
Zamieszczono także „Zagadnienia do dyskusji”. Można je wykorzystać jako ćwiczenia podczas zajęć z dydaktyki matematyki. Wymagają od studentów połączenia wiedzy teoretycznej z przykładami z sytuacjami praktycznymi w szkole, fragmentami podręczników, zbiorów zadań konkursowych itp.
Część 1 podręcznika dotyczy podstawowych zagadnień (cele, metody, zasady, teorie nauczania itp.), a część 3 będzie dotyczyła nauczania matematyki w szkole ponadpodstawowej.
Rok wydania | 2023 |
---|---|
Liczba stron | 194 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
ISBN-13 | 978-83-01-23151-4 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 7 |
Rozdział I Scenariusze i konspekty. Rola nauczyciela w edukacji | 9 |
Rozdział II Nauczanie matematyki w okresie wczesnoszkolnym | 19 |
Rozdział III Liczby w nauczaniu szkolnym | 27 |
Rozdział IV Liczby naturalne w szkole podstawowej | 33 |
Rozdział V Liczby wymierne w szkole podstawowej | 53 |
Rozdział VI Liczby całkowite w szkole podstawowej | 65 |
Rozdział VII Liczby rzeczywiste w szkole podstawowej | 71 |
Rozdział VIII Technologie w nauczaniu liczb w szkole podstawowej | 77 |
Rozdział IX Geometria w nauczaniu w szkole podstawowej | 85 |
Rozdział X Planimetria, czyli geometria płaszczyzny w szkole podstawowej | 99 |
Rozdział XI Stereometria, czyli geometria przestrzenna w szkole podstawowej | 109 |
Rozdział XII Technologie w nauczaniu geometrii w szkole podstawowej | 117 |
Rozdział XIII Algebra w szkole podstawowej | 129 |
Rozdział XIV Technologie w nauczaniu algebry w szkole podstawowej | 145 |
Rozdział XV Statystyka i prawdopodobieństwo w nauczaniu w szkole podstawowej | 153 |
Rozdział XVI Technologie i gadżety w nauczaniu statystyki i prawdopodobieństwa w szkole podstawowej | 167 |
Rozdział XVII Rozwiązywanie zadań w szkole podstawowej | 177 |
Rozdział XVIII Szkoła podstawowa – zajęcia dodatkowe | 185 |
Skorowidz | 193 |