Zintegrowana komunikacja marketingowa w działalności polskich muzeów

Zintegrowana komunikacja marketingowa w działalności polskich muzeów

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Głównym celem monografii jest identyfikacja komunikacji marketingowej muzeów oraz zakresu jej zintegrowania w aspekcie budowania korzystnych relacji z otoczeniem, przede wszystkim z publicznością. W rozdziale I omówiono pojęcie, cele i funkcje muzeum jako specyficznego podmiotu rynku kultury, a także przedstawiono funkcjonujące typologie i formy działalności tych instytucji w warunkach polskich. W rozdziale II omówiono komunikację marketingową w działalności muzeum: pojęcia i specyfikę marketingu kultury oraz formułowanie i wybór strategii marketingowej w podmiotach na tym rynku, w tym zwłaszcza w muzeach. Następnie poddano analizie pojęcie komunikacji marketingowej w odniesieniu do specyfiki rynku kultury. Szczególną uwagę poświęcono koncepcji zintegrowanej komunikacji marketingowej. W rozdziale III zaprezentowano wyniki badań jakościowych i ilościowych przeprowadzonych wśród menedżerów marketingu w muzeach. W rezultacie w IV rozdziale zaprezentowano autorski model zintegrowanej komunikacji marketingowej muzeum, wskazano na kluczowe implikacje menedżerskie oraz dobre praktyki.


Rok wydania2021
Liczba stron198
KategoriaMarketing, reklama
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7695-857-6
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  Rozdział 1. Muzeum jako podmiot rynku oraz przedmiot badań naukowych    15
    1.1. Muzeum jako podmiot rynku kultury    15
    1.2. Marketing muzeum jako przedmiot badań w naukach ekonomicznych – stan badań    31
  Rozdział 2. Komunikacja marketingowa w działalności muzeum 39
    2.1. Pojęcie i specyfika marketingu instytucji kultury    39
    2.2. Formułowanie i wybór strategii marketingowej    42
    2.3. Strategie marketingowe instytucji kultury    45
    2.4. Komunikacja marketingowa i koncepcja jej integrowania    52
    2.5. Zintegrowana komunikacja marketingowa w działalności muzeum    74
  Rozdział 3. Zintegrowana komunikacja marketingowa muzeów – badania empiryczne 87
    3.1. Cel, przedmiot i metodologia badań empirycznych    87
    3.2. Wyniki badań jakościowych    92
    3.3. Zweryfikowany model analityczny zintegrowanej komunikacji marketingowej muzeum (ZKMM-1)    105
    3.4. Wyniki badań ilościowych    112
  Rozdział 4. Autorski model zintegrowanej komunikacji marketingowej muzeum (ZKMM-2)    137
    4.1. Założenia i uwarunkowania autorskiego modelu zintegrowanej komunikacji marketingowej muzeum (ZKMM-2)    137
    4.2. Propozycja modelu zintegrowanej komunikacji marketingowej muzeum (ZKMM-2)    138
    4.3. Implikacje menedżerskie i przykłady dobrych praktyk    150
  Zakończenie    161
  Załącznik 1    167
  Załącznik 2    171
  Bibliografia    183
  Spis rysunków    192
  Spis wykresów    193
  Spis tabel    194
  Summary    196
RozwińZwiń