Metodyka humanizowania telepracy

Metodyka humanizowania telepracy

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Telepraca, czyli forma świadczenia pracy poza tradycyjnie pojmowanym biurem, rozwija się dynamicznie na całym świecie dzięki postępowi w sferze technologii mobilnych i upowszechnianiu dostępu do szerokopasmowego internetu.
W monografii przedstawiono rozważania na temat specyfiki i uwarunkowań współczesnego rynku pracy, zaprezentowano definicje telepracy, jej genezę i formy. Opisane zostały uregulowania prawne dotyczące stosowania telepracy w polskim ustawodawstwie oraz przedstawiono różne aspekty wdrożenia pracy zdalnej w organizacji. Poruszona została również problematyka wpływu telepracy na jakość życia pracowników. Omówiono zjawiska humanizacji i dehumanizacji w kontekście telepracy, a także zaprezentowano analizy dotyczące korzyści i negatywnych skutków wynikających z wdrożenia telepracy dla poszczególnych grup interesariuszy. Podjęto próbę identyfikacji utrudnień i uciążliwości wynikających ze świadczenia pracy zdalnej oraz wskazano na instrumenty przeciwdziałania negatywnym skutkom telepracy. W monografii zaprezentowano także wyniki badań prowadzonych wśród telepracowników i w organizacjach ich zatrudniających oraz przedstawiono opis autorskiej metodyki humanizowania organizacji telepracy.


Rok wydania2016
Liczba stron149
KategoriaZarządzanie zasobami ludzkimi (HR)
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
ISBN-13978-83-7252-733-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    5
  
  Rozdział 1    9
  TELEPRACA JAKO JEDNA Z ELASTYCZNYCH FORM ZATRUDNIENIA 9
    1.1. Specyfika współczesnego rynku pracy    9
    1.2. Geneza, pojęcie i formy telepracy    11
    1.3. Implementacja telepracy w organizacji    20
  
  Rozdział 2 9
  WPŁYW TELEPRACY NA JAKOŚĆ ŻYCIA PRACOWNIKÓW 26
    2.1. Telepraca a jakość życia     26
    2.2. Dehumanizacja w warunkach telepracy    29
    2.3. Korzyści i problemy wynikające z wdrożenia telepracy    63
  
  Rozdział 3 9
  DIAGNOZA UCIĄŻLIWOŚCI I HUMANIZOWANIE PRACY W WARUNKACH TELEPRACY 66
    3.1. Identyfikacja uciążliwości i utrudnień w systemie pracy zdalnej    66
    3.2. Instrumenty przeciwdziałania negatywnym skutkom telepracy    71
  
  Rozdział 4 9
  WYNIKI BADAŃ EMPIRYCZNYCH DOTYCZĄCYCH NEGATYWNYCH SKUTKÓW STOSOWANIA TELEPRACY 78
    4.1. Cele i założenia metodologiczne badań empirycznych    78
    4.2. Wyniki badań    80
    4.3. Wnioski diagnostyczne i rekomendacje    101
  
  Rozdział 5 9
  METODYKA PRZECIWDZIAŁANIA DEHUMANIZACJI TELEPRACY    110
    5.1. Uwagi ogólne    110
    5.2. Rozpoznanie i analiza przedmiotu badań    111
    5.3. Identyfikacja zjawiska dehumanizacji, jego przyczyn i skutków    113
    5.4. Dobór narzędzi humanizowania telepracy    116
    5.5. Projektowanie zhumanizowanego systemu telepracy    121
    5.6. Wdrożenie i utrzymanie zmian    131
    5.7. Wstępna ocena efektów zastosowanej metodyki    133
  
  Zakończenie    136
  
  Literatura    141
  Spis tabel    146
  Spis rysunków    147
  Wykaz prac wydanych przez Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie w serii Monografie: Prace Doktorskie    148
RozwińZwiń