Metodyka nauczania języka niemieckiego

Podręcznik dla studentów germanistyki oraz początkujących nauczycieli

1 opinia

Format:

mobi, epub, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

48,30  69,00

Format: mobi, epub

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

48,3069,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Praktyczny i interaktywny podręcznik przygotowujący do nauczania języka niemieckiego. Niezbędnik dla początkujących nauczycieli oraz studentów germanistyki lub lingwistyki
stosowanej, do wykorzystania na ćwiczeniach z metodyki. Główną ideą książki jest zgromadzenie w jednym miejscu wiadomości na temat najważniejszych problemów, z którymi styka się nauczyciel. Publikacja łączy rozmaite perspektywy metodologiczne
i dyscyplinarne: językoznawczą, psychologiczną, dydaktyki i komunikacji, przyswajania języka.
Książka zawiera podstawowe informacje z zakresu glottodydaktyki, ale też skupia się na indywidualnych doświadczeniach zdobytych w trakcie uczenia się i nauczania języków obcych. Prezentuje wiele konkretnych przykładów do omówienia oraz zadań praktycznych, polegających przede wszystkim na ocenie przykładów ćwiczeń z uczniem albo sposobów
postępowania nauczyciela. Kładzie nacisk na aktywną rolę ucznia w procesie dydaktycznym poprzez wybór odpowiedniej strategii uczenia się. Przedstawia komentarze do zadań, w których autorka podkreśla, że ocena danego zadania albo sposobu postępowania zależna od kontekstu, w jakim pracuje nauczyciel – przede wszystkim od tego, kim są uczniowie i jakie mają cele. Podkreśla rolę stałych oraz powtarzalnych procesów w przyswajaniu języka obcego. Każdy rozdział zawiera podsumowanie i wykaz lektur uzupełniających.
Książka pani Zofii Chłopek jest wartościową publikacją metodyczną dla germanistów, bardzo potrzebną, gdyż publikacji tego typu brak – przygotowaną kompetentnie i szczegółowo […]. Podręcznik akademicki przedstawiony mi do zaopiniowania uważam za tekst wartościowy i bardzo praktycznie przydatny dla studentów germanistyki, którzy pragną zostać nauczycielami.
Prof. zw. dr hab. Hanna Komorowska
„Metodyka nauczania języka niemieckiego. Podręcznik dla studentów germanistyki i początkujących nauczycieli” to publikacja od lat oczekiwana i szczególnie ważna dla wszystkich zainteresowanych nowoczesnym kształceniem nauczycieli języka niemieckiego w naszym kraju. […] Wszystkie zamieszczone w tomie zadania stanowią konkretne wyzwania poznawcze dla użytkowników publikacji. Nie są w żaden sposób banalne. Zachęcają czytelnika do solidnej refleksji na temat najbardziej istotnych aspektów współczesnego kształcenia językowego. Realizacja znacznej części z nich zaplanowana jest w grupach, co ułatwi wspólne negocjowanie i wypracowanie koncepcji zajęć języka niemieckiego.
Wszystkie zadania mogą być z powodzeniem wykorzystywane także w ramach seminariów i warsztatów doskonalących dla czynnych zawodowo (nie tylko) początkujących nauczycieli języka niemieckiego. Ich realizacja w kontekście różnych form doskonalenia przyczyni się do większego otwarcia na nowoczesne koncepcje glottodydaktyczne (głównie o podłożu psycho- i neurolingwistycznym).
„Metodyka nauczania języka niemieckiego” Zofii Chłopek to publikacja niezwykle wartościowa pod względem pedeutologicznym. W pełni rekomenduję jej wydanie w obecnym formacie koncepcyjnym. Jej ukazanie się powinno w pośredni sposób przyczynić się do unowocześnienia procesu kształcenia przyszłych germanistów w Polsce.
Dr hab. Przemysław E. Gębal


Liczba stron432
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-20203-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  I. Czynniki kształtujące proces uczenia się języków obcych    19
    1. Jak mózg uczy się języków? System językowy, system pojęciowy, układ limbiczny. Pamięć proceduralna i deklaratywna    21
    2. Zapamiętywanie, przechowywanie w pamięci i odtwarzanie z pamięci. Pamięć krótkotrwała i długotrwała    32
    3. Recepcja i produkcja języka    45
    4. Wiek uczniów    56
    5. Płeć uczniów    66
    6. Osobowość uczniów    74
    7. Style poznawcze uczniów    81
    8. Strategie uczniowskie    87
  II. Najważniejsze aspekty procesu nauczania języków obcych    95
    9. Komunikacja. Interakcja i mediacja. Działanie za pomocą języka    97
    10. Zorientowanie na ucznia. Personalizacja i indywidualizacja. Aktywizacja uczniów    111
    11. Wspieranie autonomii uczniów    123
    12. Motywowanie uczniów do nauki    133
    13. Działania wychowawcze nauczyciela    144
    14. Nauczanie uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych    157
    15. Nauczanie niemieckiego jako L3    170
  III. Nauczanie elementów języka. Rozwijanie sprawności językowych. Rozwijanie kompetencji interkulturowej. Feedback    185
    16. Nauczanie słownictwa    187
    17. Nauczanie gramatyki    202
    18. Nauczanie wymowy    218
    19. Nauczanie pisowni    230
    20. Rozwijanie sprawności czytania    238
    21. Rozwijanie sprawności słuchania    250
    22. Rozwijanie sprawności pisania    261
    23. Rozwijanie sprawności mówienia    273
    24. Rozwijanie kompetencji interkulturowej    289
    25. Feedback    303
  IV. Środki dydaktyczne    317
    26. Podręczniki    319
    27. Materiały uzupełniające podręcznik    332
    28. Nowe media    340
  V. Kontrola i ewaluacja osiągnięć    351
    29. Ocena osiągnięć    353
    30. Testy językowe    365
  Post scriptum    382
  Aneks    385
    A. Opis lekcji (I)    387
    B. Konspekt lekcji (I)    389
    C. Arbeitsblatt: Kognitive Stile    392
    D. Test styli kognitywnych (Ely 1995)    400
    E. Test strategii uczniowskich (Oxford 1990)    402
    F. Strategie uczenia się i używania języka (Bimmel i Rampillon 2000)    405
    G. Zadanie na rozwiązywanie problemów    409
    H. Opis lekcji (II)    411
    I. Lista wyznaczników lekcji komunikacyjnej (Butzkamm 2004: 30)    413
    J. Strategie motywacyjne w nauczaniu języka obcego (Dörnyei 2001)    414
    K. Arbeitsblatt: Idiomatische Wendungen mit den Namen der Körperteile    423
    L. Konspekt lekcji (II)    427
    M. Konspekt lekcji (III)    430
    N. Opisy dwóch lekcji do analizy komparatywnej    435
    O. Obserwacja lekcji    439
    P. Opis lekcji (III)    442
    R. Kryteria oceny podręcznika do nauki języka obcego    444
    S. Arbeitsblatt: „Ich möchte nichts mehr sollen müssen“ von Greta Amelungen    447
    T. Das Mobile    452
    U. Gra dydaktyczna    453
    V. Walizka (der Koffer)    458
    W. Zertifikat    459
  Przydatne adresy internetowe    460
    Pomysły i materiały do nauczania    460
    Czasopisma metodyczne     460
    Stowarzyszenia    461
    Inne    461
  Bibliografia    462
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia