Paradygmaty dydaktyki

Myśleć teorią o praktyce

1 opinia

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

62,10  69,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 69,00 zł (-10%)

Najniższa cena z 30 dni: 34,50 zł  


62,10

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Dydaktyka – jak każda dyscyplina naukowa – wyłania się i rozwija na skrzyżowaniu własnych badań oraz innych nauk. Dla rozumienia uczenia się i nauczania szczególnie istotne są impulsy płynące z socjologii, psychologii, politologii, antropologii, a współcześnie także neuronauk. Wiedza dydaktyczna nie jest nam potrzebna jedynie do tego, by po jej śladzie interpretować zdarzenia na lekcjach i stosować rekomendowane strategie, ale staje się niezbędna, by zrozumieć własne głęboko ukryte założenia i być zdolnym do krytycznej refleksji nad nimi, a czasem też do zmiany swoich uprzednich wyborów.
Proponowany podręcznik poświęcony jest próbie ustalenia zróżnicowania teoretycznego i metodologicznego, z jakim mamy do czynienia na gruncie dydaktyki. Jego celem jest wskazanie i porównanie ze sobą najważniejszych odmian myślenia dydaktycznego i związanych z nim praktyk nauczania oraz dyskusji, jakie na ich temat są toczone. Nie chodzi w nim jednak o opisanie ostatecznych rozstrzygnięć, a jedynie o umożliwienie studentom – przyszłym nauczycielom i pedagogom – zdobycie orientacji w teoriach i zjawiskach dydaktycznych, jakie można zaobserwować w krajach, w których rozwijana jest akademicka refleksja dydaktyczna i organizowane są instytucjonalne formy kształcenia.


Rok wydania2018
Liczba stron248
KategoriaPedagogika społeczna
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-20141-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  Podziękowania    11
  ROZDZIAŁ 1. Dydaktyka – między potocznością a nauką    13
  1.1. Dydaktyczne doświadczenia potoczne    13
  1.2. Dydaktyka jako praktyka kulturowa i dyscyplina naukowa    19
  1.3. Dydaktyczne spory o wiedzę i kształcenie    29
  1.4. Paradygmaty w rozwoju nauki    37
  1.5. Paradygmaty w dydaktyce?    42
  1.6. Mapa paradygmatów dydaktycznych    53
  ROZDZIAŁ 2. Paradygmaty obiektywistyczne    59
  2.1. Dydaktyka normatywna    63
  2.2. Dydaktyka instrukcyjna    80
  2.3. Neurodydaktyka    94
  ROZDZIAŁ 3. Paradygmaty interpretatywno-konstruktywistyczne    111
  3.1. Dydaktyka humanistyczna    116
  3.2. Dydaktyka konstruktywistyczna    131
    3.2.1. Między konstruktywistyczną dydaktyką rozwojowo-poznawczą a socjokulturową    144
  3.3. Dydaktyka konektywistyczna    167
  ROZDZIAŁ 4. Paradygmaty transformatywne    187
  4.1. Dydaktyka krytyczna    196
  4.2. Dydaktyka libertariańska    220
  Bibliografia    261
  Indeks nazwisk    271
  Indeks rzeczowy    275
RozwińZwiń