Paradygmaty akademickiego kształcenia pedagogów

Paradygmaty akademickiego kształcenia pedagogów

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

18,90

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Propozycja, by zainicjować dyskusję nad paradygmatami akademickiego kształcenia pedagogów, spotkała się z dużym zainteresowaniem nauczycieli akademickich oraz osób związanych z praktyką edukacyjną. Zamierzeniem naszym było nie tyle podjęcie próby rekonstrukcji paradygmatycznego kształcenia pedagogów w aspekcie historycznym, ile odczytanie i stworzenie mapy konkurujących z sobą współcześnie paradygmatów. (...) Pluralizm teorii i praktyk edukacyjnych oraz ich różnorodność stanowią niewątpliwie o bogactwie oferty kształcenia. Troska o tożsamość dydaktyki akademickiej każe stawiać pytania: „czym jest wiedza pedagogiczna?", „w jaki sposób badać procesy zachodzące w szkolnictwie wyższym, jak konstruować cele kształcenia i jakie wartości je uzasadniają?" Na każde z tych pytań odpowiedzi mogą być diametralnie różne, tak jak odmienne mogą być koncepcje oparte na zupełnie innych założeniach.


Niewątpliwie sukcesem III Seminarium Dydaktyki Akademickiej jest rozpoznanie kilku obszarów tematycznych, budujących różne modele edukacji pedagogów na uniwersytetach i w innych szkołach wyższych, a zatem konstruujących również odmienne paradygmaty tegoż kształcenia.


Mamy nadzieję, że niniejsza książka dostarczy Czytelnikowi inspiracji do stawiania kolejnych pytań i podejmowania dalszych poszukiwań badawczych. Tematyka III już tomu Dydaktyki Akademickiej ogniskuje się wokół obszarów tematycznych, które ze względu na wspólne idee zostały pogrupowane w częściach: Treści kształcenia, Kompetencje i Inspiracje. (...) Kalendarium jest dopełnieniem zawartych w książce treści, dostarcza bowiem przeglądu tematów zaprezentowanych na kolejnych trzech seminariach. Nie wszystkie z 99 wystąpień zostały opublikowane, jednak ich różnorodność tematyczna, a także liczba osób biorących udział w kolejnych seminariach pozwalają na dostrzeżenie rangi problematyki obejmowanej przez dydaktykę akademicką.


Ze Wstępu


Liczba stron300
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN-13978-83-233-3009-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp (Anna Sajdak)    9
  Treści kształcenia    15
    Stanisław Palka, Wiedza w akademickim kształceniu pedagogów    15
    Marta Myszkowska-Litwa, Wychowanie intelektualne w akademickim kształceniu pedagogów    23
    Anna Kozłowska, Edukacja kulturowa w kształceniu pedagogów    27
    Stanisław Nieciuński, Funkcje psychologii w kształceniu pedagogów    33
    Teresa Giza, O kształceniu pedagogów w zakresie pedagogiki zdolności    43
    Barbara Walasek-Jarosz, Miejsce statystyki w akademickim kształceniu pedagogów    53
    Beata Gola, Programy edukacji ekologicznej w akademickim kształceniu pedagogów    63
    Anna Gaweł, Ciało i zdrowie w kształceniu akademickim pedagogów    75
    Małgorzata Kozak, Treści edukacji o prawach dziecka w akademickim kształceniu pedagogów    85
    Krystyna Herzig, Dorota Kowalczyk, Wartość i znaczenie informacji zwrotnej w relacji student – nauczyciel-opiekun praktyk pedagogicznych w szkole    91
  Kompetencje    103
    Anna Krajewska, Paradygmat humanistyczny w uniwersyteckim kształceniu pedagogów    103
    Marek Kościelniak, Kompetencje zawodowe a osobowość pedagoga    117
    Anna Sajdak, Kształtowanie kompetencji dydaktycznych pedagogów    129
    Bartłomiej Gołek, Kompetencje poznawcze pedagogów    145
    Bożena Czerska, Kompetencje komunikacyjne w kształceniu pedagogów – projekt zajęć    151
    Franciszek Wojciechowski, Pedagog wobec potrzeb życiowych i społecznego wsparcia    165
    Justyna Kusztal, Kształcenie pedagogów resocjalizacji a potrzeby praktyki    175
    Joanna Aksman, E-learning w kształceniu pedagogów    181
    Bogusława Matwijów, E-learning w kontekście uczenia się przez całe życie    193
    Danuta Skulicz, Kierowanie i zarządzanie instytucjami edukacyjnymi, czyli jeszcze o profesjonalnych kompetencjach pedagogów    205
  Inspiracje    215
    Barbara Niemiec, Pedagog – człowiek mądry, człowiek dobry    215
    Janusz Mółka SJ, Personalistyczny paradygmat pedagogiki ignacjańskiej    219
    Krystyna Ablewicz, Jaka wydaje się być prawda o prawdzie myślenia studiującego w kierunku prawdy zmierzającego? Uwag kilka praktyka    229
    Anna Walulik CSFN, Uczelnia wyższa środowiskiem uczenia się    237
    Wanda Dróżka, Narracja autobiograficzna w edukacji nauczycieli i pedagogów    247
    Marek Mariusz Tytko, Mistrz i uczeń – filozofia kształcenia akademickiego pedagogów    261
  Kalendarium    271
    I Seminarium Dydaktyki Akademickiej „W poszukiwaniu modelu dydaktyki akademickiej”, 15–16 listopada 2002 roku    271
    II Seminarium Dydaktyki Akademickiej „Studenci we wspólnocie akademickiej”, 15–16 listopada 2004 roku    275
    III Seminarium Dydaktyki Akademickiej „Paradygmaty akademickiego kształcenia pedagogów”, 26–27 listopada 2007 roku    279
  Zakończenie (Danuta Skulicz)    283
  Bibliografia    285
  Prezentacje    295
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia