X

  Wstęp 7
  Rozdział 1. Definicje 9
    Definicje wartości 9
    Definicje systemu i hierarchii wartości 13
  Rozdział 2. Istnienie wartości i sposoby ich rozumienia 17
  Rozdział 3. Typologie wartości 25
  Rozdział 4. Teorie wartości 35
    Teoria Romana Ingardena 35
    Teoria Maxa Schelera 36
    Teoria Dietricha von Hildebranda 38
  Rozdział 5. Przegląd badań 41
    Hanna Świda, Renata Acher – wartości w percepcji warszawskich maturzystów 41
    Mirosław Szymański – hierarchia wartości badanej młodzieży 45
    Kazimierz Denek – badania dotyczące wartości preferowanych przez młodzież, studentów i nauczycieli 47
    Andrzej Ryk – hierarchia i system wartości młodych Polaków i Włochów 49
  Rozdział 6. Metodologiczne podstawy badań własnych 53
    Cel i typ badań 53
    Problematyka badawcza 53
    Metody i techniki badawcze 54
    Wskaźniki i zmienne 55
    Charakterystyka terenu badań 55
  Rozdział 7. Opracowanie wyników badań własnych 57
    Analiza wyników badań dotyczących hierarchii wartości młodzieży oraz porównanie ich z wynikami badań M. Szymańskiego 57
    Podsumowanie 72
    Sposoby realizacji wartości przez młodych bydgoszczan 73
    Podsumowanie 107
    Zestawienie wyników badań własnych dotyczących hierarchii i sposobów realizacji wartości przez młodzież 110
    Specyfika szkół 112
    Charakterystyka współczesnej młodzieży i próba konfrontacji wyników badań z jej wizerunkiem 113
  Podsumowanie 117
  Literatura 119
  Spis tabel 121
  Spis wykresów 123
Hierarchia wartości i sposoby ich realizacji
- 20%

SZCZEGÓŁY WYDANIA

Spis treści

Liczba stron

124

Kategoria

Pedagogika społeczna

ISBN-13

978-83-7850-346-0

Numer wydania

1

Język publikacji

polski

Rozmiary plików do pobrania

pdf - 11,60 MB

Słowa kluczowe

Pedagogika, Impuls, Edukacja, Wychowanie

Akceptowalne sposoby płatności

Karta kredytowa, przelew elektroniczny, płatny SMS

Informacja o sprzedawcy

Ravelo Sp. z o.o.

0.0 / 5 (0 głosów)
Wypożyczenie

Dostęp online przez aplikację myIBUK. Formaty plików: ibuk

X Format IBUK - ebook dostępny do wypożyczenia

- format książki elektronicznej
- bez instalowania oprogramowania, wystarczy przeglądarka internetowa oraz dostęp do Internetu,
- książka dostępna na Twojej półce w koncie myIBUK,
- dodatkowe funkcje: dodawanie notatek, tagów, zaznaczania fragmentów i cytatów,
- po pobraniu książka dostępna również bez dostępu do internetu.

Więcej informacji o formacie i wymaganiach technicznych IBUK »


od 4,92

Wypożycz teraz
Szybki zakup
Kup i pobierz. Formaty plików: pdf
X Format PDF

PDF jest formatem publikacji elektronicznych charakteryzującym się stałym układem tekstu oraz ilustracji i nie dopasowuje się dowolnie do szerokości ekranu. Pliki PDF mogą zawierać interaktywne spisy treści, linkujące przypisy i inne rozwiązania stosowane w tekstach elektronicznych.

Więcej informacji o formacie i wymaganiach technicznych PDF
 
X Znak wodny

Zabezpieczenie to zwane również potocznie watermarkiem. Zabezpieczenie nakłada się na pliki indywidualnie i niepowtarzalnie w sposób jawny i ukryty. Każdy zakupiony e-book/audiobook staje się unikatowy i pozwala na jednoznacznie określenie właściciela pliku w przypadku nieuprawnionego użytkowania polegającego np. na umieszczeniu ebooka w internetowych serwisach wymiany plików. Jest to rozwiązanie, które bez względu na system operacyjny nie wymaga od użytkowników zakupu ani instalacji żadnego dodatkowego oprogramowania do odczytywania plików co czyni je bardzo wygodnym i popularnym.

Więcej informacji o zabezpieczeniu znakiem wodnym

24,00

19,20

Kup teraz
Kup na prezent »   

Opis

          Pojęcie wartości jest trudne do zdefiniowania. Każdy z nas – lepiej lub gorzej – wie, co jest dla niego ważne, cenne i godne zaangażowania. Jednakże aby podejmować słuszne decyzje, trzeba najpierw stworzyć hierarchię wartości i żyć z zgodnie ze swoimi zasadami. Wkraczanie w dorosłość nie jest proste. Współczesny młody człowiek często staje na rozdrożu, musi wybierać pomiędzy kryteriami, którymi kierują się jego rówieśnicy, a tym, co dyktuje mu sumienie. Wyboru nie ułatwiają mu również dorośli, którzy są krytyczni w ocenie oraz w wypowiedziach na temat jego zachowania.


          Niniejsza książka powstała z chęci podzielenia się z Czytelnikiem wynikami badań dotyczących wartości, które Autorki przeprowadziły w roku szkolnym 2007/2008. Autorki chciały się dowiedzieć, jakie wartości cenią młodzi ludzie. Istotna była dla również konfrontacja wyników badań przeprowadzonych pod koniec lat dziewięćdziesiątych XX w. z badaniami przeprowadzonymi na początku XXI w. Autorki chciały sprawdzić, czy młodzież, która żyje w nieco innym świecie, obcująca na co dzień z natychmiastowym przepływem informacji, posługująca się Internetem i wysyłająca SMS-y nadal wyznaje takie same wartości, jakie cenili jej rówieśnicy przed laty. Czy istnieją różnice w hierarchiach wartości współczesnej bydgoskiej młodzieży i tych, które zostały zadeklarowane przez młodzież w latach dziewięćdziesiątych?


          Uczniowie bydgoskich szkół średnich, podzielili się swoją hierarchią wartości, a także zdradzili, w jaki sposób czy w jakich sytuacjach te wartości urzeczywistniają. Autorki interesowało to, co prawie dorośli ludzie uważają za wartościowe w swoim życiu. To, czy szkoła, do której chodzą, którą sobie wybrali, daje im szansę realizowania ich wartości, a także to, jakie znaczenie ma dla nich środowisko rodzinne. Większość z nich w momencie badania nie była jeszcze pełnoletnia, jednakże w tym roku osiągnęła już wiek, w którym uzyskała pełne prawo do decydowania o sobie i możliwość zabierania głosu w sprawach istotnych dla całego społeczeństwa (np. poprzez udział w wyborach), a także przystąpi do egzaminu dojrzałości.


          W książce zostały przedstawione wyniki badań przeprowadzonych wśród uczniów klas drugich bydgoskich publicznych i niepublicznych szkół ponadgimnazjalnych kończących się maturą oraz ich interpretację poprzedzoną wykładem na temat wartości. Zawarto w niej również przegląd definicji wartości, systemu wartości oraz hierarchii wartości oraz przytoczyły wypowiedzi wybranych autorów na temat istnienia wartości i sposobów ich rozumienia, a także typologie wartości i różne ich teorie.


           Autorki mają nadzieję, że podczas lektury tej książki Czytelnik lepiej pozna wartości bydgoskiej młodzieży. Zrozumie, co jest dla niej ważne i czym kieruje się ona w życiu.


Sprawd? nowy abonament - to si? op?aca!
Ebook dost?pny w abonamencie
Inne ebooki wydawcy Bestsellery w kategorii

Oceny użytkowników

Średnia ocena: ( 0 )
0
0
0
0
0
Oceń:  
Opinie użytkowników
Bądź pierwszy!