INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Wydawca:
Format:
ibuk
Problematyka pracy społecznej jest jedną z kluczowych w codziennych działaniach podejmowanych przez pedagogów społecznych czy pracowników służb społecznych. Niniejsza praca jest próbą zainteresowania społeczno-pedagogicznym wymiarem kategorii „praca społeczna”. Jest ona bytem integralnie związanym z pedagogiką społeczną od początków jej istnienia w Polsce. Powrót do korzeni, do dorobku autorskiego Heleny Radlińskiej, stwarza możliwość ponownego odkrywania sensu i znaczenia pracy społecznej.
Rok wydania | 2009 |
---|---|
Liczba stron | 324 |
Kategoria | Pedagogika społeczna |
Wydawca | Uniwersytet Pedagogiczny Kraków |
ISBN-13 | 978-83-7271-464-0 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
WSTĘP | 5 |
Rozdział pierwszy. Wprowadzenie w problematykę rozprawy. Podstawy metodologiczne | 17 |
1. Przedmiot analizy | 17 |
2. Zarys metodologii badań własnych | 30 |
3. Procedura i praktyczne efekty badania-działania w polu eksplorowanej rzeczywistości | 41 |
Rozdział drugi. Praca społeczna jako byt egzystujący w płaszczyźnie rzeczywistości pedagogicznej | 51 |
1. Społeczno-pedagogiczne źródła i geneza pracy społecznej | 51 |
1.1. Pedagogika w rzeczywistości nauk humanistycznych i społecznych | 51 |
1.2. Pedagogika społeczna w rzeczywistości nauk pedagogicznych | 59 |
1.3. Praca społeczna w rzeczywistości pedagogiki społecznej | 74 |
2. Relacyjny wymiar pracy społecznej. Odniesienia do wybranych kategorii społeczno-pedagogicznych | 82 |
2.1. Społeczno-pedagogiczna refleksja Heleny Radlińskiej o pracy społecznej | 82 |
2.2. Teoretyczny i prakseologiczny kontekst działania w polu pracy społecznej | 93 |
2.3. Dyskusja o związkach pracy społecznej i pracy socjalnej | 108 |
Rozdział trzeci. Praca społeczna jako byt współegzystujący z wybranymi bytami rzeczywistości pozapedagogicznej | 141 |
1. Transwersalność pracy społecznej | 141 |
2. Wybrane nurty i kategorie filozoficzne w płaszczyźnie relacji z pracą społeczną w jej społeczno-pedagogicznym wymiarze | 156 |
2.1. Epistemologiczny i metodologiczny wymiar badań w obszarze pracy społecznej | 157 |
2.2. Epistemologiczny i metodologiczny kontekst badań w obszarze pracy społecznej | 161 |
2.3. Metodologia pracy społecznej — zarys problematyki | 165 |
2.4. Zarys aksjologii pracy społecznej | 172 |
2.5. Kategorie filozoficzne w społeczno-pedagogicznym dyskursie o działaniu w polu pracy społecznej | 179 |
3. Związki pracy społecznej z wybranymi teoriami i kategoriami społeczno-politologicznymi (społeczno-politycznymi) | 190 |
3.1. Teoretyczne podstawy praktyki działania w płaszczyźnie polityki społecznej | 191 |
3.2. Podstawowe problemy i kwestie społeczne w aspekcie marginalizacji i wykluczenia człowieka | 200 |
3.3. Kategorie społeczno-polityczne w społeczno-pedagogicznym dialogu o istocie pracy społecznej | 207 |
4. Relacje pracy społecznej z wybranymi teoriami i kategoriami socjologicznymi | 213 |
4.1. Socjologiczne teorie działania społecznego a społeczno-pedagogiczna teoria pracy społecznej | 214 |
4.2. Zmienność w codzienności życia i działania ludzkiego | 220 |
4.3. Wybrane kategorie socjologiczne a działanie w polu pracy społecznej | 231 |
5. Reprezentacje teoretyczne i wybrane kategorie społeczno-psychologiczne skoorelowane z pracą społeczną | 241 |
5.1. Psychologiczne koncepcje człowieka uczącego się | 241 |
5.2. Ludzki wymiar działania i współdziałania społecznego w języku wybranych koncepcji i kategorii społeczno-psychologicznych | 247 |
ZAKOŃCZENIE | 261 |
LITERATURA I ŹRÓDŁA WYKORZYSTANE | 271 |