Paradygmaty współczesnej dydaktyki

-25%

Paradygmaty współczesnej dydaktyki

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

36,00  48,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

36,0048,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

           Książka jest próbą rekonstrukcji źródeł teoretycznych i metodologicznych dydaktyki jako subdyscypliny naukowej. Poprzez odejście od wąsko instrumentalnego, upraktycznionego rozumienia dydaktyki jako zbioru instrukcji dla nauczyciela umożliwia zmianę świadomości dydaktycznej, jej niejednoznaczność i ideologiczne uwikłania. Autorzy kreślą w niej obraz nie jednej, ale wielu dydaktyk, często zupełnie odmiennych, skonfliktowanych, dyskursywnych.


           Debata nad paradygmatami współczesnej dydaktyki stwarza, jak się wydaje, szansę otwarcia przestrzeni dla krytycznej dyskusji w obszarze teorii kształcenia, wyjścia z wciąż trwałej w Polsce pułapki nawykowych praktyk edukacyjnych i nawykowego o nich myślenia.


Liczba stron556
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7850-213-5
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

EBOOKI WYDAWCY

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Dorota Klus-Stańska Paradygmaty współczesnej dydaktyki - poszukiwanie kwiatu paproci czy szansa na tożsamość teoretyczno-metodologiczną?    11
  DYSKURSYWNOŚĆ DYDAKTYKI I JEJ UWIKŁANIE W ŹRÓDŁA TEORETYCZNE, IDEOLOGICZNE I POLITYCZNE    27
    Joanna Rutkowiak Wielość paradygmatów dydaktyki a wspólny mianownik realności życia. Ku pytaniom o przekłady międzyparadygmatyczne    27
    Stanisław Dylak Koniec „nauczania” czy nowy paradygmat dydaktyczny    40
    Astrid Męczkowska-Christiansen Teoretyzacje relacji między kształceniem a wychowaniem w kontekście rozważań nad ideologicznością dydaktyki    50
    Dorota Klus-Stańska Polska rzeczywistość dydaktyczna – paradygmatyczny taniec św. Wita    62
    Maria Jakowicka Otwartość systemu edukacji jako jeden z obszarów zmian w kontekście europejskim    74
    Jarosław Michalski Społeczne uwarunkowania współczesnej dydaktyki religii    83
    Amadeusz Krause Iluzja dydaktycznej sprawczości – profesjonalizacja niekompetencji    92
    Lucyna Kopciewicz Wytwarzanie (nie)równości płci w pracy dydaktyczno-wychowawczej szkoły. Pytanie o dydaktykę „rodzajowo-inkluzywną”    98
    Marzenna Nowicka Socjalizacja ukryta w procesie dydaktycznym - między wsparciem a hamowaniem rozwoju tożsamości ucznia.Z inspiracji koncepcją Jürgena Habermasa    109
    Piotr Zamojski Ideologiczne wymiary procesu kształcenia a zakres problemowy dydaktyki    124
    Jolanta Kruk Rekonstrukcja zasady poglądowości jako element zmiany paradygmatycznej w dydaktyce    135
    Wojciech Siegień O monologu Profesora, który został Pisarzem. Potrzeba paradygmatycznego skupienia na związkach działania i sensu w pedagogice    141
    Agnieszka Nowak-Łojewska Uwagi o edukacji w perspektywie obiektywizmu, konstruktywizmu i rekonstrukcjonizmu    148
    Ewa Dębska Interakcyjne wymiary kształcenia    162
    Monika Wiśniewska-Kin Metafory dziecięce jako inspiracja dla zmiany myślenia o nauczaniu    171
    Joanna Garbula-Orzechowska Perspektywa konstruktywistyczna w dydaktyce    179
    Ryta Suska-Wróbel Od potoczności do nauki – próba identyfikacji samoświadomości dydaktyki biologii    190
    Jolanta Rzeźnicka-Krupa Inny w edukacji – transmisyjne i interpretacyjne podejście do uczenia (się) w kontekście pytań o edukację osób niepełnosprawnych    201
    Magdalena Wawrzyniak-Śliwska Dyskursywność autonomii edukacyjnej    211
    Małgorzata Kowalik-Olubińska Multikulturowy kontekst dydaktyki    223
    Anna Sajdak Ideologiczny spór o tożsamość dydaktyki    235
    Aldona Zakrzewska Jan Ámos Komeński – ponadczasowość jego idei pedagogicznych    247
  UCZEŃ - WIEDZA - SZKOŁA W POSZUKIWANIU PARADYGMATU    261
    Małgorzata Żytko Metodyczne stereotypy w edukacji elementarnej w świetle badań osiągnięć językowych i matematycznych 9-latków    261
    Ewa Zalewska Teoretyczne i metodologiczne konteksty badań nad podręcznikiem szkolnym w Niemczech: między ujęciem konwencjonalnym a dyskursywno-analitycznym    275
    Janina Uszyńska-Jarmoc O potrzebie budowania koncepcji uczenia się, jak się uczyć    288
    Małgorzata Głoskowska-Sołdatow O konstruowaniu wiedzy przez uczniów. Konstruowanie wiedzy – rozważania teoretyczne    301
    Iwona Kopaczyńska Imperatyw refleksyjności ucznia. Poszukiwanie teoretycznych ram opisu    310
    Maria Groenwald Nieoczekiwany wynik egzaminu – dlaczego zaskoczył?    322
    Anna Wasilewska O dydaktykę literatury z perspektywy odbiorcy    332
    Teresa Sadoń-Osowiecka Kierunki na widnokręgu dydaktyki geografii. W którą stronę zmierza szkolna geografia?    339
    Mirosław Dąbrowski Błędy uczniów jako źródło refleksji nauczyciela – na podstawie badań umiejętności matematycznych polskich trzecioklasistów    350
    Alina Kalinowska Wczesnoszkolna edukacja matematyczna w kontekście znaczeń nadawanych przez nauczycieli i kandydatów na nauczycieli    359
    Iwona Majcher Czy studentom – przyszłym nauczycielom potrzebna jest teoria pedagogiczna?    369
    Beata Adrjan Zreformowana polska szkoła z klimatem z przeszłości? Patologia w stylu retro    376
    Małgorzata Sławińska Działania na rzecz przygotowania dzieci do nauki szkolnej w oddziałach przedszkolnych 6-latków – sukcesy i zaniedbania    383
    Urszula Szuścik Sztuka i jej wartość w dydaktyce    390
    Maria Kreft Edukacja drogą radiową w Zambii jako strategia wyjścia z wykluczenia    397
    Joanna Gruchała Wizyta w przedszkolu Reggio Emilia w Danii    404
  DOROSŁY W PROCESACH EDUKACYJNYCH - PROFESJA, ROZWÓJ, RYNEK PRACY    411
    Bogdan Gębski Świadomość dydaktyczna nauczycieli akademickich – refleksje o socjologicznych seminariach licencjackich i magisterskich    411
    Lucyna Hurło Innowacyjność w pracy zawodowej współczesnego nauczyciela w dobie globalizacji    421
    Alicja Jurgiel Nakaz uczenia się przez całe życie – mantra współczesnych andragogów    426
    Joanna Ostrouch Płciowo definiowane determinanty korzyści z wykształcenia w aspekcie uczestnictwa kobiet i mężczyzn w rynku pracy    435
    Hanna Kędzierska Kulturowe wzory biografii profesji nauczycielskiej    444
    Krzysztof Gąsecki Zmiany w gospodarce i życiu społecznym a wyzwania wobec szkoły i edukacji zawodowej    454
    Majka Łojko Kapitał intelektualny i kompetencje pracownicze wobec wyzwań współczesnego rynku pracy    469
    Joanna Nowak, Urszula Sokal Wyzwania dydaktyczne stawiane nauczycielom akademickim    479
    Anna Kuciejczyk Wieczne wakacje czy pole bitwy? Refleksje z badania pilotażowego dotyczącego relacji studentów i nauczycieli akademickich    487
    Anetta Roszak-Cyrson Edukacja dorosłych – konieczność czy wolny wybór?    496
    Elżbieta Wołodźko Wielowymiarowość autonomii nauczyciela akademickiego    503
    Henryk Prus Zmiany w szkolnictwie zawodowym wobec wymagań rynku pracy. Próba oceny z perspektywy nauczyciela przedmiotów zawodowych    511
    Tomasz Nowakowski Nowe technologie informacyjne w edukacji – pytania o miejsce nauczyciela    519
    Iwona Cymerman Dialog edukacyjny – między szansą a pozorem. O rozmowach ze studentami    527
    Alicja Walenda Nowe kompetencje potrzebne współczesnemu nauczycielowi - wybrane zagadnienia    535
    Monika Maciejewska Nowe tendencje w organizacji studiów doktoranckich – zwrot ku potrzebom rynku pracy    542
  Autorzy    553
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia