Zarządzanie szkołą XXI wieku. Perspektywa menedżerska

-25%

Zarządzanie szkołą XXI wieku. Perspektywa menedżerska

1 opinia

Format:

pdf

RODZAJ DOSTĘPU

25,50  34,00

Format: pdf

Cena początkowa: 34,00 zł (-25%)

Najniższa cena z 30 dni: 25,50 zł  


25,50

w tym VAT

Książka Zarządzanie szkołą XXI wieku. Perspektywa menedżerska prezentuje tezę o upodabnianiu się roli dyrektora szkoły publicznej do roli menedżerskiej realizowanej w organizacjach gospodarczych. Zmiany w polskiej gospodarce, wynikające przede wszystkim z transformacji ustrojowej i integracji Polski z Unią Europejską wymagają nowego spojrzenia na zarządzanie placówką oświatową. Opracowanie kompleksowo przedstawia rolę i zadania dyrektora w zarządzaniu szkołą, zwłaszcza publiczną, w zmieniającej się rzeczywistości społecznej XXI wieku Z przeprowadzonej analizy wynika, że proces menedżeryzacji kadry kierowniczej oświaty będzie się pogłębiał.


Publikacja jest nieocenionym wsparciem dla osób zarządzających szkołami. Może stanowić podręcznik do nauczania przedmiotu Organizacja i Zarządzanie Oświatą, bez względu na kierunek studiów. Oraz innych przedmiotów, które w swych programach podejmują problemy pracy dyrektora szkoły, ze szczególnym uwzględnieniem podyplomowych studiów poświęconych zarządzaniu oświatą. Przydatne informacje znajdą w niej wszystkie osoby zainteresowane procesem oraz szkołą.


Rok wydania2010
Liczba stron184
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-264-0801-4
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie str.    7
  
  Rozdział 1. Miejsce szkoły w procesie zarządzania str.    13
  
  1.1. Funkcjonowanie szkoły jako organizacji publicznej str.    13
  
  1.2. Relacje dyrektor - środowisko w zarządzaniu szkołą publiczną str.    23
  
  1.3. Usytuowanie dyrektora w strukturze szkoły - jego zadania i obowiązki str.    31
  
  Rozdział 2. Kształtowanie się menedżeryzmu oświatowego w Polsce str.    37
  
  2.1. Podstawowe koncepcje w zarządzaniu oświatą - ich istota i oddziaływanie na pracę dyrektora szkoły str.    37
  
  2.2. Zmiany w sferze edukacji a rozwój menedżeryzmu oświatowego str.    46
  
  2.3. Wpływ menedżeryzmu oświatowego na rolę dyrektora w zarządzaniu szkołą publiczną str.    55
  
  Rozdział 3. Kompetencje menedżera oświaty w świetle praktyki zarządzania szkołą str.    63
  
  3.1. Kompetencje jako podstawowa kategoria opisu roli kierowniczej str.    63
  
  3.2. Charakterystyka i zakres kompetencji dyrektora szkoły str.    66
  
  3.2.1. Wiedza str.    67
  
  3.2.2. Doświadczenie zawodowe str.    73
  
  3.2.3. Cechy osobowościowe str.    77
  
  3.2.4. Umiejętności str.    86
  
  3.3. Zarządzanie kompetencjami w szkole oraz praktyczne możliwości ich zastosowania str.    96
  
  Rozdział 4. Funkcje zarządzania menedżera oświaty - teoretyczne i praktyczne aspekty ich realizacji str.    102
  
  4.1. Funkcje kierownicze - istota i ich znaczenie w pracy dyrektora szkoły str.    102
  
  4.2. Rodzaje funkcji dyrektora szkoły str.    106
  
  4.3. Stanowisko dyrektora szkoły w kontekście realizacji funkcji zarządzania str.    108
  
  4.3.1. Planowanie str.    108
  
  4.3.2. Organizowanie str.    119
  
  4.3.2.1. Organizacja czasu pracy str.    120
  
  4.3.2.2. Struktura organizacyjna szkoły str.    127
  
  4.3.3. Motywowanie str.    134
  
  4.3.4. Kontrolowanie str.    140
  
  4.3.4.1. Dyrektor jako podmiot kontrolujący str.    141
  
  4.3.4.2. Dyrektor jako podmiot kontrolowany str.    144
  
  Rozdział 5. Kierunki zmian w zarządzaniu szkołą str.    148
  
  5.1. Wyzwania dla menedżera oświaty w świetle współczesnych koncepcji zarządzania - wytyczne dla dyrektorów szkół str.    148
  
  5.2. Zalecenia dotyczące działań wspierających adaptację menedżera oświaty w warunkach zmian str.    161
  
  Zakończenie str.    167
  
  Bibliografia str.    171
  
  Spis ilustracji str.    180
  
  Spis tabel str.    181
  
  Spis wykresów str.    182
RozwińZwiń