Ocena efektywności instytucji publicznych w sektorach edukacji i ochrony zdrowia

Ocena efektywności instytucji publicznych w sektorach edukacji i ochrony zdrowia

2 oceny

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

21,50

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Celem głównym pracy jest zbudowanie własnej wielowymiarowej oceny działalności instytucji publicznych na potrzeby optymalizowania kosztów i polepszenia jakości usług w sektorach edukacji i ochrony zdrowia. Instytucja publiczna rozumiana jest tutaj jako organizacja niekomercyjna, utworzona w wyniku inicjatywy administracji państwowej lub jednostek samorządu terytorialnego. W poszczególnych rozdziałach książki zdefiniowano pojęcia związane z sektorem publicznym, przybliżono pojęcie jakości usługi, przedstawiono wybrane koncepcje obecnie działających systemów ocen instytucji publicznych na świecie i w Polsce, zaproponowano także koncepcję kompleksowej oceny instytucji publicznej, podjęto próbę opisu oraz oceny systemu edukacyjnego w Polsce oraz dokonano analiz stanu zdrowia Polaków oraz oceny ochrony zdrowia w naszym kraju.


Liczba stron333
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7695-309-0
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  1. Sektor publiczny – zagadnienia terminologiczne    15
  1.1. Sektor publiczny    15
  1.2. Definicja usługi    21
  1.3. Usługi publiczne    27
  1.4. Osobowe usługi społeczne    32
  1.5. Instytucje użyteczności publicznej    35
  1.6. Kryteria efektywności rynku publicznego    36
  2. Problemy związane z jakością i jej zarządzaniem    42
  2.1. Kształtowanie się pojęcia jakości    42
  2.2. Jakość w ujęciu ekonomicznym    46
  2.3. Modele jakości usług    57
  2.3.1. Model jakości postrzeganej Gronroosa    58
  2.3.2. Systemy pomiarów jakości usług: Servqual i Servperf    59
  2.3.3. Model jakości cząstkowych Gummessona    66
  2.3.4. Model Donabediana jakości struktury, procesu i wyniku    67
  2.4. Zarządzanie przez jakość w instytucjach publicznych    70
  2.4.1. TQM – Kompleksowe Zarządzanie Jakością    74
  2.4.2. Model doskonałości EFQM (The „Excellence” Model)    76
  2.4.3. Strategiczna Karta Wyników (SKW)    78
  2.4.4. Strategiczna Karta Wyników w sektorze publicznym    80
  2.4.5. Normy ISO serii 9000 w instytucjach publicznych    83
  2.4.6. Metody i narzędzia stosowane w zarządzaniu jakością    85
  3. Systemy ocen jakości usług w instytucjach publicznych    89
  3.1. Interesariusze w procesie oceny instytucji publicznych    89
  3.2. Wybrane koncepcje systemu oceny instytucji publicznych w krajach rozwiniętych    102
  3.3. Wybrane koncepcje systemu oceny IUP w Polsce    108
  3.3.1. System Analiz Samorządowych    108
  3.3.2. Program Rozwoju Instytucjonalnego.    109
  3.3.3. Partycypacja obywatelska    110
  3.4. Rankingi    113
  4. Obszary oceny działań instytucji publicznej    129
  4.1. Obszar ekonomiczny    131
  4.2. Perspektywa prakseologiczna wewnętrzna    140
  4.3. Sprawność IUP    146
  4.4. Obszar procesowy    150
  4.5. Obszar personalny/interesariuszy    155
  4.6. Obszar prakseologiczny zewnętrzny/perspektywa społeczna    159
  4.7. Indeks syntetyczny – propozycja kompleksowej oceny IUP    166
  5. Jakość kształcenia    168
  5.1. Zarys historii edukacji    169
  5.2. System edukacji w Polsce    175
  5.3. Obszar ekonomiczny    182
  5.4. Obszar prakseologiczny wewnętrzny, czyli skuteczność kształcenia szkoły    187
  5.5. Sprawność instytucji szkolnych    200
  5.6. Obszar procesowy    212
  5.7. Obszar personalny    219
  5.8. Obszar prakseologiczny zewnętrzny; perspektywa społeczna    226
  5.9. Miernik syntetyczny    234
  6. Zdrowie i problemy ochrony zdrowia    236
  6.1. Historia ochrony zdrowia    237
  6.2. Systemy ochrony zdrowia    241
  6.3. Stan zdrowia Polaków i system ochrony zdrowia w Polsce    246
  6.4. Obszar ekonomiczny    252
  6.5. Obszar prakseologiczny wewnętrzny    263
  6.6. Sprawność szpitali    271
  6.7. Obszar procesowy    280
  6.8. Obszar personalny    285
  6.9. Obszar prakseologiczny zewnętrzny    288
  Zakończenie    297
  Literatura    302
  Spis rysunków    314
  Spis tabel    318
  Summary    321
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia