Ocena znormalizowanych systemów zarządzania jakością

Ocena znormalizowanych systemów zarządzania jakością

Instrumenty i uwarunkowania wartości

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

19,95

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Kierownictwa współczesnych przedsiębiorstw, chcąc utrzymać przewagę konkurencyjną, muszą nieustannie dbać o jakość swoich wyrobów. Kreowanie jakości wyrobów, która pozwoli zadowolić klientów w stopniu wyższym niż konkurencji, jest łatwiejsze wówczas, kiedy w przedsiębiorstwie istnieje znormalizowany system zarządzania jakością. Niniejsza publikacja jest pierwszą monografią na polskim rynku wydawniczym, w której podejmuje się problem oceny znormalizowanych systemów zarządzania jakością. Jest to problem niezwykle istotny, ponieważ bez oceniania wymienionych systemów nie jest możliwe ich dalsze ciągłe doskonalenie.


Autor – pracownik naukowy Uniwersytetu Jagiellońskiego, opierając się na fachowej literaturze oraz badaniach empirycznych, przedstawia miedzy innymi instrumenty oceny znormalizowanych systemów zarządzania jakością oraz wskazuje korzyści, jakie odnoszą przedsiębiorstwa, prowadząc tę ocenę.


Liczba stron312
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN-13978-83-233-2379-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  Rozdział 1. ZNORMALIZOWANY SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ JAKO ZASÓB PRZEDSIĘBIORSTWA    15
    1.1. Znaczenie jakości wyrobów dla budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa    15
    1.2. Normalizacja systemów zarządzania jakością    23
    1.3. Funkcje znormalizowanego systemu zarządzania jakością w przedsiębiorstwie    31
    1.4. Potrzeba ciągłego doskonalenia jako przesłanka oceny znormalizowanego systemu zarządzania jakością    39
  Rozdział 2. DETERMINANTY I KIERUNKI OCENY ZNORMALIZOWANYCH SYSTEMÓW ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ    47
    2.1. Główne determinanty oceny znormalizowanych systemów zarządzania jakością    47
      2.1.1. Potrzeby i oczekiwania stron zainteresowanych działalnością przedsiębiorstwa    47
      2.1.2. Podejście procesowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem    56
    2.2. Kierunki oceny znormalizowanych systemów zarządzania jakością    63
      2.2.1. Ocena zgodności z wymaganiami    63
      2.2.2. Ocena skuteczności i efektywności    67
      2.2.3. Ocena dojrzałości i doskonałości    76
  Rozdział 3. OBLIGATORYJNE INSTRUMENTY OCENY ZNORMALIZOWANYCH SYSTEMÓW ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ    85
    3.1. Audit wewnętrzny    85
    3.2. Ocena satysfakcji klientów zewnętrznych    94
    3.3. Ocena stopnia realizacji celów dotyczących jakości    101
    3.4. Ocena skuteczności i efektywności procesów    108
    3.5. Przegląd zarządzania    119
  Rozdział 4. FAKULTATYWNE INSTRUMENTY OCENY ZNORMALIZOWANYCH SYSTEMÓW ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ    125
    4.1. Audit trzeciej strony    125
    4.2. Ocena kosztów jakości    135
    4.3. Ocena satysfakcji klientów wewnętrznych    145
    4.4. Samoocena przedsiębiorstwa według normy ISO 9004:2000    153
    4.5. Samoocena przedsiębiorstwa według modelu EFQM    157
    4.6. Benchmarking    164
  Rozdział 5. METODYKA BADAŃ EMPIRYCZNYCH    175
    5.1. Procedura badań empirycznych    175
    5.2. Charakterystyka kwestionariusza ankiety    180
    5.3. Opis próby badanych przedsiębiorstw    182
    5.4. Metody analizy danych    185
  Rozdział 6. UWARUNKOWANIA I WARTOŚĆ OCENY ZNORMALIZOWANYCH SYSTEMÓW ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ W BADANYCH PRZEDSIĘBIORSTWACH    189
    6.1. Przesłanki wprowadzania znormalizowanych systemów zarządzania jakością w badanych przedsiębiorstwach    189
    6.2. Rozwiązania organizacyjne dotyczące oceny znormalizowanych systemów zarządzania jakością przyjęte w badanych przedsiębiorstwach    192
    6.3. Zachowania organizacyjne towarzyszące ocenie znormalizowanych systemów zarządzania jakością w badanych przedsiębiorstwach    208
    6.4. Efekty oceny znormalizowanych systemów zarządzania jakością w badanych przedsiębiorstwach    221
  Rozdział 7. ZWIĄZKI POMIĘDZY ZMIENNYMI OKREŚLAJĄCYMI PRZESŁANKI WPROWADZANIA ORAZ UWARUNKOWANIA I EFEKTY OCENY ZNORMALIZOWANYCH SYSTEMÓW ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ W BADANYCH PRZEDSIĘBIORSTWACH    237
    7.1. Związki pomiędzy przesłankami wprowadzania a uwarunkowaniami oceny znormalizowanych systemów zarządzania jakością w badanych przedsiębiorstwach    237
    7.2. Wpływ rozwiązań organizacyjnych dotyczących oceny znormalizowanych systemów zarządzania jakością na jej efekty w badanych przedsiębiorstwach    254
    7.3. Wpływ zachowań organizacyjnych na zaangażowanie pracowników w ocenę znormalizowanych systemów zarządzania jakością w badanych przedsiębiorstwach    261
  PODSUMOWANIE I WNIOSKI    275
  ZAŁĄCZNIK    281
  BIBLIOGRAFIA    293
  SPIS TABEL    303
  SPIS RYSUNKÓW    309
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia