Management Sciences 5

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Our call for papers for this issue resulted in many articles sent by authors from the majority of Polish universities of economics, from which we have selected twenty. They are presented in this issue in three groups. The first group focuses on theoretical concepts connected with understanding the phenomenon of renewal and its utilizing in different strategic and managerial contexts. The second group describes basically a few selected cases of corporate renewal of enterprises which where induced by quite different strategic circumstances. The third group is treated by us as a selection of contemporary research topics, which may provide inspiration for the next thematic issue.


Rok wydania2010
Liczba stron246
KategoriaFinanse i bankowość
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Introduction    9
  
  Part 1. Contemporary theoretical aspects of corporate reneval
  
  Adela Barabasz, Grzegorz Bełz: Management triumvirate in processes of corporate renewal    13
  Bartłomiej J. Gabryś, Mariusz Bratnicki: Temporal nature and characteristics of corporate entrepreneurship. Growth and renewal implications    28
  Szymon Cyfert: The application of strategic renewal mechanisms in the process of organisational boundary management    39
  Kazimierz Krzakiewicz, Szymon Cyfert: Reframing in organisational renewal processes    48
  Piotr Ney: The utility of tacit knowledge in corporate renewal    55
  Jan Skalik: Changes in management systems of jeopardized organizations    69
  Przemysław Zbierowski: Organizational renewal through positive management and entrepreneurship    76
  
  Part 2. Cases of corporate renewal
  
  Grzegorz Bełz, Arkadiusz Wierzbic: Key areas of corporate renewal of Polish enterprises during crisis of growth    93
  Agnieszka Kołodziejczyk, Zbigniew Antczak: Manager skills in virtual-network conditions – an attempt at identification in the light of survey research    108
  Rafał Mrówka: Application of the open source business model as a tool for corporate renewal    119
  Zdzisław Olejczyk: Model of innovation process in communal capital companies. Case Study of MPWiK Wrocław    129
  Tomasz Szpikowski: Process of renewal in a company in crisis. A case study    144
  Witold Szumowski: Role of HR in corporate renewal    153
  
  Part 3. Ideas for research in transformations and dynamics in management
  
  Maria Aluchna, Beata Mierzejewska: Intellectual capital in Polish corporate groups. Current trends and future challenges    167
  Adela Barabasz: Psychoanalytic perspective on coaching – organization on a couch    182
  Agnieszka Bieńkowska, Zygmunt Kral, Anna Zabłocka-Kluczka: Organisation management taking controlling into consideration as the way of organization renewal    193
  Grzegorz Krzos: Hybrid organizations. The causes of organizational hybridization    205
  Janusz Marek Lichtarski, Ewa Stańczyk-Hugiet, Marek Wąsowicz: In search of project management efficiency. Renewal of public sector institutions    215
  Sylwia Stańczyk: Scandinavian management as the recipe for health    226
  Joanna Żukowska: Coaching as a tool of managerial support    237
  
  Adela Barabasz, Grzegorz Bełz: Triumwirat zarządczy w procesach odnowy przedsiębiorstw    27
  Bartłomiej J. Gabryś, Mariusz Bratnicki: Temporalna natura i charakterystyka przedsiębiorczości organizacyjnej. Implikacje dla rozwoju i strategicznej odnowy    38
  Szymon Cyfert: Wykorzystanie mechanizmów odnowy strategicznej w procesie zarządzania granicami organizacji    47
  Kazimierz Krzakiewicz, Szymon Cyfert: Reframing w procesie odnowy organizacji    54
  Piotr Ney: Użyteczność wiedzy ukrytej w procesie transformacji przedsiębiorstwa    68
  Jan Skalik: Zmiany w systemie zarządzania zagrożonymi organizacjami    75
  Przemysław Zbierowski: Odnowa organizacyjna poprzez pozytywne zarządzanie i przedsiębiorczość    89
  Grzegorz Bełz, Arkadiusz Wierzbic: Kluczowe obszary strategicznej odnowy polskich przedsiębiorstw podczas kryzysu wzrostu    107
  Agnieszka Kołodziejczyk, Zbigniew Antczak: Umiejętności menedżera w warunkach wirtualno-sieciowych – próba identyfikacji w świetle badań ankietowych    118
  Rafał Mrówka: Wykorzystanie modelu biznesowego open source jako sposób odnowy organizacji    128
  Zdzisław Olejczyk: Model procesu innowacji w spółkach komunalnych. Studium przypadku MPWiK Wrocław    143
  Tomasz Szpikowski: Proces odnowy w przedsiębiorstwie przechodzącym kryzys. Studium przypadku    152
  Witold Szumowski: Rola działu HR w procesie odnowy przedsiębiorstwa    163
  Maria Aluchna, Beata Mierzejewska: Kapitał intelektualny w polskich grupach kapitałowych. Współczesne trendy i przyszłe wyzwania    181
  Adela Barabasz: Coaching w ujęciu psychoanalitycznym, czyli lider na kozetce.    192
  Agnieszka Bieńkowska, Zygmunt Kral, Anna Zabłocka-Kluczka: Zarządzanie z uwzględnieniem wymagań controllingu jako sposób na odnowę organizacji    204
  Grzegorz Krzos: Organizacje hybrydowe – identyfikacja przyczyn hybrydyzacji organizacji    214
  Janusz Marek Lichtarski, Ewa Stańczyk-Hugiet, Marek Wąsowicz: W poszukiwaniu efektywności zarządzania projektami. Odnowa organizacyjna w sektorze instytucji publicznych    225
  Sylwia Stańczyk: Zarządzanie skandynawskie jako recepta na rozwój    236
  Joanna Żukowska: Coaching jako narzędzie wspierania kadry menedżerskiej    246
RozwińZwiń