Management Forum, nr. 4 rol. 6

Management Forum, nr. 4 rol. 6

1 opinia

Praca zbiorowa

Format:

ibuk

Umiejętność szybkiego zlokalizowania potencjalnie istotnych osób w organizacji stale nabiera znaczenia. Brokerzy, określani w analizie sieciowej mianem kluczowych graczy, bez wątpienia stanowią osoby, na których stratę żadne przedsiębiorstwo nie chce i w warunkach nieustająco rosnącej konkurencji nie może sobie pozwolić. W organizacjach liczących nierzadko setki, tysiące, a nawet dziesiątki tysięcy pracowników znalezienie osób pełniących funkcję pośredników tradycyjnymi metodami należy do niemałych wyzwań. W niniejszym artykule zaprezentowano jedno z podejść pozwalających skrócić czas i ograniczyć prawdopodobieństwo wytypowania niewłaściwych osób. Celem artykułu jest analiza problemu identyfikacji potencjalnych brokerów przy wykorzystaniu wizualizacyjnych algorytmów opartych na grafach, a szczególnie zaprezentowanie zmodyfikowanej wersji znanego algorytmu Fruchtermana–Reingolda, który zakłada uwypuklenie położenia potencjalnych brokerów w sieci nieformalnej.


Rok wydania2018
Liczba stron57
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Piotr Andrzejak: Wykorzystanie zmodyfikowanego algorytmu Fruchtermana–Reingolda w celu identyfikacji potencjalnych brokerów w sieci organizacyjnej    1
  Marzena Bagińska: Usprawnienie procesu gospodarczego metodą mapowania – studium przypadku     7
  Marcin Gołembski: Znaczenie i efekty wirtualizacji w realizacji funkcji personalnej w przedsiębiorstwach    19
  Szymon Jopkiewicz: Efekt sieciowy w wymiarze zaangażowania w organizacji sektora usług zdrowotnych     25
  Beata Skowron-Mielnik, Dariusz Prokop, Grzegorz Wojtkowiak: Czynniki optymalizacji struktury zatrudnienia pracowników stałych i tymczasowych    31
  Anna Wójcik-Karpacz, Jarosław Karpacz, Daniel Pavlov, Joanna Rudawska: Orientacja przedsiębiorcza i wyniki w kontekście dynamizmu rynku: podobieństwa i odmienności między polskimi i bułgarskimi przedsiębiorstwami    40
  Marcin Wyskwarski: Obowiązki kierownika projektu – analiza text mining    48
RozwińZwiń