Studium jakości wód zapachowych. Możliwości różnicowania produktów oryginalnych i nieoryginalnych

Studium jakości wód zapachowych. Możliwości różnicowania produktów oryginalnych i nieoryginalnych

3 oceny

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

18,38

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Monografia poświęcona jest współczesnym możliwościom różnicowania oryginalnych i nieoryginalnych wód zapachowych. W części teoretycznej omówiono percepcję zmysłu węchu, przedstawiono pojęcia związane z warstwą wizualną opakowań wód zapachowych oraz podjęto problematykę jakości tych wód. W części doświadczalnej zaprezentowano wyniki badań własnych, które dotyczyły: oceny porównawczej warstwy wizualnej opakowań wód zapachowych (oryginalnych i nieoryginalnych) dokonanej zarówno przez specjalistów, jak i konsumentów, oceny sensorycznej nut zapachowych i trwałości tych wód oraz przeprowadzonego na chromatografie gazowym i elektronicznym nosie oznaczania ilości substancji wchodzących w skład badanych wód. Uzyskane wyniki poddano analizie statystycznej.


Monografie: Prace Doktorskie nr 12, Kraków 2011


Liczba stron214
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
ISBN-13978-83-7252-529-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    5
  Rozdział 1. Zmysł węchu    7
    1.1. Odbiór wrażeń węchowych    7
    1.2. Podział zapachów    13
  Rozdział 2. Zapach w analizie sensorycznej    17
    2.1. Uwagi ogólne    17
    2.2. Selekcja do zespołu analizy sensorycznej i metody badania zapachu    18
    2.3. Trwałość zapachu    22
    2.4. Intensywność zapachu    24
  Rozdział 3. Elektroniczny nos jako nowoczesne narzędzie w ocenie jakości    27
    3.1. Uwagi ogólne    27
    3.2. Wykorzystanie elektronicznego nosa    28
  Rozdział 4. Warstwa wizualna opakowania jednostkowego wód zapachowych    31
  Rozdział 5. Problematyka jakości wód zapachowych    38
    5.1. Definicje jakości    38
    5.2. Jakość wód zapachowych w aspekcie prawnym    39
    5.3. Konsumenckie kryteria jakości wód zapachowych    40
    5.4. Obecny stan wiedzy z zakresu różnicowania oryginalnych i nieoryginalnych wód zapachowych    44
  Rozdział 6. Charakterystyka materiału badawczego    47
  Rozdział 7. Różnicowanie warstwy wizualnej opakowań oryginalnych i nieoryginalnych    59
  Rozdział 8. Badania organoleptyczne    67
    8.1. Tworzenie zespołu analizy sensorycznej    67
    8.2. Możliwości różnicowania próbek    71
      8.2.1. Rozróżnianie zapachu – badania z pomocą zespołu analizy sensorycznej i badania konsumenckie    71
      8.2.2. Oznaczenia zmian intensywności w czasie    80
    8.3. Analiza sensoryczna a elektroniczny nos – badania intensywności badanych próbek zaraz po nałożeniu    102
  Rozdział 9. Możliwości różnicowania wód zapachowych – badania instrumentalne    112
    9.1. Oznaczenia na elektronicznym nosie – charakterystyka badań    112
    9.2. Różnicowanie próbek za pomocą elektronicznego nosa    117
    9.3. Oznaczenia na chromatografie – charakterystyka badań    125
    9.4. Różnicowanie próbek za pomocą chromatografu    126
  Podsumowanie    138
  Załączniki    140
  Literatura    201
  Spis tabel    208
  Spis rysunków    210
  Wykaz prac wydanych przez Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie w serii: Monografie: Prace Doktorskie    213
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia