Ekonomika turystyki

Ekonomika turystyki

1 ocena

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Podręcznik akademicki do ekonomiki turystyki, kierowany do studentów uczelni wyższych na kierunku turystyka i rekreacja oraz na kierunkach ekonomicznych na specjalnościach turystycznych, jak również znakomita lektura dla praktyków gospodarczych zajmujących się organizacją i zarządzaniem w turystyce.

Książka zawiera kompleksową wiedzę dotyczącą ekonomiki turystyki, w tym m.in.:

- podstawy teoretyczne i terminologię,
- funkcje turystyki,
- rynek usług turystycznych,
- popyt i podaż w turystyce,
- politykę turystyczną,
- turystykę międzynarodową,
- przedsiębiorstwo turystyczne,
- problematykę cen i jakości w turystyce.

Dodatkowymi zaletami podręcznika są:

- dostosowanie do programów nauczania,
- liczne przykłady z polskiej praktyki gospodarczej,
- słowniczek podstawowych terminów z angielskimi odpowiednikami,
- bogata bibliografia,
- indeks rzeczowy.

Zespół autorski tworzą pracownicy naukowi i wykładowcy Katedry Zarządzania Turystyką na Wydziale Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego: Agnieszka Lewandowska, Beata Meyer, Dawid Milewski, Aleksander Panasiuk, Adam Pawlicz, Daniel Szostak, Anna Tokarz.


Rok wydania2008
Liczba stron232
KategoriaInne
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-14722-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WSTĘP Aleksander Panasiuk    9
  ROZDZIAŁ 1. EKONOMIKA TURYSTYKI W SYSTEMIE NAUK EKONOMICZNYCH Aleksander Panasiuk    13
    1.1. Zadania badawcze nauk ekonomicznych    13
    1.2. Ekonomika turystyki jako dyscyplina badawcza ekonomii    15
    1.3. Nauki o turystyce    18
    Pytania i zadania    21
    Literatura zalecana    21
  ROZDZIAŁ 2. PODSTAWOWA TERMINOLOGIA TURYSTYCZNA Agnieszka Lewandowska    22
    2.1. Turystyka i ruch turystyczny    22
    2.2. Odwiedzający, turysta i wycieczkowicz    27
    Pytania i zadania    30
    Literatura zalecana    30
  ROZDZIAŁ 3. FUNKCJE TURYSTYKI Beata Meyer    31
    3.1. Zróżnicowanie i charakter funkcji turystyki    31
    3.2. Rodzaje funkcji pełnionych przez turystykę    33
      3.2.1. Typologia funkcji turystyki    33
      3.2.2. Funkcje turystyki realizowane głównie na płaszczyźnie społeczno-kulturowej    34
      3.2.3. Funkcje turystyki realizowane głównie na płaszczyźnie gospodarczej    39
      3.2.4. Funkcje turystyki realizowane głównie na płaszczyźnie przestrzenno-środowiskowej    42
    Pytania i zadania    44
    Literatura zalecana    44
  ROZDZIAŁ 4. TURYSTYKA JAKO SEKTOR GOSPODARKI    45
    4.1. Gospodarka turystyczna Agnieszka Lewandowska    45
    4.2. Turystyka w gospodarce narodowej i regionalnej Aleksander Panasiuk    50
    4.3. Mnożnik turystyczny Dawid Milewski    53
    4.4. Rachunek satelitarny turystyki Dawid Milewski    57
    4.5. Czynniki produkcji w gospodarce turystycznej Aleksander Panasiuk    60
    Pytania i zadania    65
    Literatura zalecana    66
  ROZDZIAŁ 5. RYNEK USŁUG TURYSTYCZNYCH    67
    5.1. Podstawowe pojęcia dotyczące rynku usług turystycznych Aleksander Panasiuk, Anna Tokarz    67
    5.2. Modele rynku usług turystycznych Aleksander Panasiuk    75
    Pytania i zadania    77
    Literatura zalecana    77
  ROZDZIAŁ 6. POPYT TURYSTYCZNY Dawid Milewski    78
    6.1. Definicja i specyfika popytu turystycznego    78
    6.2. Cechy popytu turystycznego    81
    6.3. Czynniki określające wielkość popytu turystycznego    92
    6.4. Mierniki popytu turystycznego    97
    Pytania i zadania    102
    Literatura zalecana    103
  ROZDZIAŁ 7. PODAŻ TURYSTYCZNA    104
    7.1. Istota podaży turystycznej i jej cechy Dawid Milewski    104
    7.2. Istota produktu turystycznego i jego komponenty Anna Tokarz    107
      7.2.1. Dobra i urządzenia turystyczne    111
      7.2.2. Usługi turystyczne    116
    7.3. Mierniki podaży turystycznej Anna Tokarz    122
    Pytania i zadania    124
    Literatura zalecana    125
  ROZDZIAŁ 8. CENY USŁUG TURYSTYCZNYCH    126
    8.1. Podstawy teoretyczne Agnieszka Lewandowska    126
    8.2. Metody ustalania cen na usługi turystyczne Agnieszka Lewandowska, Aleksander Panasiuk    129
    8.3. Stosowanie cen usług turystycznych Agnieszka Lewandowska    131
    8.4. Aspekty prawne stosowania cen usług turystycznych Agnieszka Lewandowska    137
    Pytania i zadania    139
    Literatura zalecana    139
  ROZDZIAŁ 9. JAKOŚĆ USŁUG TURYSTYCZNYCH    140
    9.1. Istota jakości usług Agnieszka Lewandowska, Aleksander Panasiuk    140
    9.2. Możliwości pomiaru jakości usług turystycznych Agnieszka Lewandowska, Aleksander Panasiuk    144
    9.3. Rynkowe aspekty jakości usług turystycznych Aleksander Panasiuk    151
    9.4. Postulaty jakościowe wybranych usług turystycznych Aleksander Panasiuk    153
    Pytania i zadania    157
    Literatura zalecana    157
  ROZDZIAŁ 10. POLITYKA TURYSTYCZNA Daniel Szostak    158
    10.1. Zagadnienia wstępne dotyczące polityki turystycznej    158
    10.2. Sektor turystyczny w polityce państwa    160
    10.3. Polityka turystyczna a zarządzanie turystyką    162
    10.4. Administrowanie sektorem turystycznym w Polsce    166
      10.4.1. Organizacja i zadania organów centralnych i terenowych    166
      10.4.2. Organizacja i zadania samorządu terytorialnego    172
      10.4.3. Organizacje i stowarzyszenia branżowe w turystyce    174
    10.5. Inwestycje turystyczne inicjowane przez państwo i jego organy    176
    10.6. Polityka Unii Europejskiej wobec turystyki    178
    Pytania i zadania    180
    Literatura zalecana    181
  ROZDZIAŁ 11. TURYSTYKA MIĘDZYNARODOWA Adam Pawlicz    182
    11.1. Pojęcia dotyczące turystyki międzynarodowej    182
    11.2. Ruch turystyczny na świecie    186
    11.3. Wpływ turystyki na bilans płatniczy    189
    11.4. Wpływy z turystyki zagranicznej a PKB    191
    11.5. Czynniki stymulujące ruch turystyczny w skali międzynarodowej    193
    11.6. Międzynarodowe organizacje turystyczne    196
    Pytania i zadania    199
    Literatura zalecana    199
  ROZDZIAŁ 12. PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE Daniel Szostak    200
    12.1. Istota funkcjonowania przedsiębiorstwa turystycznego    200
    12.2. Formy prawno-organizacyjne przedsiębiorstw turystycznych    208
    12.3. Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa turystycznego    210
    Pytania i zadania    215
    Literatura zalecana    215
  BIBLIOGRAFIA    216
  SŁOWNICZEK Daniel Szostak    222
  INDEKS RZECZOWY Anna Tokarz    227
RozwińZwiń