POLECAMY
Format:
ibuk
Wychowanie dziecka to jedno z najtrudniejszych zadań, z jakim przychodzi zmierzyć się człowiekowi. To jedno z tych wyzwań, do których dorośli przygotowani są nader skromnie. Dotyczy to zarówno rodziców, jak i nauczycieli, czyli osób, które są w tym procesie najważniejsze i mają największy wpływ na kształtowanie się osobowości dziecka. Od ich stosunku do dziecka oraz postępowania wobec niego zależy w znacznym stopniu, jakim stanie się ono człowiekiem, jak będzie funkcjonować wśród ludzi, czy będzie dawać sobie radę w życiu i czy będzie szczęśliwe. Niezwykle istotna jest więc świadomość roli wychowawczej oraz wiedza dotycząca uwarunkowań wychowania.
Opracowanie zawiera przegląd literatury psychologiczno-pedagogicznej na temat czynników sprzyjających efektywności działań wychowawczych oraz ją obniżających. Składa się ono z dwóch części. W pierwszej przedstawione zostały treści dotyczące wpływu rodziny na funkcjonowanie dziecka. Omówiono tu metody, taktyki oraz style wychowania, wskazano błędy wychowawcze oraz ich bliskie i dalekosiężne skutki, zaprezentowano różne koncepcje przyczyn trudności pojawiających się w procesie wychowania oraz możliwości działań profilaktycznych i zaradczych. Część druga poświęcona jest kompetencjom wychowawczym nauczycieli. Opisano w niej znaczenie umiejętności psychospołecznych jako kluczowych dyspozycji w pracy pedagoga, które z jednej strony sprzyjają jego efektywności zawodowej, a z drugiej chronią go przed nadmiernym stresem i wypaleniem.
To doskonałe źródło wiedzy dla przyszłych nauczycieli. Szereg praktycznych wskazówek znajdą tu także Ci, którzy obcują z najmłodszymi w innych okolicznościach zawodowych niż środowisko przedszkolne czy szkolne.
Rok wydania | 2022 |
---|---|
Liczba stron | 97 |
Kategoria | Pedagogika ogólna |
Wydawca | Akademia Wychowania Fizycznego im. Polskich Olimpijczyków we Wrocławiu |
ISBN-13 | 978-83-64354-71-7 |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje