DOBROSTAN PRACOWNIKÓW. Koncepcje, zadania, wyniki badań

-24%

DOBROSTAN PRACOWNIKÓW. Koncepcje, zadania, wyniki badań

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

16,49  21,70

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 21,70 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 16,49 zł  


16,49

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W pierwszym rozdziale zawarto definicje dobrostanu i ukazano genezę zaadaptowania tej koncepcji do obszaru zarządzania zarówno w wymiarze praktycznym, jak i teoretycznym. Uwzględniono również uwarunkowania zewnętrzne, w szczególności zmiany na rynku pracy i rosnącą rolę kapitału ludzkiego.


Rozdział drugi umiejscawia dobrostan w praktyce organizacji. Podjęto w nim rozważania nad strukturą organizacji, zwracając szczególną uwagę na nowe stanowisko, które pojawia się w organizacjach, a mianowicie tzw. menedżera ds.szczęścia - osoby, której rolą jest dbać o dobrostan pracowników w firmach. Badano także, na ile dobro stan mieści się w strategii, wizji i misji organizacji oraz czy jest procesem związanym bardziej ze społeczną odpowiedzialnością biznesu czy też wizerunkiem organizacji. Przedstawiono wyniki badań dotyczące wpływu różnych czynników kulturowych oraz podkreślono rolę ewaluacji, prezentując przykłady mierników.


Rozdział trzeci prezentuje konkretne działania realizowane w organizacjach w obszarze dobrostanu fizycznego, społecznego i psychicznego zarówno w Polsce, jak i na całym świecie. Przedstawiono również dobrostan z punktu widzenia pracownika: zależność od grup wiekowych, płci, postrzeganie i opinie dotyczące procesów organizacyjnych. Szczególną uwagę poświęcono benefitom, które często wiążą się z umacnianiem dobrostanu.


Rozdział czwarty dotyczy bieżących wydarzeń związanych z wpływem pandemii COVID-19 na zwiększone zainteresowanie dobrostanem oraz działania podejmowane przez organizacje w tym obszarze. Jest również próbą odpowiedzi na pytanie o to, jakie znaczenie nadadzą dobrostanowi pracodawcy w przyszłości: czy jest to jedynie chwilowa moda, czy też stały trend, który wejdzie do kanonu zadań działów personalnych?


Książka adresowana jest do szerokiego grona odbiorców zainteresowanych współczesnymi wyzwaniami związanymi z funkcją personalną: praktyków zarządzających organizacjami, menedżerów działów personalnych, pracowników tych działów, teoretyków, szkoleniowców, wykładowców, osób realizujących badania i konsultantów z zakresu zarządzania ludźmi w przedsiębiorstwach. Aby uwypuklić wdrożeniowy aspekt książki, na koniec każdego rozdziału przygotowano pytania do refleksji skierowane w szczególności do praktyków. Mogą one stanowić podstawę do przygotowania i przeprowadzenia zmian w zakresie omawianego obszaru w Państwa firmach. Publikację polecam również osobom zainteresowanym problematyką zarządzania kapitałem ludzkim, w szczególności studentom i studentkom chcącym w przyszłości pracować w działach HR oraz słuchaczom i słuchaczkom studiów podyplomowych o tematyce menedżerskiej, liderskiej i związanej z zasobami ludzkimi. Mam nadzieję, że stanie się ona zachętą do dalszego zgłębiania wiedzy z tego zakresu oraz podjęcia praktycznych działań w organizacjach.


(fragment wstępu)


Rok wydania2021
Liczba stron128
KategoriaZarządzanie zasobami ludzkimi (HR)
WydawcaSzkoła Główna Handlowa
ISBN-13978-83-8030-521-2
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WPROWADZENIE
  
  
  
  
  
  Rozdział    1
  
  DOBROSTAN PRACOWNICZY - UJĘCIE TEORETYCZNE I DETERMINANTY
  
  1.1. Pojęcie i istota dobrostanu pracowniczego
  
  1.2. Geneza przeniesienia koncepcji na grunt zarządzania
  
  1.3. Determinanty: rynek pracy, demografia
  
  Podsumowanie
  
  
  
  Rozdział 2
  
  UWARUNKOWANIA ORGANIZACYJNE WELLBEINGU
  
  2.1. Struktura: zaangażowanie działu HR i innych stanowisk, nowe stanowisko menedżera ds. szczęścia
  
  2.2. Strategia, CSR czy wizerunek: umiejscowienie dobrostanu w organizacji
  
  2.3. Kultura: wpływ czynników kulturowych na dbanie o dobrostan
  
  2.4. Ewaluacja: mierniki dobrostanu
  
  Podsumowanie
  
  
  
  Rozdział 3
  
  MIEJSCE DOBROSTANU W REALIZACJI FUNKCJI PERSONALNEJ
  
  3.1. Wellbeing w organizacji: działania podejmowane w obszarze dobrostanu
  
  3.2. Wellbeing: perspektywa pracownika
  
  Podsumowanie
  
  
  
  Rozdział 4
  
  WSPÓŁCZESNE I PRZYSZŁOŚCIOWE SPOJRZENIE NA DOBROSTAN
  
  4.1. Wpływ pandemii COVID-19 na działania w zakresie wellbeingu
  
  4.2. Dobrostan jako priorytet na przyszłość czy chwilowa moda
  
  4.3. Nowe trendy w działaniach personalnych wpływające na znaczenie dobrostanu
  
  Podsumowanie
  
  
  
  ZAKOŃCZENIE
  
  Bibliografia
  
  Spis rysunków
  
  Spis tabel
RozwińZwiń