Innowacje społeczne w zarządzaniu przedsiębiorstwami komercyjnymi

1 opinia

Format:

pdf

RODZAJ DOSTĘPU

16,89  22,23

Format: pdf

Cena początkowa: 22,23 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 16,89 zł  


16,89

w tym VAT

Współczesnym przedsiębiorstwom przychodzi działać w coraz bardziej złożonych warunkach, w świecie zmienności i niepewności, natłoku danych i informacji, nieprzewidywalności zjawisk (co najlepiej pokazała pandemia COVID-19), a także dynamizmu procesów społeczno-ekonomicznych oraz silnej konkurencji. Niestabilność i nieprzewidywalność to główne cechy współczesnego otoczenia.


Ważnym czynnikiem konkurencyjności przedsiębiorstw, regionów i gospodarek w obecnych warunkach jest innowacyjność. Dla wielu polskich przedsiębiorstw staje się ona warunkiem sine qua non poprawy bądź wręcz utrzymania pozycji rynkowej. W dzisiejszych czasach troska o interesy ekonomiczne musi być powiązana z dbałością o przestrzeganie etycznych zasad odpowiedzialności względem społeczeństwa. Jednocześnie procesy działalności innowacyjnej, w szczególności te nakierowane na społeczeństwo, pozostają nadal niewystarczająco zoperacjonalizowane i podbudowane metodologicznie, zwłaszcza w kontekście decyzyjnym.


Podstawowym celem monografii jest próba teoretycznej i empirycznej refleksji nad złożoną problematyką innowacji społecznych w zrównoważonym rozwoju organizacji na przykładzie przedsiębiorstw działających na obszarze województwa śląskiego. Monografia podzielona jest na dwie zasadnicze części. Pierwsza posiada charakter teoretyczny, druga integruje w sobie cechy wywodu teoretycznego oraz praktycznego, posiada także walor ilustrujący, szkoleniowy i inspirujący. Służy zrozumieniu okoliczności i ścieżek decyzyjnych w konkretnych przedsiębiorstwach i w określonych okolicznościach. Dzięki analogii część ta może zainspirować Czytelników do zaprojektowania ich własnych działań. Książka pozwoli mniej doświadczonym menedżerom zrozumieć istotę i docenić rolę innowacji społecznych, zaś doświadczonych praktyków zmobilizuje do prowadzenia odpowiedzialnej działalności gospodarczej oraz poszukiwania dalszych rozwiązań zarządczych, które będą korzystne zarówno dla przedsiębiorstwa, jak i społeczeństwa.


Rok wydania2021
Liczba stron237
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaPolitechnika Częstochowska
ISBN-13978-83-7193-768-2
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp
  
  Rozdział    1
  Innowacja jako podstawa działań przedsiębiorczych we współczesnych przedsiębiorstwach komercyjnych
  1.1. Eksplikacja pojęcia „innowacja”
  1.2. Źródła innowacji
  1.3. Rodzaje innowacji
  1.4. Cele aktywności przedsiębiorstw komercyjnych tworzących innowacje
  1.5. Proces generowania innowacji w przedsiębiorstwach komercyjnych
  
  Rozdział    2
  Innowacje w strategicznej orientacji przedsiębiorstw komercyjnych
  2.1. Zarządzanie innowacjami z perspektywy funkcji kierowniczych
  2.2. Interesariusze przedsiębiorstwa innowacyjnego
  2.3. Innowacyjne strategie a strategie innowacji
  2.4. Tworzenie i wdrażanie strategii innowacji
  2.5. Marketingowe aspekty zarządzania innowacjami
  2.6. Kulturowe i organizacyjne uwarunkowania innowacyjności
  
  Rozdział    3
  Otoczenie społeczne a innowacyjność przedsiębiorstw komercyjnych
  3.1. Innowacje społeczne przedsiębiorstw komercyjnych jako szczególny rodzaj działalności twórczej
  3.2. Innowacje społeczne w koncepcjach zrównoważonego rozwoju i corporate social responsibility
  3.3. Zagrożenia społeczne i ekologiczne jako przesłanka tworzenia innowacji społecznych
  3.4. Znaczenie innowacji społecznych dla przedsiębiorstw komercyjnych i otoczenia
  3.5. Doświadczenia przedsiębiorstw komercyjnych województwa śląskiego w tworzeniu i wdrażaniu innowacji społecznych
  
  Rozdział    4
  Plan badań własnych dotyczących innowacyjności społecznej przedsiębiorstw komercyjnych
  4.1. Kierunki badań własnych wraz z uzasadnieniem
  4.2. Badanie preliminarne
  4.3. Cel, problem badawczy i tezy pracy
  4.4. Metodologia badań własnych
  4.5. Charakterystyka obszaru badań
  4.6. Dobór i charakterystyka respondentów oraz badania pilotażowe
  
  Rozdział    5
  Wyniki badań empirycznych
  5.1. Problemy społeczne województwa śląskiego i udział przedsiębiorstw komercyjnych w ich rozwiązywaniu w opinii respondentów
  5.2. Wpływ innowacji społecznych na efekty działalności i wizerunek przedsiębiorstw komercyjnych
  5.3. Autorski model zarządzania działalnością społeczną w przedsiębiorstwach komercyjnych
  5.4. Weryfikacja hipotez, wnioski końcowe oraz kierunki dalszych badań
  
  Zakończenie
  
  Bibliografia
  
  Spis tabel
  
  Spis rysunków
  
  Spis fotografii
RozwińZwiń