Zaangażowanie pracowników w doskonalenie procesów biznesowych

Zaangażowanie pracowników w doskonalenie procesów biznesowych

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Monografia podejmuje ważny i aktualny temat badawczy zarówno w aspekcie poznawczym jak i praktycznym. Podjęto w niej rozważania nad istotą, przejawami oraz czynnikami sprzyjającymi i hamującymi angażowanie się pracowników w doskonalenie procesów biznesowych. Zawiera analizę i syntezę teorii i praktyki. Założono w niej, że współczesne organizacje będące pod wpływem dużej dynamiki otoczenia są zmuszone do systematycznego podnoszenia sprawności realizowanych procesów.
Jednocześnie stwierdzono, że stosunkowo niski wskaźnik skuteczności wprowadzania zmian w procesach skłania do tego, aby poszukiwać uwarunkowań sprawnego przebiegu zmian w procesach i na tej podstawie formułować zalecenia dotyczące zarówno projektowania, jak i wdrażania udoskonaleń. Monografia daje możliwość lepszego zrozumienia znaczenia i możliwości rozwoju zaangażowania pracowników w doskonalenie procesów biznesowych. Publikację można polecić naukowcom, doktorantom i studentom uczelni ekonomicznych, jak również praktykom zarządzania.


Rok wydania2021
Liczba stron90
KategoriaZarządzanie zasobami ludzkimi (HR)
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7695-899-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  1. Zarządzanie procesowe we współczesnych organizacjach    19
    1.1. Zarządzanie zorientowane na procesy biznesowe     19
    1.2. Próba uporządkowania terminologicznego pojęć    24
    1.3. Związki zarządzania procesowego z wybranymi nurtami zarządzania    35
    1.4. Zarządzanie procesowe we współczesnych koncepcjach zarządzania    39
    1.5. Podsumowanie     48
  2. Doskonalenie procesów biznesowych    49
    2.1. Procesy biznesowe jako przedmiot zmian    49
    2.2. Perspektywy doskonalenia procesów    55
    2.3. Uwarunkowania doskonalenia procesów biznesowych    58
    2.4. Metodyki doskonalenia procesów biznesowych    61
    2.5. Ciągłe doskonalenie procesów biznesowych    65
    2.6. Podsumowanie    69
  3. Zaangażowanie w doskonalenie procesów biznesowych 71
    3.1. Zaangażowanie pracowników – zakres znaczeniowy pojęcia    71
    3.2. Kontekst zaangażowania pracowników w doskonalenie procesów biznesowych    78
    3.3. Związek zaangażowania pracowników w doskonalenie procesów ze współczesnymi koncepcjami zarządzania    86
      3.3.1. Orientacja na jakość a zaangażowanie pracowników w doskonalenie procesów biznesowych    86
      3.3.2. Koncepcja Lean Management a zaangażowanie pracowników w doskonalenie procesów biznesowych    92
      3.3.3. Balanced Scorecards (BSC) a zaangażowanie pracowników w doskonalenie procesów biznesowych    93
    3.4. Związek zaangażowania pracowników w doskonalenie procesów z wybranymi teoriami ekonomicznymi, socjologicznymi i psychologicznymi    95
      3.4.1. Teoria transakcji społecznych a zaangażowanie pracowników w doskonalenie procesów biznesowych    96
      3.4.2. Teoria agencji a zaangażowanie pracowników w doskonalenie procesów biznesowych    98
      3.4.3. Teorie pola sił i interesariuszy a zaangażowanie pracowników w doskonalenie procesów biznesowych    100
    3.5. Podsumowanie    102
  4. Metodyka badań    103
    4.1. Opis postępowania badawczego    103
    4.2. Badania literaturowe    107
    4.3. Charakterystyka badań ilościowych    111
      4.3.1. Wprowadzenie    111
      4.3.2. Przyjęta metoda badawcza    117
      4.3.3. Opis przeprowadzonej analizy statystycznej    121
    4.4. Charakterystyka przeprowadzonych badań jakościowych    123
      4.4.1. Wprowadzenie    123
      4.4.2. Wybór przypadków do badania    129
      4.4.3. Opis przeprowadzonych badań terenowych    132
      4.4.4. Analizowanie danych i wnioskowanie    134
    4.5. Podsumowanie    137
  5. Zaangażowanie pracowników w doskonalenie procesów biznesowychz perspektywy przeprowadzonych badań empirycznych    138
    5.1. Wyniki badań ilościowych    138
    5.2. Główne wnioski z badań ilościowych    152
    5.3. Wyniki badań jakościowych     154
      5.3.1. Studium przypadku A – spółka z kapitałem zagranicznym, branża motoryzacyjna    155
      5.3.2. Studium przypadku B – spółka z kapitałem skandynawskim, branża motoryzacyjna    161
      5.3.3. Studium przypadku C – międzynarodowy operator logistyczny    166
      5.3.4. Studium przypadku D – instytucja publiczna o zasięgu ogólnokrajowym    172
      5.3.5. Studium przypadku E – przedsiębiorstwo użyteczności publicznej    177
      5.3.6. Studium przypadku F – spółka świadcząca usługi outsourcingowe    181
    5.4. Analiza i tezy (uogólnienia analityczne) wynikające z przeprowadzonych badań jakościowych    187
    5.5. Główne wnioski z badań jakościowych    203
    5.6. Podsumowanie     204
  Zakończenie    206
  Załączniki – narzędzia badawcze    215
  Bibliografia    229
  Spis rysunków    247
  Spis tabel    248
  Abstract    250
RozwińZwiń