Literature, Music, Drama and Performance

1 opinia

Format:

epub, mobi, pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

21,00

Format: epub, mobi, pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

21,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Eseje zawarte w tomie omawiają różne aspekty związków między literaturą, muzyką, teatrem i sztukami performatywnymi w osiemnasto- i dziewiętnastowiecznej Wielkiej Brytanii. Autorzy prezentują różne punkty widzenia i metodologie oraz możliwości krytycznej interpretacji omawianych tematów.


The essays in this volume explore various aspects of creative interconnections between literature, music, theatre and performance in 18th and 19th-century Britain. The authors adopt diverse critical standpoints and methodologies, demonstrating numerous interpretative possibilities of the themes.


Liczba stron160
WydawcaUniwersytet Warszawski
ISBN-13978-83-235-4088-5
Numer wydania1
Język publikacjiangielski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  From the Editors    7
  
  Part One:
  Literature and Music in the Long 18th and 19th Centuries
  
  Pierre Dubois
  Music and the Georgian Novel, or the Divorce of Adam and Eve    11
  
  Maria Błaszkiewicz
  Handel’s Samson and the Art of Adaptation    29
  
  Małgorzata Łuczyńska-Hołdys
  The Aeolian Harp and the Strain of Poetry – Musical Imagery in P.B. Shelley’s Selected Verse    45
  
  Anna Krawczyk-Łaskarzewska
  Content, Syntax, Punctuation – the Uses of Music in
  The Old Nurse’s Story by Elizabeth Gaskell    57
  
  Joanna Kokot
  Disharmonious Harmonies. Music as Theme in Charles Dickens’s The Mystery of Edwin Drood    67
  
  Part Two:
  Interconnections — Literature/Theatre/ Drama/
  Performance and Music in the Long 18th and 19th Centuries
  
  Jacek Mydla
  Horace Walpole’s The Mysterious Mother – a Gothic Oedipus?    83
  
  Przemysław Uściński
  Spectacle of Pity: Hypocrisy and the Performance of Sentiment in Henry Mackenzie’s The Man of Feeling    103
  
  Marek Błaszak
  Elements of Theatrical Performance and Sailors as Performers in Capt. Marryat’s Sea Novels    115
  
  Andrzej Weseliński
  Let’s Dance a Gavotte, Mr. Frankenstein. Some Remarks
  on the Theatrical Adaptations of Mary Shelley’s Novel    129
  
  Magdalena Pypeć
  The Theatrical Trope as a Narrative Device in Dickens’s
  The Mystery of Edwin Drood    143
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia