Zorientowane na procesy biznesowe oraz interakcję systemy wspomagania zarządzania wiedzą

-24%

Zorientowane na procesy biznesowe oraz interakcję systemy wspomagania zarządzania wiedzą

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

13,68  18,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 18,00 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 13,68 zł  


13,68

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Głównym celem pracy jest analiza koncepcji zorientowanych na procesy biznesowe oraz interakcje systemów wspomagania zarządzania wiedzą, a także przeprowadzenie badań empirycznych w obszarze ich zastosowania do minimalizowania luki relacji i wiedzy w organizacji. W monografii zaprezentowano wyniki kilkuletnich badań Autora nad zastosowaniem technologii informatycznych ukierunkowanych procesowo w obszarze wspomagania organizacji opartych na wiedzy.


Rok wydania2020
Liczba stron190
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7875-670-5
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie    7
  
  Rozdział    1
  Procesowość wiedzy oraz systemów zarządzania wiedzą w organizacjach    11
  1.1. Procesowa natura wiedzy organizacyjnej    12
  1.2. Procesy zarządzania wiedzą w organizacji    16
  1.3. Modele procesów zarządzania wiedzą w organizacji    19
  1.4. Zarządzanie wiedzą jako strategia działania organizacji    21
  1.5. Wspomaganie informatyczne zarządzania wiedzą w organizacji    24
  1.6. Nowoczesne technologie wspierające zastosowanie systemów zarządzania wiedzą w organizacjach    29
  1.7. Problemy badawcze    35
  
  Rozdział    2
  Zorientowane na procesy biznesowe systemy zarządzania wiedzą    39
  2.1. Procesy biznesowe a wiedza organizacyjna    40
  2.2. Zorientowane na wiedzę procesy biznesowe    42
  2.3. Postulaty formułowane w stosunku do zorientowanych na procesy biznesowe systemów zarządzania wiedzą    50
  2.4. Zorientowane na procesy biznesowe systemy zarządzania wiedzą jako element strategii organizacji    56
  2.5. Zorientowany na procesy biznesowe model zarządzania wiedzą    64
  
  Rozdział    3
  Znaczenie interakcji w obszarze oddziaływania technologii informatycznej na uczestników procesów biznesowych    69
  3.1. Znaczenie interakcji w badaniu oddziaływania technologii informatycznych na człowieka    70
  3.2. Interakcja oparta na dialogu jako podstawa budowy relacji    71
  3.3. Epistemiologiczne spojrzenie na wiedzę uczestników procesów biznesowych    74
  3.4. Autopojeza interakcyjna w systemach społeczno-technicznych    77
  3.5. Propozycja mechanizmu kreacji wiedzy w ujęciu autopojetycznych interakcji uczestników dialogu    79
  3.6. Propozycja spojrzenia na system zarządzania wiedzą w nurcie autopojetycznych interakcji społeczno-technicznych    83
  
  Rozdział    4
  Wyniki badań w obszarze opracowanego modelu zorientowanego na procesy biznesowe i interakcję zarządzania wiedzą    95
  4.1. Założenia wstępne    96
  4.2. Integracja organizacyjna i międzyorganizacyjna z zastosowaniem zorientowanych na wiedzę procesów biznesowych    97
  4.2.1. Modelowanie struktury procesu biznesowego    99
  4.2.2. Określenie zaangażowania wiedzy w zadania procesu    101
  4.2.3. Identyfikacja i kodyfikacja wiedzy organizacyjnej    105
  4.3. Ocena autopojetycznych interakcji uczestników procesów biznesowych    107
  4.3.1. Wprowadzenie do metodyki badawczej    110
  4.3.2. Model formalny opracowanej metody badawczej oraz wyprowadzone wskaźniki    112
  4.3.3. Wyniki badań złożoności autopojetycznych interakcji uczestnika    119
  
  Podsumowanie    123
  Załącznik 1. Wybrane zagadnienia zarządzania procesami biznesowymi w organizacji    129
  Załącznik 2. Wprowadzenie do teorii autopojezy w opisie działania organizacji    137
  Załącznik 3. Oprogramowanie do badania użyteczności systemu agentowego    157
  Załącznik 4. Rozszerzony schemat procesu BPMN    161
  Załącznik 5. Semantyczny opis wiedzy organizacyjnej w obszarze ochrony danych osobowych    162
  Załącznik 6. Przesłanki zastosowania autopojezy w opisie działania organizacji    163
  Bibliografia    167
  Spis rysunków    187
  Spis tabel    189
RozwińZwiń