Język – lektura – interpretacja w dydaktyce szkolnej

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

18,90  25,20

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

18,9025,20

cena referencyjna

cena zawiera podatek VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Zapraszamy do lektury zbioru tekstów autorstwa badaczy, których namysł nad rolą interpretacji w szkolnej edukacji wpisuje się w refleksję Rabindranatha Tagorego zakotwiczoną w takich wartościach, jak: wolność, własne myśli, wzajemne zrozumienie. Można zaryzykować twierdzenie, że wolność pozostaje gwarancją włączania własnych myśli do korpusu idei składających się na dziedzictwo ludzkości, konfrontowania ich z Innymi po to, aby lepiej zrozumieć siebie oraz Drugiego. W tym dialogu ponad czasem i przestrzenią niebagatelną rolę przypisuje się oczywiście edukacji, której jednym z ważniejszych, jeśli nie najważniejszym, zadań jest przygotowanie do interpretacji oznaczającej nie tyle rozumienie, ile proces prowadzący do porozumienia. (ze wstępu)


Rok wydania2018
Liczba stron284
KategoriaPedagogika ogólna
WydawcaUniwersytet Śląski
ISBN-13978-83-226-3466-0
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ebook dostępny na rozdziały

Język – lektura – interpretacja w dydaktyce szkolnej

  1. 01 Zofia Adamczykowa: Mieczysława Mitera‑Dobrowolska – twórczyni katowickiej Katedry Dydaktyki Polonistycznej »
  2. 02 Jerzy Kaniewski: Przeciw interpretacji? Szkolna lektura a wiedza literaturoznawcza »
  3. 03 Krzysztof Biedrzycki: Parafraza czy interpretacja? »
  4. 04 Magdalena Ochwat: Społeczna odpowiedzialność edukacji polonistycznej »
  5. 05 Anna Janus‑Sitarz:Jak mówi literatura, a jak mówi się o literaturze w szkole? »
  6. 06 Krystyna Koziołek: Ciągłość czy wydarzenie? Pytanie o cel dydaktyki lektury »
  7. 07 Tomasz Pawlus: Lekcja jako doświadczenie transgresji. O przekraczaniu horyzontu oczekiwań »
  8. 08 Danuta Łazarska: Co pomaga przyszłym nauczycielom i uczniom w interpretacji literatury? »
  9. 09 Mirosław Grzegórzek: Charakterystyka postaci jako źródło wiedzy antropologicznej »
  10. 10 Katarzyna Grudzińska: Pogranicza intuicji i wiedzy – percepcyjne możliwości młodzieży w zakresie odkrywania kulturowego obrazu świata »
  11. 11 Anna Podemska‑Kałuża: LEGO‑LOGOS jako alternatywna metoda pracy z tekstem literackim »
  12. 12 Magdalena Paprotny: Po cóż patrzeć na ptaki? Ornitofauna Janka Muzykanta »
  13. 13 Ewa Ogłoza: Poeta, osiołek i Moguer w prozie poetyckiej Juana Ramóna Jiméneza »
  14. 14 Beata Gromadzka: O użyciach i nadużyciach fotografii oraz o jej „użyteczności” na lekcjach języka polskiego na przykładzie jednej fotografii z Zagłady »
  15. 15 Jadwiga Maksym‑Kaczmarek: O sztuce i historii na języku polskim. Interpretacja Pierwszej fotografii Hitlera Wisławy Szymborskiej »
  16. 16 Anna Włodarczyk: Etyka interpretacji jako doświadczanie lektury tekstu. Studium praktyczne: Theodor Roethke Walc mojego taty (1942) »
  17. 17 Dorota Michułka: Zatrzymane w czasie. Romantyczne inspiracje fantastyki, grozy i pamięci. Osobliwy dom Pani Peregrine Ransoma Riggsa jako szkolna lektura »
  18. 18 Jolanta Fiszbak: O kondycji najnowszej literatury dla młodzieży (głos w dyskusji) »
  19. 19 Alicja Baluch: Jutka i Anna potrzebowały opowieści jak powietrza. Interpretacja utworów dla dzieci i dziecięcych na podstawie Bezsenności Jutki Doroty Combrzyńskiej Nogali oraz Anny i Pana Jaskółki »
  20. 20 Marta Bolińska: (Nie)świadomość zagrożeń. Ciąża a zespól FAS (na przykładzie powieści Magda.doc Marty Fox) »

EBOOKI WYDAWCY


PayPo - Promocja!

Ciekawe propozycje

Informacja o cookies
Strona ibuk.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych.
Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach.
Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia