Język jako świadectwo kultury. Język. Kultura. Społeczeństwo III

-20%

Język jako świadectwo kultury. Język. Kultura. Społeczeństwo III

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

21,00  26,25

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 26,25 zł (-20%)

Najniższa cena z 30 dni: 18,90 zł  


21,00

w tym VAT

Niniejsza publikacja nawiązuje do trzech monografii wieloautorskich pod redakcją naukową Stanisława Cygana: Język jako świadectwo kultury dawnej i współczesnej (Kielce 2016), Język jako świadectwo kultury. Język. Kultura. Społeczeństwo (Kielce 2017), Język jako świadectwo kultury. Język. Kultura. Społeczeństwo II (Kielce 2018).
Zbiór 32 artykułów naukowych, zróżnicowany pod względem tematyki, jest pokaźnym poszerzeniem i uzupełnieniem wcześniejszych ww. monografii, stanowi wyraz zainteresowań różnymi obszarami badawczymi głównie w zakresie językoznawstwa i kulturoznawstwa przedstawicieli najmłodszego pokolenia akademickiego: studentów i doktorantów. Język jest tu oglądany z różnych perspektyw: stanowi przede wszystkim narzędzie myśli, porozumiewania, przekazywania informacji, społecznego działania, ale również najważniejszy składnik kultury, rezerwuar, pas transmisyjny oraz interpretator i interpretant zawierający jej treści, pełni różnorodne funkcje. Jest zarówno faktem społecznym, jak i kulturowym.
Dominantę tematyczną publikacji stanowi język jako świadectwo kultury: kultury dawnej i współczesnej, jej zwierciadło, przewodnik po kulturze. Ujmowanie zjawisk językowych w relacji z kulturą to podstawowy nurt badań subdyscypliny lingwistyki określanej jako lingwistyka kulturowa. Jej celem badawczym jest rekonstrukcja kultury jako określonego sposobu konceptualizacji i kategoryzacji świata zawartego w danych językowych.
Zamieszczone w publikacji teksty naukowe koncentrują się wokół różnych zagadnień językoznawczych: języka artystycznego, języka polityki, problemów języka przekładu, zagadnień onomastyki, etykiety językowej, pogranicza językowego, językowego obrazu świata, języka mediów (np. dyskursu medialnego), języka reklamy, pragmalingwistyki i innych.
Książka jest adresowana do wszystkich zainteresowanych zagadnieniami językoznawczymi, przede wszystkim studentów i nauczycieli.


Rok wydania2019
Liczba stron345
KategoriaJęzykoznawstwo
WydawcaUniwersytet Jana Kochanowskiego
ISBN-13978-83-7133-785-7
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje