Zarządzanie wartością nieruchomości komercyjnych

Zarządzanie wartością nieruchomości komercyjnych

1 ocena

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W monografii podjęto próbę adaptacji koncepcji zarządzania wartością na gruncie zarządzania nieruchomościami komercyjnymi. Na wstępie przedstawiono nieruchomość komercyjną jako szczególny rodzaj nieruchomości inwestycyjnej. Następnie poruszono problematykę związaną z wartością nieruchomości komercyjnej jako przedmiotem zarządzania. Zaprezentowano rodzaje wartości nieruchomości, metody pomiaru wartości nieruchomości oraz czynniki kształtujące wartość nieruchomości komercyjnej. Omówiono zagadnienie dochodu z nieruchomości jako podstawowego wyznacznika wartości nieruchomości komercyjnej. Opisane zostały także możliwości wykorzystania koncepcji zarządzania wartością do podnoszenia wartości nieruchomości komercyjnej. W części empirycznej pracy przeprowadzono analizę i ocenę procesu zarządzania nieruchomościami komercyjnymi o przeznaczeniu biurowym, biorąc pod uwagę utrzymanie możliwie najwyższego poziomu ich wartości. Wynikiem podjętych badań jest propozycja modelu zarządzania wartością komercyjnych nieruchomości biurowych, który odwzorowuje zmiany wartości nieruchomości na skutek zmieniających się elementów składowych modelu.


Rok wydania2016
Liczba stron176
KategoriaInne
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
ISBN-13978-83-7252-721-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie    5
  
  Rozdział 1 9
  NIERUCHOMOŚĆ KOMERCYJNA JAKO SZCZEGÓLNY RODZAJ NIERUCHOMOŚCI INWESTYCYJNEJ    9
    1.1. Nieruchomość komercyjna na tle innych rodzajów nieruchomości    9
    1.2. Nieruchomość komercyjna jako przedmiot inwestowania    17
    1.3. Cykl życia nieruchomości komercyjnej     20
    1.4. Potencjał nieruchomości komercyjnej i bariery jego wykorzystania    27
  
  Rozdział 2 34
  WARTOŚĆ NIERUCHOMOŚCI KOMERCYJNEJ JAKO PRZEDMIOT ZARZĄDZANIA    34
    2.1. Rodzaje wartości nieruchomości    34
    2.2. Czynniki kształtujące wartość nieruchomości komercyjnej    41
    2.3. Metody pomiaru wartości nieruchomości    47
    2.4. Dochód z nieruchomości jako podstawowy wyznacznik wartości nieruchomości komercyjnej    51
      2.4.1. Dochód z nieruchomości zabudowanej zgodnie z teorią renty gruntowej    51
      2.4.2. Określanie wartości nieruchomości komercyjnej na podstawie dochodu operacyjnego netto    59
  
  Rozdział 3 63
  MOŻLIWOŚCI WYKORZYSTANIA KONCEPCJI ZARZĄDZANIA WARTOŚCIĄ DO PODNOSZENIA WARTOŚCI NIERUCHOMOŚCI KOMERCYJNEJ    63
    3.1. Znaczenie i zakres wykorzystania koncepcji zarządzania wartością    63
    3.2. Nieruchomość komercyjna jako przedmiot koncepcji zarządzania wartością    68
    3.3. Charakterystyka zarządzania nieruchomościami komercyjnymi    74
      3.3.1. Istota zarządzania nieruchomościami    74
      3.3.2. Zarządzanie techniką nieruchomości komercyjnej    80
      3.3.3. Zarządzanie powierzchnią nieruchomości komercyjnej    83
      3.3.4. Zarządzanie finansami nieruchomości komercyjnej    92
    3.4. Wykorzystanie koncepcji zarządzania wartością w procesie zarządzania nieruchomością komercyjną    97
  
  Rozdział 4 100
  ZARZĄDZANIE WARTOŚCIĄ KOMERCYJNYCH NIERUCHOMOŚCI BIUROWYCH W WYBRANYCH OBIEKTACH BIUROWYCH W KRAKOWIE 100
    4.1. Przebieg badań empirycznych    100
    4.2. Charakterystyka komercyjnych nieruchomości biurowych w Krakowie    103
    4.3. Ocena zarządzania wartością nieruchomości w wybranych komercyjnych nieruchomościach biurowych    111
    4.4. Oszacowanie wartości rynkowej komercyjnych nieruchomości biurowych w Krakowie    118
      4.4.1. Model określenia wartości badanych obiektów    118
      4.4.2. Analiza wrażliwości wartości rynkowej komercyjnych nieruchomości biurowych    126
    4.5. Ocena możliwości kształtowania wartości rynkowej komercyjnych nieruchomości biurowych w Krakowie    131
  
  Rozdział 5 144
  MODEL ZARZĄDZANIA WARTOŚCIĄ NIERUCHOMOŚCI KOMERCYJNYCH 144
    5.1. Uczestnicy i beneficjenci procesu zarządzania wartością nieruchomości komercyjnych    144
    5.2. Efekty zarządzania wartością nieruchomości komercyjnych    147
    5.3. Podstawowe założenia modelu    149
    5.4. Konstrukcja modelu zarządzania wartością komercyjnej nieruchomości biurowej    151
  
  Zakończenie    162
  
  Literatura    165
  Spis tabel    171
  Spis rysunków    173
  Wykaz prac wydanych przez Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie w serii Monografie: Prace Doktorskie    174
RozwińZwiń