POLECAMY
Format:
ibuk
Niniejsze opracowanie charakteryzuje to, iż dotyka ono różnych kontekstów nauki o edukacji. Cechą zawartych w nich tekstów jest swoiste rozszerzenie pola poznawczego pedagogiki, która nie jest postrzegana tylko w odniesieniu do systemu szkolnego, cz systemu kształcenia. Traktuje ona bowiem środowisko edukacyjne w znacznie szerszym kontekście, jako ważną składową życia społecznego. W tym ujęciu szeroko rozumiana szkoła nie jest jedyną instytucją powołaną do realizacji celów edukacyjnych. Wiele sfer życia społecznego, takich jak polityka, ekonomia, nowe technologie, massmedia czy oddziaływania (wielo)kulturowe i popkulturowe niosą ze sobą i współrealizują zadania edukacyjne. Można zatem powiedzieć, że oddziaływania edukacyjne biorą swój początek w wielu dziedzinach życia społecznego. W tekstach zawartych w tym opracowaniu autorzy prezentują takie działania edukacyjne które są podejmowane w różnych krajach i na różnych kontynentach.
Rok wydania | 2015 |
---|---|
Liczba stron | 258 |
Kategoria | Pedagogika ogólna |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza |
ISBN-13 | 978-83-232-2830-1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
ANDRZEJ ĆWIKLIŃSKI, MARIUSZ PRZYBYŁA, Wstęp | 7 |
ANDRZEJ ĆWIKLIŃSKI, Wybrane aspekty edukacji globalnego świata | 13 |
KONRAD NOWAK-KLUCZYŃSKI, Pedagogika na Uniwersytecie Poznańskim 1919-1933 | 45 |
MARIUSZ PRZYBYŁA, Uniwersytet dla wszystkich. Rewolucja, jakiej nie było od czasów Gutenberga? | 71 |
MATEUSZ MARCINIAK, Psycholog w szkole – postulaty a codzienność szkolna | 85 |
SONIA WAWRZYNIAK, Dorośli wobec niepowodzeń szkolnych dzieci | 103 |
DAWID KAISER, Współczesne ojcostwo w poglądach studentów studiów edukacyjnych | 117 |
ANNA MAŃKOWSKA, Outdoor education jako specyficzna cecha programu edukacji w Norwegii | 135 |
MARIUSZ PRZYBYŁA, TOMASZ PRZYBYŁA, Smartfon w edukacji | 145 |
MATEUSZ LESZKOWICZ, Zastosowanie metody eyetrackingu w badaniach nad czytaniem tekstów wizualnych | 163 |
CELINA CZECH-WŁODARCZYK, Agencje globalne – emisariusze operacji praw światowego rynku i ich wpływ na sferę edukacji | 173 |
MAGDALENA BARAŃSKA, KAndydat idealny, czyli o oczekiwaniach pracodawców wobec przyszłych pracowników | 191 |
JANA CHOJECKA, Kobieta w więzieniu i jej resocjalizacja | 203 |
SONIA DZIERZYŃSKA-BREŚ, DZiałalność probacyjna w Stanach Zjednoczonych Ameryki | 217 |
SYLWIA POLCYN-MATUSZEWSKA, Nowa kultura czytelnicza w dobie nowych mediów – popularyzowanie czytelnictwa poprzez blogosferę i biblioteki internetowe | 229 |
OLGA MAZUREK-LIPKA, Bohaterowie bollywoodzcy i rekonstrukcje tożsamości współczesnego Hindusa | 243 |