Społeczeństwo 4.0 a edukacja

-20%

Społeczeństwo 4.0 a edukacja

Szanse. Wyzwania. Zagrożenia

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

33,60  42,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 42,00 zł (-20%)

Najniższa cena z 30 dni: 30,24 zł  


33,60

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Społeczeństwo 4.0 niesie ze sobą zarówno szanse, jak i wyzwania dla edukacji. Aby wykorzystać potencjał nowoczesnych technologii, konieczne jest dostosowanie programów nauczania do potrzeb społeczeństwa 4.0, skoncentrowanie się na rozwoju kompetencji oraz zabezpieczenie danych uczniów i studentów. Jednocześnie należy pamiętać, że edukacja to nie tylko nauka przedmiotów szkolnych, ale także kształtowanie wartości, umiejętności interpersonalnych i społecznych, które są równie ważne w społeczeństwie 4.0.


Autorzy dokonali zatem identyfikacji, eksplanacji i diagnozy edukacji, a zawarte w publikacji artykuły oddają istotę fragmentarycznie postrzeganych problemów bezpieczeństwa oraz edukacji XXI wieku.


Redaktorzy mają nadzieję, że publikacja poświęcona zagadnieniom dotyczących społeczeństwa 4.0 i edukacji w jej wielowątkowych aspektach, zainteresuje teoretyków, badaczy i nauczycieli, a jednocześnie zainspiruje odbiorców do refleksji nad nowymi wyzwaniami i szansami wykorzystania technologii informatyczno-komunikacyjnych w procesie kształcenia młodego pokolenia. (fragment wstępu)


Rok wydania2023
Liczba stron354
KategoriaEdukacja
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pomorskiego w Słupsku
ISBN-13978-83-7467-381-5
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     5
  
  
  Część I – SPOŁECZEŃSTWO WOBEC WYZWAŃ TRANSFORMACJI CYFROWEJ    9
  
  KRZYSZTOF ANDRZEJ WOJCIESZEK, DAWID LIPSKI
  Kontakt na odległość. Czego nas uczą filozofowie i mistycy? Refleksja pedagogiczna     11
  
  JOANNA GRUBICKA
  Inteligentne społeczeństwo cyfrowe w obliczu nowych technologii     22
  
  RENATA SZANTER
  Przemysł 4.0 jako wyzwanie dla sektora MŚP w Polsce – wybrane aspekty     46
  
  PIOTR NIEDZIELSKI, MARIUSZ TEREBECKI
  Herbarium Pomeranicum – otwarty dostęp do cyfrowych zasobów zielników pomorza – wybrane zagadnienia    69
  
  
  KLAUDIA SKELNIK , KAMILA SZCZEPAŃSKA-GÓRNA
  Społeczna odpowiedzialność biznesu a profilowanie    90
  
  Część 2 – SZKOŁA I EDUKACJA W WARUNKACH ZMIANY SPOŁECZNEJ I TECHNOLOGICZNEJ    105
  
  JOLANTA MACIĄG
  Współczesna szkoła w ponowoczesnym świecie    107
  
  WITOLD KOŁODZIEJCZYK
  Warsztat nauczyciela w czasach wyzwań    122
  
  JAKUB JERZY CZARKOWSKI
  Kształcenie komplementarne w perspektywie 4.0    137
  
  JOLANTA ALEKSANDRA RODZEWICZ
  Odwrócenie celu edukacji formalnej jako szansa na zbudowanie edukacji społeczeństwa 4.0    154
  
  MICHAŁ WIKTOR ŻMIJEWSKI
  Kryzys jako początek nowej drogi? Moc w synergii, czyli jak może wyglądać nowa Hybrydowa Szkoła    163
  
  MAGDALENA KRYŃSKA
  Uczeń 4.0, czyli nowe wyzwania dla nauczycieli    190
  
  RAFAŁ MIKOŁAJCZAK
  Cyberbezpieczeństwo w placówkach oświatowych    198
  
  Część 3 – PRAKTYCZNE ROZWIĄZANIA EDUKACYJNE W ŚWIECIE EWOLUCJI I NIEPOKOJU    211
  
  KAZIMIERZ JAŁOWCZYK
  Edukacyjne funkcje malarstwa    213
  
  MIROSŁAW GUBERNAT, MAŁGORZATA DIETRICH
  Siedem zmian wprowadzonych w Niepublicznej Szkole Podstawowej nr 7 w Słupsku podczas siedmiu lat jej funkcjonowania, tj. w latach 2014–2020    229
  
  KAROLINA KELER
  Siła rażenia zależy od pola działania. Wybuchy energii w tradycyjnej szkole w niekonwencjonalnej odsłonie    241
  
  GRZEGORZ BORECKI, LIDIA SADOWSKA, IWONA NOWOCIŃSKA, JUSTYNA HENDRYCH
  Zainspirowani i gotowi na edukacyjne wyzwania    249
  
  EMILIA JANKOWSKA
  Wykorzystanie narzędzi multimedialnych podczas nauki zdalnej w Zespole Szkół w Mogilnie    269
  
  MONIKA MAJ
  Zdalne nauczanie matematyki w dobie pandemii koronawirusa    285
  
  TOMASZ DOBROWOLSKI
  Koncepcja pracy przedszkola na przykładzie Przedszkola Miejskiego Integracyjnego nr 8 „Zamek Skarbów” w Słupsku     295
  
  MICHAŁ OLEJNICZAK, KATARZYNA NACZK, ALICJA JASKULSKA, NATALIA INDEKA, RADOSŁAW BIANGA
  Ocena organizacji procesu dydaktycznego na uczelniach wyższych, w województwie pomorskim, w czasie trwania pandemii COVID-19     306
RozwińZwiń