POLECAMY
Redakcja:
Format:
ibuk
„Studia Edukacyjne” to interdyscyplinarne czasopismo naukowe poświęcone problemom współczesnej pedagogiki i edukacji. Stanowi ono płaszczyznę pozytywnej konfrontacji różnorodnych sposobów postrzegania i badania rzeczywistości społecznej; płaszczyznę interparadygmatycznego i interdyskursywnego dialogu reprezentantów odmiennych opcji teoretycznych i metodologicznych. Debaty na łamach czasopisma pozwolić mają na swoistą krystalizację najważniejszych dylematów współczesnych nauk o edukacji oraz relacji między wychowaniem a tożsamością człowieka. „Studia Edukacyjne” rezygnują z jakiejkolwiek pedagogicznej ortodoksji, a ich celem jest szeroko rozumiana diagnoza współczesnej rzeczywistości edukacyjnej.
Rok wydania | 2013 |
---|---|
Liczba stron | 430 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza |
ISBN-13 | 978-83-232-2658-1 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
I. STUDIA I ROZPRAWY | 7 |
ZBIGNIEW KWIECIŃSKI, Ku odnowie ekologii pedagogicznej | 7 |
AGNIESZKA CYBAL-MICHALSKA, Świat w którym „kariera robi karierę” – o satysfakcji z kariery i poczuciu zawodowego sukcesu | 19 |
KINGA KUSZAK, Przysłowie jako językowy nośnik wartości – perspektywa pedagogiczna | 39 |
AGNIESZKA GROMKOWSKA-MELOSIK, Mniejszość muzułmańska w Szwecji: między ekstremistycznym izolacjonizmem a procesami reprodukcji ekonomicznej | 63 |
SYLWIA JASKULSKA, „Rytuał przejścia” jako kategoria analityczna. Przyczynek do dyskusji nad badaniem rytualnego oblicza rzeczywistości szkolnej | 79 |
ZBYSZKO MELOSIK, Facebook i społeczne konstrukcje narcyzmu (o tożsamości zamkniętej w celi wizerunku) | 99 |
DOBROCHNA HILDEBRANDT-WYPYCH, Wciąż narodowe czy już postnarodowe? Przemiany koncepcji obywatelstwa wobec doświadczenia transnarodowości | 119 |
JOANNA RAJEWSKA DE MEZER, EWA FLAGA, Rola edukacyjna pomocy społecznej we wsparciu rodzin osób niepełnosprawnych psychicznie | 137 |
BARBARA JANKOWIAK, Nieformalne związki jedno i dwupłciowe jako alternatywne formy życia małżeńsko-rodzinnego. Analiza jakości i stabilności relacji | 155 |
MAŁGORZATA CWALINA, Mediacja w percepcji nieletnich wychowanków Zakładów Poprawczych – doniesienia z badań własnych | 171 |
PIOTR CHOMCZYŃSKI, Sposoby radzenia sobie z negatywnymi emocjami wśród wychowanków zakładów poprawczych w Polsce | 185 |
BARBARA TOROŃ, Criminal behaviour as a life style | 205 |
MARZENA BUCHNAT, IWONA CHMURA-RUTKOWSKA, Różnice w poziomie gotowości szkolnej 6-letnich dziewczynek i chłopców ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Komunikat z badań | 237 |
WOJCIECH KRUSZELNICKI, Freudowskie i lacanowskie kierunki rewizji autorytetu nauczyciela | 263 |
EWA SZCZĘSNA, Dyskurs kształcenia digitalnego. Ontologia dyskursu kształcenia digitalnego i jego funkcje | 277 |
JAROSŁAW GROTH, KATARZYNA WASZYŃSKA, BARBARA ZYSZCZYK, Czynniki ryzyka rozwoju Zespołu Stresu Pourazowego u żołnierzy uczestniczących w misjach wojskowych | 297 |
ANNA KLICHOWSKA, Architektura i funkcje ogrodu przedszkolnego w opiniach nauczycieli | 317 |
MAREK LUKÁČ, Relation of Roma to education | 337 |
KATARÍNA MAYEROVÁ, Family education in context with motivation as a factor of school – progress in adolescents | 357 |
IVANA ŠIMONOVÁ, PETRA POULOVÁ, MARCELA SOKOLOVÁ, MARTIN BÍLEK, On forming key competences within the ICT–supported instruction in higher education | 381 |
II. RECENZJE I NOTY | 399 |
Agnieszka Walendzik-Ostrowska, Joanna Dec, Pozytywne życie. O profilaktyce HIV/AIDS dla edukatorów, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2012, ss. 158 (IZABELA ŚLĘZAK) | 399 |
Hanna Krauze-Sikorska, Michał Klichowski, Świat Digital Natives. Młodzież w poszukiwaniu siebie i innych, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Poznań 2013, ss. 202 (TOMASZ PRZYBYŁA) | 405 |
Joanna Madalińska-Michalak, Skuteczne przywództwo w szkołach na obszarach zaniedbanych społecznie. Studium porównawcze, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012, ss. 527 (BOŻENA TOŁWIŃSKA, ALICJA KORZENIECKABONDAR) | 410 |
Danuta Borecka-Biernat (red.), Zachowania agresywne dzieci i młodzieży. Uwarunkowania oraz możliwości ich przezwyciężenia, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2013, ss. 372 (TOMASZ PRYMAK) | 412 |
III. Z ŻYCIA NAUKOWEGO | 417 |
Piękny dwudziestoletni – Wystąpienie na 20-lecie Wydziału Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza (ZBIGNIEW KWIECIŃSKI) | 417 |
Sprawozdanie z konferencji „Uniwersyteckie kształcenie doradców zawodowych wobec wyzwań rynku pracy”, Poznań, 7 listopada 2013 (RENATA KONIECZNAWOŹNIAK) | 419 |
Informacje o autorach | 425 |
Informacje dla autorów | 427 |