Studia Edukacyjne 26/2013

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

„Studia Edukacyjne” to interdyscyplinarne czasopismo naukowe poświęcone problemom współczesnej pedagogiki i edukacji. Stanowi ono płaszczyznę pozytywnej konfrontacji różnorodnych sposobów postrzegania i badania rzeczywistości społecznej; płaszczyznę interparadygmatycznego i interdyskursywnego dialogu reprezentantów odmiennych opcji teoretycznych i metodologicznych. Debaty na łamach czasopisma pozwolić mają na swoistą krystalizację najważniejszych dylematów współczesnych nauk o edukacji oraz relacji między wychowaniem a tożsamością człowieka. „Studia Edukacyjne” rezygnują z jakiejkolwiek pedagogicznej ortodoksji, a ich celem jest szeroko rozumiana diagnoza współczesnej rzeczywistości edukacyjnej.


Rok wydania2013
Liczba stron430
KategoriaEdukacja
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-2658-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  I. STUDIA I ROZPRAWY    7
  
  ZBIGNIEW KWIECIŃSKI, Ku odnowie ekologii pedagogicznej     7
  AGNIESZKA CYBAL-MICHALSKA, Świat w którym „kariera robi karierę” – o satysfakcji z kariery i poczuciu zawodowego sukcesu    19
  KINGA KUSZAK, Przysłowie jako językowy nośnik wartości – perspektywa pedagogiczna    39
  AGNIESZKA GROMKOWSKA-MELOSIK, Mniejszość muzułmańska w Szwecji: między ekstremistycznym izolacjonizmem a procesami reprodukcji ekonomicznej    63
  SYLWIA JASKULSKA, „Rytuał przejścia” jako kategoria analityczna. Przyczynek do dyskusji nad badaniem rytualnego oblicza rzeczywistości szkolnej    79
  ZBYSZKO MELOSIK, Facebook i społeczne konstrukcje narcyzmu (o tożsamości zamkniętej w celi wizerunku)    99
  DOBROCHNA HILDEBRANDT-WYPYCH, Wciąż narodowe czy już postnarodowe? Przemiany koncepcji obywatelstwa wobec doświadczenia transnarodowości     119
  JOANNA RAJEWSKA DE MEZER, EWA FLAGA, Rola edukacyjna pomocy społecznej we wsparciu rodzin osób niepełnosprawnych psychicznie     137
  BARBARA JANKOWIAK, Nieformalne związki jedno i dwupłciowe jako alternatywne formy życia małżeńsko-rodzinnego. Analiza jakości i stabilności relacji    155
  MAŁGORZATA CWALINA, Mediacja w percepcji nieletnich wychowanków Zakładów Poprawczych – doniesienia z badań własnych    171
  PIOTR CHOMCZYŃSKI, Sposoby radzenia sobie z negatywnymi emocjami wśród wychowanków zakładów poprawczych w Polsce    185
  BARBARA TOROŃ, Criminal behaviour as a life style    205
  MARZENA BUCHNAT, IWONA CHMURA-RUTKOWSKA, Różnice w poziomie gotowości szkolnej 6-letnich dziewczynek i chłopców ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Komunikat z badań    237
  WOJCIECH KRUSZELNICKI, Freudowskie i lacanowskie kierunki rewizji autorytetu nauczyciela    263
  EWA SZCZĘSNA, Dyskurs kształcenia digitalnego. Ontologia dyskursu kształcenia digitalnego i jego funkcje    277
  JAROSŁAW GROTH, KATARZYNA WASZYŃSKA, BARBARA ZYSZCZYK, Czynniki ryzyka rozwoju Zespołu Stresu Pourazowego u żołnierzy uczestniczących w misjach wojskowych    297
  ANNA KLICHOWSKA, Architektura i funkcje ogrodu przedszkolnego w opiniach nauczycieli    317
  MAREK LUKÁČ, Relation of Roma to education    337
  KATARÍNA MAYEROVÁ, Family education in context with motivation as a factor of school – progress in adolescents    357
  IVANA ŠIMONOVÁ, PETRA POULOVÁ, MARCELA SOKOLOVÁ, MARTIN BÍLEK, On forming key competences within the ICT–supported instruction in higher education    381
  
  II. RECENZJE I NOTY    399
  
  Agnieszka Walendzik-Ostrowska, Joanna Dec, Pozytywne życie. O profilaktyce HIV/AIDS dla edukatorów, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2012, ss. 158 (IZABELA ŚLĘZAK)    399
  Hanna Krauze-Sikorska, Michał Klichowski, Świat Digital Natives. Młodzież w poszukiwaniu siebie i innych, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Poznań 2013, ss. 202 (TOMASZ PRZYBYŁA)    405
  Joanna Madalińska-Michalak, Skuteczne przywództwo w szkołach na obszarach zaniedbanych społecznie. Studium porównawcze, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012, ss. 527 (BOŻENA TOŁWIŃSKA, ALICJA KORZENIECKABONDAR)    410
  Danuta Borecka-Biernat (red.), Zachowania agresywne dzieci i młodzieży. Uwarunkowania oraz możliwości ich przezwyciężenia, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2013, ss. 372 (TOMASZ PRYMAK)    412
  
  III. Z ŻYCIA NAUKOWEGO    417
  
  Piękny dwudziestoletni – Wystąpienie na 20-lecie Wydziału Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza (ZBIGNIEW KWIECIŃSKI)    417
  Sprawozdanie z konferencji „Uniwersyteckie kształcenie doradców zawodowych wobec wyzwań rynku pracy”, Poznań, 7 listopada 2013 (RENATA KONIECZNAWOŹNIAK)    419
  
  Informacje o autorach    425
  
  Informacje dla autorów    427
RozwińZwiń