Nauczyciel wczesnej edukacji. Oczekiwania społeczne i praktyka edukacyjna

Nauczyciel wczesnej edukacji. Oczekiwania społeczne i praktyka edukacyjna

Oczekiwania społeczne i praktyka edukacyjna

6 ocen

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

18,90

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

Książka jest próbą włączenia się w dyskusję dotyczącą nauczycieli wczesnej edukacji oraz, wciąż zbyt wolno zmieniającego się, modelu ich kształcenia. Jest próbą przełamania, ciągle dominującego zdaniem Doroty Klus-Stańskiej, postrzegania nauczyciela jako rzemieślnika – wykonawcę zewnętrznych modeli, pytającego jedynie „ Jak to robić?”, zamiast „Po co?”, „Dlaczego?”, „Jaki to ma sens?” i zachętą do spojrzenia na nauczycieli jako twórczych autonomicznych profesjonalistów. Warto pamiętać, że z wizerunkiem tym walczył już Ryszard Więckowski, dla którego wprowadzenie terminu pedagogika wczesnoszkolna w miejsce obowiązującego wcześniej nauczania początkowego było zobowiązaniem do odejścia od formułowania zaleceń o charakterze instrumentalnym w miejsce, których powinny pojawić się teorie czy systemy teoretyczne, określające na podstawach naukowych racjonalne zasady działań pedagogicznych. Postulowana zmiana w myśleniu o nauczycielu pociąga za sobą konieczność stworzenia nowego modelu kształcenia zrywającego z tradycyjnym i krytykowanym sposobem polegającym głównie na wyposażaniu w instrukcje do nauczania. Książka jest efektem pracy kilkunastu autorów, reprezentujących różne środowiska naukowe, którzy przedstawiają w niej aktualne przemyślenia oraz wnioski z prowadzonych przez siebie badań.


Liczba stron296
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-7525-559-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

POLECAMY

Spis treści

  Wprowadzenie (JOLANTA BONAR)    5
  IRENA ADAMEK, Nauczyciel dziecka w kontekście zniewolenia i samostanowienia    11
  – A child’s teacher in context of enslavement and self-determination    22
  MAŁGORZATA KAMIŃSKA-JUCKIEWICZ, Blaski i cienie reformy programowej w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej – postawy nauczycieli    23
  – Lights and shadows of the curriculum reform in primary and early education – teachers’ attitudes    33
  BARBARA WALASEK-JAROSZ, Wybrane konteksty wizerunku nauczyciela wczesnej edukacji. Na podstawie badań nauczycieli i rodziców sześciolatków w Polsce    34
  – Chosen contexts of the image of an early education teacher. On the basis of the research of teachers and six-year-olds`s parents in Poland    51
  AGATA JACEWICZ, Kształcenie nauczycieli edukacji elementarnej w Polsce i w wybranych krajach europejskich    52
  – Training teachers of elementary education in chosen European countries    67
  DOROTA KŁODZIŃSKA, Prawodawstwo i oczekiwania społeczeństwa jako determinanty różnorodności zadań podejmowanych przez nauczycieli – czyli od wielkich słów do rzeczywistości    68
  – Legislation and social expectations as determinants of diversity of tasks taken on by teachers – that is from big words to reality    77
  ALEKSANDRA MAJ, Rozwój zawodowy nauczycieli żłobków i przedszkoli w Reggio Emilia we Włoszech    79
  – Professional development of teachers of infant-toddler centers and preschools in Reggio Emilia, Italy    89
  ANNA SZKOLAK, Kompetencje pedagogiczne nauczycieli wczesnej edukacji – relacja z badań własnych    90
  – The pedagogical competences of early childhood education teachers – an account of the research    103
  AGNIESZKA GŁOWALA, Diagnoza dziecka w kontekście przekraczania progu szkolnego    104
  – Diagnosis of a child in the view of crossing a school threshold    115
  ANNA BUŁA, Rozwijanie myślenia krytycznego przez filozofowanie z najmłodszymi uczniami    116
  – Developing the critical thinking by philosophizing with the youngest pupils    132
  JOLANTA BONAR, Rozpoznawanie i wspieranie kreatywności uczniów zadaniem nauczyciela wczesnej edukacji    133
  – Recognising and encouraging pupil’s creativity as a task for an early education teachers    148
  MONIKA WIŚNIEWSKA-KIN, Edukacyjny potencjał metody przekładu intersemiotycznego – propozycja dla nauczyciela    149
  – The potential educational of the translation method – proposition for teachers    165
  ANNA JAKUBOWICZ-BRYX, Poradniki metodyczne jako źródło wiedzy nauczycieli w edukacji wczesnoszkolnej    166
  – Methodological guides as a source of knowledge for teachers in early school education    184
  KRYSTYNA BARANOWICZ, Nauczyciele i ich niepełnosprawni uczniowie w szkołach ogólnodostępnych    185
  – Teachers and their disabled pupils at state schools    196
  MARTA WYSZYŃSKA, Modele wychowania dziecka we współczesnym świecie – komunikat z badań    197
  – Models of child’s upbringing in contemporary world – report from the research    207
  MIROSŁAWA CYLKOWSKA-NOWAK, Edukacja wczesnoszkolna w Japonii – przemiany programowe i organizacyjne    208
  – Early education in Japan – curricula and organization transformation    226
  JOANNA SOSNOWSKA, Wychowanie do samodzielności – rola nauczyciela wychowania przedszkolnego w kreowaniu otoczenia wokół dziecka    227
  – Educating for self-reliance – the role of a kindergarten teacher in creating environment for children    245
  BARBARA GÓRECKA-MOSTOWICZ, Kształtowanie rozumienia sfery życia uczuciowego u przedszkolaków – nowe rozwiązania    246
  – Creating the understanding of the emotional life sphere of infants – new solutions    263
  MAŁGORZATA GŁOSKOWSKA-SOŁDATOW, Sposoby motywowania uczniów do nauki stosowane przez rodziców i nauczycieli    265
  – Motivating students to learn – methods used by parents and teachers    280
  EWA ARCISZEWSKA, Wczesna edukacja dziecka z perspektywy wybranych doświadczeń i badań studenckich    281
  – Early education of child from the perspective of selected experiences and student research    296

W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia