EBOOKI WYDAWCY
Redakcja:
Jadwiga Uchyła-Zroski, Aleksandra Giełdoń-Paszek, Remigiusz Kopoczek, Ryszard Solik, Małgorzata Łuszczak
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Podjęte przez autorów „Studiów Artystycznych” próby analizy wybranych aspektów rzeczywistości stały się podstawą do tworzenia dyskursów nad miejscem i rolą sztuki we współczesności. Ideą wydawnictwa niniejszego numeru jest wielowymiarowe i interdyscyplinarne ukazanie sztuki, a w tym: muzyki, sztuk plastycznych, grafiki i gier komputerowych w różnych jej aspektach. W publikacji znajdują się następujące obszary tematyczne: teoretyczne rozważania o sztuce, jej projektowanie, wykonanie i interpretacja artystyczna, percepcja, innowacyjne trendy uprawiania sztuki oraz propagowania edukacyjnej i wychowawczej roli sztuki w szeroko rozumianym środowisku życia człowieka.
Numer pierwszy publikacji nosi tytuł: „Studia Artystyczne”. Sztuka w przestrzeniach współczesności. Jest pracą zbiorową, wydawnictwem ciągłym z rocznym trybem druku. Każdy kolejny numer będzie posiadał własny podtytuł zgodny z treścią zawartych w nim tekstów. Układ publikacji jest działowy i dzieli zamieszczone w nim teksty na części tematyczne. W części pierwszej znajdują się rozprawy teoretyczne o sztuce, w drugiej opis doświadczeń i rozważań o praktyce wykonawczej sztuki, trzecia część skupia myślenie o edukacyjnych uwarunkowaniach kształcenia artystycznego na różnych poziomach kształcenia. Całość tomu zamyka Dodatek Artystyczny prezentujący najważniejsze osiągnięcia artystyczne i naukowe pedagogów Instytutu Muzyki i Instytutu Sztuki Wydziału Artystycznego w danym roku kalendarzowym. Publikacja ta jest wynikiem współpracy naukowej i artystycznej pedagogów Wydziału Artystycznego z partnerskimi ośrodkami naukowymi w kraju i spoza granic. Odbiorcami publikacji mogą być: nauczyciele akademiccy kierunków artystycznych i pedagogiczno-artystycznych, artyści profesjonalni i nieprofesjonalni, muzycy, dyrygenci, studenci, pracownicy instytucji oświatowych i kulturalno-oświatowych, muzea, biblioteki, działacze artystycznego ruchu amatorskiego, pasjonaci sztuką współczesną.
Rok wydania | 2014 |
---|---|
Liczba stron | 152 |
Kategoria | Teoria sztuki |
Wydawca | Uniwersytet Śląski |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
Ebook dostępny na rozdziały
Studia Artystyczne. Nr 1: Sztuka w przestrzeniach współczesnościEBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Spis treści | |
Wprowadzenie / | 3 |
Jadwiga Uchyła-Zroski | |
Część pierwsza | |
Teoretyczne rozprawy i rozważania o sztuce | |
Ryszard Solik: Dylematy nadmiaru / | 7 |
Ireneusz Botor: Do czego potrzebna jest dziś sztuka? / | 13 |
Aleksandra Giełdoń-Paszek: Zakładnik piękna – koncepcja sztuki według Jarosława Iwaszkiewicza / | 20 |
Jan Kudlička: Krajina – Človek – Stopa / | 30 |
Tadeusz Rus: Upowszechnianie sztuki wobec kultury masowej / | 32 |
Jolanta Szulakowska-Kulawik: Ars Antiqua wobec Ars Nova muzyki francuskiej XX wieku – Jean Françaix oraz Jaques Ibert w tle przemian modernizmu scjentycznego / | 36 |
Bogumiła Mika: Z historii zapożyczeń „muzyki w muzyce” / | 49 |
Część druga | |
Z doświadczeń praktycznych i wykonawczych sztuki | |
Agnieszka Kopińska: Zagadnienie koloru oraz sposoby kształtowania brzmienia w nowoczesnej muzyce fortepianowej – zarys problematyki badawczej / | 59 |
Izabella Zielecka-Panek: Działalność Artystyczna Chóru Uniwersytetu Śląskiego w latach 1998–2013 na tle 105-letniej tradycji Towarzystwa Śpiewaczego „Harmonia” w Cieszynie / | 65 |
Część trzecia | |
Edukacyjne uwarunkowania kształcenia artystycznego | |
Małgorzata Łuszczak, Remigiusz Kopoczek, Katarzyna Kroczek-Wasińska: Space mixing / | 81 |
Jadwiga Uchyła-Zroski: Edukacja aksjologiczna w kształceniu akademickim studentów kierunków pedagogiczno-artystycznych / | 87 |
Grażyna Darłak: Śpiewa słowik, a z nim dzieci, siedem słowiczątek… O pieśniach Witolda Lutosławskiego dla dzieci / | 96 |
Anna Waluga: Rodzima muzyka ludowa u podstaw wprowadzania dzieci w świat muzyki / | 105 |
Dominika Lenska: Folklor dziecięcy – jego rola i miejsce w edukacji muzycznej dziecka / | 111 |
Ewa Bogdanowicz, Grażyna Durlow: Zrozumieć muzykę – ruch w edukacji dziecka / | 117 |
Dodatek | |
Spis wybranych osiągnięć artystycznych i naukowych pracowników Wydziału Artystycznego w roku | 2012 |
Instytut Muzyki / | 125 |
Instytut Sztuki / | 133 |
Galeria prac / | 137 |