Teoria wychowania w zarysie

-5%

Teoria wychowania w zarysie

2 oceny

Format:

epub, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

26,60  28,00

Format: epub

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

26,6028,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

Prezentowany podręcznik przedstawia wybrane zagadnienia współczesnej teorii wychowania. Należą do nich problemy dotyczące: teorii wychowania jako dyscypliny pedagogicznej; różnego rozumienia pojęcia "wychowanie"; wychowania w świetle kilku koncepcji psychologicznych i pedagogicznych; wartości jako podstawowego tworzywa wychowania; celów wychowania i różnych opinii na ich temat; psychospołecznych uwarunkowań skuteczności wychowania; indywidualnych i grupowych metod wychowania; technik oddziaływań wychowawczych; wybranych dziedzin wychowania; podstawowych środowisk wychowawczych. Książka adresowana jest szczególnie do studentów pedagogiki, odbywających studia zarówno licencjackie, jak i magisterskie. Może być również pomocna studentom studiów nauczycielskich, psychologii i socjologii. Mogą z niej skorzystać także czynni zawodowo nauczyciele wszystkich typów szkół i wychowawcy placówek opiekuńczo-wychowawczych. Podręcznik będzie także przydatny rodzicom i innym osobom interesującym się problemami wychowania dzieci i młodzieży.


Liczba stron360
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7850-220-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

INNE EBOOKI AUTORA

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  ROZDZIAŁ I. TEORIA WYCHOWANIA JAKO DYSCYPLINA PEDAGOGICZNA    15
    1. Ogólna charakterystyka teorii wychowania    15
    2. Z historii teorii wychowania    17
    3. Sposoby uprawiania teorii wychowania    21
    4. Perspektywy teorii wychowania    24
  ROZDZIAŁ II. POJĘCIE WYCHOWANIA I JEGO CECHY    31
    1. Wstępne refleksje nad wychowaniem    31
    2. Wychowanie jako oddziaływanie bezpośrednie lub pośrednie    35
    3. Wychowanie a socjalizacja i inkulturacja    40
    4. Wychowanie a opieka    46
    5. Cechy wychowania    51
  ROZDZIAŁ III. WYCHOWANIE W ŚWIETLE KONCEPCJI PSYCHOLOGICZNYCH I PEDAGOGICZNYCH    59
    1. Wychowanie według koncepcji behawiorystycznej    60
    2. Wychowanie według koncepcji humanistycznej    64
    3. Wychowanie według koncepcji psychospołecznej    70
    4. Wychowanie w koncepcjach pedagogicznych    74
  ROZDZIAŁ IV. WARTOŚCI ŹRÓDŁEM WYCHOWANIA    91
    1. Określenie wartości i sposoby ich istnienia    91
    2. Klasyfikacja wartości    94
    3. Rola wartości w wychowaniu    98
    4. Wartości preferowane w wychowaniu    103
    5. Prymat wartości nad celami wychowania    113
  ROZDZIAŁ V. CELE WYCHOWANIA    119
    1. Ogólne uwagi o celach wychowania    120
    2. Kontrowersje wokół celów wychowania    123
    3. W poszukiwaniu wiarygodnych celów wychowania    127
    4. Wnioski o stanowieniu i formułowaniu celów wychowania    135
  ROZDZIAŁ VI. PSYCHOSPOŁECZNE WARUNKI SKUTECZNEGO WYCHOWANIA    141
    1. Podmiotowe traktowanie dzieci i młodzieży    141
    2. Demokratyczny styl kierowania wychowawczego    148
    3. Praca nad sobą wychowawców i nauczycieli    153
    4. Poznawanie dzieci i młodzieży    164
    5. Unowocześnienie kształcenia pedagogicznego    171
  ROZDZIAŁ VII. METODY WYCHOWANIA    181
    1. Metoda modelowania    182
    2. Metoda zadaniowa    188
    3. Metoda perswazyjna    196
    4. Metoda nagradzania    199
    5. Metoda karania    204
    6. Metody oddziaływań grupowych    208
  ROZDZIAŁ VIII. TECHNIKI ODDZIAŁYWAŃ WYCHOWAWCZYCH    223
    1. Techniki wymiany opinii    223
    2. Techniki oparte na dramatyzacji    233
    3. Techniki wzmacniania pozytywnego i negatywnego    239
    4. Techniki oddziaływań niewerbalnych    244
    5. Techniki organizowania czasu wolnego    247
  ROZDZIAŁ IX. DZIEDZINY WYCHOWANIA    257
    1. Wychowanie moralne    257
    2. Wychowanie estetyczne    263
    3. Wychowanie seksualne    269
    4. Wychowanie patriotyczne    276
    5. Inne dziedziny wychowania    283
  ROZDZIAŁ X. PODSTAWOWE ŚRODOWISKA WYCHOWAWCZE    297
    1. Rodzina jako naturalne środowisko wychowawcze    298
    2. Szkoła jako intencjonalne środowisko wychowawcze    305
    3. Klasa szkolna jako grupa społeczna    311
  ZAKOŃCZENIE    323
  BIBLIOGRAFIA    325
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia