O rozwoju mimo ograniczeń. Procesy wspierania jednostki i rodziny: wychowanie, edukacja, coaching, psychoterapia.

O rozwoju mimo ograniczeń. Procesy wspierania jednostki i rodziny: wychowanie, edukacja, coaching, psychoterapia.

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

37,80

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 37,80 zł  


37,80

w tym VAT

Niniejsza książka to próba odpowiedzi na pytanie, czy rozwój człowieka jest możliwy pomimo choroby, deficytów, upływu czasu i związanych z nimi ograniczeń, pomimo dysfunkcji i kryzysów rodzinnych. Autorzy artykułów opisują procesy, które stymulują, wspierają lub uruchamiają zatrzymany rozwój jednostki i rodziny.


Zarówno ze względu na przegląd współczesnych teorii psychologicznych, jak i dane empiryczne publikacja może stanowić użyteczną pozycję bibliograficzną przede wszystkim dla studentów psychologii, ale też innych kierunków humanistycznych, oraz dla praktyków zajmujących się dziećmi, młodzieżą i rodzinami.


Ze wstępu Bogusławy Piaseckiej


Książka stanowi interesujący przegląd problemów związanych z rozwojem w biegu życia oraz koniecznością rozumienia prawidłowości rozwoju, aby móc go stymulować czy też wspierać. Autorzy, wykazując się dojrzałością, wiedzą i umiejętnością jej przekazania, wskazali na różne aspekty towarzyszenia w rozwoju jednostce i rodzinie, na konieczność rozumienia drugiego człowieka i kontekstu kulturowego, w jakim żyje.


Z recenzji dr hab. Grażyny Makiełło-Jarży


Rok wydania2011
Liczba stron204
KategoriaPsychologia społeczna
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN-13978-83-233-8343-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp (Bogusława Piasecka)     7
  Iwona Sikorska, Towarzyszyć w rozwoju, czyli jak wspierać dzieci i młodzież     11
  Krzysztof Gerc, Idea dwupodmiotowości w przestrzeni komunikacji, relacji i dialogu wychowawczego     29
  Iwona Sikorska, Edukacja alternatywna – bogactwo różnorodności     47
  Krzysztof Gerc, Niepełnosprawność ruchowa oraz jej wpływ na rozwój dziecka – determinacja biofizjologiczna a tendencje rozwojowe     65
  Agata Piasecka, Koncepcje wspierania rozwoju w biegu ludzkiego życia: czego i po co uczą się dorośli     85
  Beata Świeży, Coaching jako metoda wsparcia rozwoju osób dorosłych     99
  Paweł Glita, Użyteczność pojęcia deficytu i defektu w procesie psychoterapii     125
  Marzena Krzanowska, Anna Bodzek, Terapia rodzin oparta na teorii relacji z obiektem     139
  Bogusława Piasecka, Przydatność modeli funkcjonowania rodziny w diagnozie i kwalifikacji do terapii     159
  Monika Wasilewska, Cykle życia rodzinnego i związane z nimi kryzysy w perspektywie Transgeneracyjnej     169
  Monika Wasilewska, Traumatyczne doświadczenia rodzinne jako element przekazu międzypokoleniowego     181
  Bogusława Piasecka, Uwzględnianie kontekstu kulturowego w rozumieniu funkcjonowania rodzin     191
  Noty o autorach     203
RozwińZwiń