POLECAMY
Redakcja:
Format:
pdf, ibuk
Niniejsza książka to próba odpowiedzi na pytanie, czy rozwój człowieka jest możliwy pomimo choroby, deficytów, upływu czasu i związanych z nimi ograniczeń, pomimo dysfunkcji i kryzysów rodzinnych. Autorzy artykułów opisują procesy, które stymulują, wspierają lub uruchamiają zatrzymany rozwój jednostki i rodziny.
Zarówno ze względu na przegląd współczesnych teorii psychologicznych, jak i dane empiryczne publikacja może stanowić użyteczną pozycję bibliograficzną przede wszystkim dla studentów psychologii, ale też innych kierunków humanistycznych, oraz dla praktyków zajmujących się dziećmi, młodzieżą i rodzinami.
Ze wstępu Bogusławy Piaseckiej
Książka stanowi interesujący przegląd problemów związanych z rozwojem w biegu życia oraz koniecznością rozumienia prawidłowości rozwoju, aby móc go stymulować czy też wspierać. Autorzy, wykazując się dojrzałością, wiedzą i umiejętnością jej przekazania, wskazali na różne aspekty towarzyszenia w rozwoju jednostce i rodzinie, na konieczność rozumienia drugiego człowieka i kontekstu kulturowego, w jakim żyje.
Z recenzji dr hab. Grażyny Makiełło-Jarży
Rok wydania | 2011 |
---|---|
Liczba stron | 204 |
Kategoria | Psychologia społeczna |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego |
ISBN-13 | 978-83-233-8343-7 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp (Bogusława Piasecka) | 7 |
Iwona Sikorska, Towarzyszyć w rozwoju, czyli jak wspierać dzieci i młodzież | 11 |
Krzysztof Gerc, Idea dwupodmiotowości w przestrzeni komunikacji, relacji i dialogu wychowawczego | 29 |
Iwona Sikorska, Edukacja alternatywna – bogactwo różnorodności | 47 |
Krzysztof Gerc, Niepełnosprawność ruchowa oraz jej wpływ na rozwój dziecka – determinacja biofizjologiczna a tendencje rozwojowe | 65 |
Agata Piasecka, Koncepcje wspierania rozwoju w biegu ludzkiego życia: czego i po co uczą się dorośli | 85 |
Beata Świeży, Coaching jako metoda wsparcia rozwoju osób dorosłych | 99 |
Paweł Glita, Użyteczność pojęcia deficytu i defektu w procesie psychoterapii | 125 |
Marzena Krzanowska, Anna Bodzek, Terapia rodzin oparta na teorii relacji z obiektem | 139 |
Bogusława Piasecka, Przydatność modeli funkcjonowania rodziny w diagnozie i kwalifikacji do terapii | 159 |
Monika Wasilewska, Cykle życia rodzinnego i związane z nimi kryzysy w perspektywie Transgeneracyjnej | 169 |
Monika Wasilewska, Traumatyczne doświadczenia rodzinne jako element przekazu międzypokoleniowego | 181 |
Bogusława Piasecka, Uwzględnianie kontekstu kulturowego w rozumieniu funkcjonowania rodzin | 191 |
Noty o autorach | 203 |