Dziecko z zaburzeniami rozwoju i zachowania w klasie szkolnej

-30%

Dziecko z zaburzeniami rozwoju i zachowania w klasie szkolnej

Vademecum nauczycieli i rodziców

3 oceny

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

12,60  18,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

12,6018,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Celem opracowania jest przybliżenie nauczycielom problematyki zaburzeń rozwoju i zachowania, zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej, aby potrafili pomóc dzieciom o specjalnych potrzebach edukacyjnych, obecnym w ich klasie szkolnej, oraz aby umieli postępować z dzieckiem stosownie do jego możliwości i ograniczeń, a także wiedzieli, gdzie szukać specjalistycznej pomocy. Książka ma jednocześnie charakter podręcznika i poradnika ze wskazówkami i zaleceniami do pracy terapeutycznej dla osób niezajmujących się terapią zaburzeń rozwojowych w sposób profesjonalny, a mających z nimi kontakt na co dzień z powodu wykonywanego zawodu.


Publikacja jest adresowana do nauczycieli kształcenia zintegrowanego oraz integracyjnego, a także do pedagogów i rodziców. Fragment recenzji prof. zw. dr hab. Marty Bogdanowicz


Wśród zaburzeń Autorka opisuje: dysleksję, problemy arytmetyczne, depresję dziecięcą, fobię szkolną, jąkanie, moczenie nocne, zespół stresu pourazowego, padaczkę dziecięcą, zmiany w lateralizacji, dziecko z cukrzycą, alergie i astmę w kontekście edukacji dziecięcej, zaburzenia uwagi u dzieci oraz agresję i zaburzenia zachowania.


Liczba stron142
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7587-760-1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

EBOOKI WYDAWCY

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie
  Część I. Specyficzne rozwojowe zaburzenia uczenia się
  
  1. Dysleksja w szkole i w domu
  
  1.1. Etiologia i diagnoza
  
  1.2. Systemy pomocy
  
  1.3. Wskazówki dla nauczycieli
  
  1.4. Zalecenia dla rodziców
  
  1.5. Kompleksowa pomoc dziecku z trudnościami w czytaniu i pisaniu
  
  1.6. Zasady terapii pedagogicznej
  
  1.7. Modele oddziaływań terapeutycznych
  
  1.8. Formy terapii pedagogicznej w Polsce
  
  1.9. Młodzież z dysleksją rozwojową
  
  1.10. Profilaktyka i wczesna interwencja
  
  Bibliografia
  
  Literatura zalecana
  
  
  
  2. Specyficzne zaburzenia rozwoju umiejętności arytmetycznych
  
  2.1. Ustalenia terminologiczne
  
  2.2. Symptomy
  
  2.3. Problemy diagnostyczne
  
  2.4. Trudności arytmetyczne i emocje
  
  2.5. Kierunki profilaktyki i efektywnej edukacji
  
  Bibliografia
  
  Literatura zalecana
  
  
  
  Część II. Dziecięce zaburzenia emocjonalne
  
  
  3. Depresja u dzieci i młodzieży
  
  3.1. Definicja i rodzaje
  
  3.2. Problemy diagnostyczne
  
  3.3. Zwiastuny i objawy choroby
  
  3.4. Depresja
  
  3.5. Przyczyny i czynniki ryzyka
  
  3.6. Leczenie
  
  3.7. Profilaktyka
  
  Bibliografia
  
  Literatura zalecana
  
  4. Fobia szkolna
  
  4.1. Fobia, lęk i strach – definicja różnicowa
  
  4.2. Objawy i rodzaje fobii szkolnej
  
  4.3. Etiologia
  
  4.4. Kierunki pomocy
  
  Bibliografia
  
  Literatura zalecana
  
  
  
  5. Jąkanie
  
  5.1. Rodzaje przyczyn
  
  5.2. Mechanizm jąkania
  
  5.3. Symptomatologia
  
  5.4. Terapia
  
  5.5. Wskazówki dla rodziców
  
  Bibliografia
  
  Literatura zalecana
  
  
  
  6. Moczenie nocne
  
  6.1. Terminologia
  
  6.2. Rodzaje moczenia nocnego
  
  6.3. Przyczyny
  
  6.4. Diagnoza różnicowa
  
  6.5. Leczenie
  
  6.6. Zalecenia dla rodziców
  
  Bibliografia
  
  Literatura zalecana
  
  
  
  7. Zespół stresu pourazowego u dzieci
  
  7.1. Terminologia
  
  
  .....
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia