Czynniki rozwoju wirtualnych łańcuchów dostaw

Czynniki rozwoju wirtualnych łańcuchów dostaw

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 12,25 zł  


12,25

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Problemy funkcjonowania wirtualnych łańcuchów dostaw nie doczekały się jeszcze dostatecznego naukowego opracowania. Uzasadnione wydaje się zatem dążenie do bardziej precyzyjnego poznania i zrozumienia mechanizmów rządzących ich działaniem. Celem pracy jest określenie determinant kształtowania wirtualnych łańcuchów dostaw oraz stwierdzenie, czy polskie przedsiębiorstwa są przygotowane do funkcjonowania w ramach takich łańcuchów, co ostatecznie może przyczynić się do wzrostu konkurencyjności gospodarki.


Aby przeprowadzić diagnozę czynników kształtowania wirtualnych łańcuchów dostaw oraz określić potencjał wirtualnych łańcuchów dostaw w kontekście konkurencyjności polskiej gospodarki, podjęto działania badawcze. Przeprowadzono badania ankietowe wśród przedsiębiorstw województwa śląskiego. W analizowanej próbie znalazły się przedsiębiorstwa produkcyjne (46 przedsiębiorstw), handlowe (26 przedsiębiorstw) oraz usługodawcy logistyczni (40 przedsiębiorstw), do których skierowano pytania dotyczące rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnej, kompetencji logistycznych oraz rozwoju branży transportowo-spedycyjno-logistycznej.


Rok wydania2009
Liczba stron203
KategoriaLogistyka
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7246-493-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WSTĘP    9
  Rozdział I. WIRTUALNE ŁAŃCUCHY DOSTAW JAKO FORMA ORGANIZACJI    13
    1. Interpretacje i cechy organizacji wirtualnej    13
    2. Organizacyjna forma łańcuchów dostaw    18
    3. Rozwój koncepcji łańcucha dostaw    24
    4. Istota i funkcjonowanie wirtualnych łańcuchów dostaw    33
      4.1. Założenia koncepcyjne wirtualnych łańcuchów dostaw    33
      4.2. Rola technologii informacyjno-komunikacyjnej w wirtualnych łańcuchach dostaw    35
      4.3. Kompetencje przedsiębiorstw uczestniczących w wirtualnych łańcuchach dostaw    37
  Rozdział II. TECHNOLOGIA INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNA JAKO NARZĘDZIE ROZWOJU WIRTUALNYCH ŁAŃCUCHÓW DOSTAW    43
    1. Istota i funkcje systemu informacyjnego logistyki w organizacji    43
    2. Rozwój informatyzacji łańcuchów dostaw    45
      2.1. Zakres i determinanty aplikacji rozwiązań informatycznych w łańcuchach dostaw    45
      2.2. Wewnątrzorganizacyjne systemy informacyjne logistyki    48
      2.3. Wykorzystanie Internetu w międzyorganizacyjnych systemach informacyjnych    51
      2.4. Aplikacja technologii informacyjno-komunikacyjnej w systemach informacyjnych łańcuchów dostaw    58
    3. Informatyzacja wirtualnego łańcucha dostaw    64
      3.1. Wymagania i koncepcja systemu informacyjnego wirtualnego łańcucha dostaw    64
      3.2. Technologia informacyjno-komunikacyjna w wirtualnym łańcuchu dostaw    72
  Rozdział III. KOMPETENCJE FIRM JAKO UCZESTNIKÓW WIRTUALNYCH ŁAŃCUCHÓW DOSTAW    77
    1. Nowy paradygmat zarządzania przepływami produktów w wirtualnych łańcuchach dostaw    77
      1.1. Przesłanki wprowadzania nowego paradygmatu zarządzania w łańcuchach dostaw    77
      1.2. Usługowy charakter wirtualnych łańcuchów dostaw    79
      1.3. Wirtualne łańcuchy dostaw jako „żywy” obiekt zarządzania    80
      1.4. Zasoby ludzkie jako istotny element wsparcia usługowych i adaptacyjnych wirtualnych łańcuchów dostaw    82
    2. Kompetencje logistyczne jako czynnik aktualnego przystosowania firm do uczestnictwa w wirtualnych łańcuchach dostaw    86
      2.1. Aspekty koordynacji działań logistycznych    86
      2.2. Czynnik czasu w kompetencjach badanych przedsiębiorstw    88
      2.3. Problemy zarządzania zdolnością przerobową jako podstawa wirtualizacji łańcuchów dostaw    92
    3. Aspekty integracyjno-rozwojowe w działalności firm różnych sektorów    96
      3.1. Stopień integracji operacji logistycznych    96
      3.2. Zamierzenia rozwojowe    101
      3.3. Kompetencje personelu    105
    4. Logistyka wirtualna jako podstawa funkcjonowania wirtualnych łańcuchów dostaw    108
  Rozdział IV. ODDZIAŁYWANIE SEKTORA TSL NA ROZWÓJ WIRTUALNYCH ŁAŃCUCHÓW DOSTAW    113
    1. Sektor transportu – spedycji – logistyki jako czynnik rozwoju wirtualnych łańcuchów dostaw    113
      1.1. Procesy integracyjne w sektorze transportu – spedycji – logistyki    113
      1.2. Czynniki warunkujące proces integracji polskiego systemu transportowego w wirtualnych łańcuchach dostaw    121
      1.3. Spójność procesu integracji polskiego systemu transportowego z polityką transportową UE w warunkach rozwoju wirtualnych łańcuchów dostaw    122
      1.4. Formy i zakres integracji systemu transportowego jako czynnika rozwoju wirtualnych łańcuchów dostaw    123
      1.5. Metodologia podejścia integracyjnego w badaniu systemu transportowego jako czynnika rozwoju wirtualnych łańcuchów dostaw    125
    2. Systemy informacyjno-komunikacyjne w sektorze TSL i ich zastosowanie    133
    3. Oddziaływanie sektora TSL na rozwój wirtualnych łańcuchów dostaw w wynikach badań    145
      3.1. Struktura działalności usługodawców logistycznych    145
      3.2. Perspektywy rozwoju działalności usługodawców logistycznych    149
      3.3. Przewidywana zmiana uwarunkowań działalności usługodawców logistycznych    154
  Rozdział V. WIELOWYMIAROWE MODELOWANIE CZYNNIKÓW ROZWOJU WIRTUALNYCH ŁAŃCUCHÓW DOSTAW    158
    1. Metody statystycznej analizy wielowymiarowej    158
      1.1. Analiza skupień    159
      1.2. Analiza głównych składowych    160
      1.3. Drzewa klasyfikacyjne    162
    2. Model drzewa świadomości bezpieczeństwa danych IT    163
    3. Analiza skupień w klasyfikacji barier rozwoju wirtualnych łańcuchów dostaw    166
    4. Analiza głównych składowych w klasyfikacji działań logistycznych przedsiębiorstw    169
    5. Model drzewa (wzorców) działalności logistycznej    177
    6. Model drzewa działalności logistycznej wirtualnych łańcuchów dostaw    181
  PODSUMOWANIE    185
  BIBLIOGRAFIA    195
RozwińZwiń
Informacja o cookies
Strona ibuk.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych.
Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach.
Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia