Wartość dla klienta na rynku konsumpcyjnym. Aspekty metodologiczne pomiaru i analizy

Wartość dla klienta na rynku konsumpcyjnym. Aspekty metodologiczne pomiaru i analizy

1 opinia

Redakcja:

Adam Sagan

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 8,14 zł  


8,14

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W pracy poruszono zagadnienia dotyczące pomiaru i analizy struktury wartości dla klienta związane z oceną środków i celów realizowanych na rynku dóbr konsumcyjnych. Podejście środków-celów do analizy wartości jest przedstawione w kontekście współczesnych nurtów i definicji wartości dla klienta i odnoszone do poszczególnych wymiarów wartości w obszarze dóbr materialnych, usług i obsługi klienta. Pomiaru wymiarów wartości dokonano na podstawie zbudowanej wielowymiarowej skali alokacji zasobów i wartości konsumenta (WSAW), która została zastosowana w modelach czynnikowych i IRT. Analiza wartości dla klienta obejmowała wykorzystanie modeli czynnikowych, analizy asocjacyjnej i analizy sieci społecznych.


Rok wydania2012
Liczba stron156
KategoriaMarketing, reklama
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
ISBN-13978-83-7252-607-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  
  Rozdział 1. WARTOŚĆ DLA KLIENTA W MARKETINGU RELACJI    11
  
  1.1. Kontinuum badawcze w marketingu relacji a koncepcja wartości dla klienta     11
  1.2. Wartość dla klienta w literaturze z zakresu marketingu – przegląd koncepcji i definicji     21
  
  Rozdział 2. WYBRANE ASPEKTY WARTOŚCI DLA KLIENTA W SFERZE USŁUG I OBSŁUGI KLIENTA    34
  
  2.1. Wartość dla klienta w sferze usług     34
  2.2. Metody pomiaru jakości usług     39
  2.3. Wartość dla klienta w obszarze obsługi klienta     42
  
  Rozdział 3. ZAŁOŻENIA METODOLOGICZNE BADAŃ WARTOŚCI DLA KLIENTA NA RYNKU KONSUMPCYJNYM I CHARAKTERYSTYKA RESPONDENTÓW    47
  
  3.1. Podejście środków–celów w pomiarze wartości dla klienta     47
  3.2. Charakterystyka badanych respondentów     53
  3.3. Analiza rozkładów wartości skali LOV     55
  3.4. Analiza rozkładów dla stwierdzeń skali WSAW     58
  
  Rozdział 4. SKALE ZŁOŻONE ZASTOSOWANE DO BADAŃ KONSUMPCJI – ICH STRUKTURA I WIARYGODNOŚĆ    65
  
  4.1. Wiarygodność i wymiarowość skali LOV     65
  4.2. Ocena trafności zbieżnej i różnicowej przeciwstawnych skal WSAW służących do pomiaru łańcuchów środków–celów w obszarze konsumpcji     73
  4.3. Spójność wewnętrzna skali WSAW odzwierciedlającej pozytywny biegun kontinuum relacji środków–celów konsumpcji     79
  4.4. Spójność wewnętrzna skali WSAW odzwierciedlającej negatywny biegun kontinuum relacji środków–celów konsumpcji     85
  
  Rozdział 5. ANALIZA PREFERENCJI I SKAL WARTOŚCI    93
  
  5.1. Analiza skali V Thurstone’a     93
  5.2. Analiza łańcuchów środków–celów w strukturze konsumpcji     95
  5.3. Ocena porównawcza modeli strukturalnych łańcuchów środków–celów     96
  5.4. Model Rascha wymiarów zasobów konsumenta     99
  5.5. Analiza przekrojowa skal czasu i pieniądza     104
  
  Rozdział 6. REGUŁY ASOCJACYJNE W ANALIZIE ŚRODKÓW-CELÓW    109
  
  6.1. Asocjacje dla wartości dotyczących czynnika „bezpieczeństwo zewnętrzne”     109
  6.2. Asocjacje dla wartości dotyczących czynnika „hedonizm”     113
  6.3. Asocjacje dla wartości dotyczących czynnika „stosunki z innymi”     115
  6.4. Asocjacje dla wartości dotyczących czynnika „bezpieczeństwo wewnętrzne”     117
  
  Rozdział 7. ANALIZA SIECI W OBSZARZE KONSUMPCJI    122
  
  7.1. Analiza sieci na podstawie wskaźników sieciowych – ujęcie hierarchiczne     122
  7.2. Identyfikacja struktury sieci w obszarze konsumpcji     133
  7.3. Analiza sieci ego dla poziomu L stwierdzeń skali Likerta     136
  
  Załącznik 1. Kopia kwestionariusza     143
  Załącznik 2. Macierze korelacji między pozycjami     149
  
  Literatura     151
RozwińZwiń
Informacja o cookies
Strona ibuk.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych.
Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach.
Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia