Wartość dla klienta w układach rynkowych. Aspekty metodologiczne

Wartość dla klienta w układach rynkowych. Aspekty metodologiczne

1 opinia

Redakcja:

Adam Sagan

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

14,70

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Pomiar i analiza wartości dla klienta należą w obecnych nurtach marketingu i badań marketingowych do podstawowych obszarów badawczych. W opracowaniu omówiono zagadnienia teorii wartości i kwestie konceptualizacji kategorii wartości dla klienta dla potrzeb przygotowywanego narzędzia pomiaru. Zidentyfikowano podstawowe wymiary wartości dla klienta w układach rynkowych. Przedstawiono także założenia podejścia badawczego w pomiarze wartości dla klienta w układach zintegrowanych. Wychodząc od ujęcia relacyjnego wartości dla klienta, zaproponowano podejście badawcze oparte na teorii łańcuchów środków-celów i na wynikających z nich wywiadach drabinkowych. Ponadto omówiono kwestie pomiaru i identyfikacji wymiarów wartości dla klienta w układach rynkowych oraz zaprezentowano wyniki analiz wielowymiarowych łańcuchów środków-celów w odniesieniu do konsumpcji, oszczędzania i inwestowania. Opracowanie uzupełnia aneks zawierający kwestionariusz wykorzystywany w badaniach.


Liczba stron144
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
ISBN-13978-83-7252-537-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  
  Rozdział 1. Interdyscyplinarne podstawy teorii wartości w ekonomii    11
  
    1.1. Wartość w filozofii    11
    1.2. Wartość w antropologii kulturowej    12
    1.3. Wartość w socjologii i psychologii    15
    1.4. Neurobiologiczne podstawy wartościowania    18
    1.5. Wartość w ekonomii    21
      1.5.1. Przegląd koncepcji wartości i ceny w historii myśli ekonomicznej    21
      1.5.2. Wartość użytkowa    25
      1.5.3. Wartość w ujęciu finansowym    28
  
  Rozdział 2. Wymiary wartości dla klienta na rynku konsumpcyjnym    31
  
    2.1. Wartość dla klienta w literaturze marketingowej – przegląd koncepcji i definicji    31
    2.2. Wymiary wartości produktów i usług    40
    2.3. Wymiary wartości dla klienta w procesie zakupu i użytkowania produktu    48
  
  Rozdział 3. Podejścia badawcze w pomiarze wartości dla klienta    55
  
    3.1. Metody pomiaru wartości dla klienta    55
    3.2. Założenia teorii środków-celów    59
    3.3. Podejście oparte na teorii środków-celów w pomiarze wartości dla klienta    61
    3.4. Wymiary skali WSAW    65
    3.5. Charakterystyka próby badawczej    69
    3.6. Wstępna charakterystyka narzędzi pomiaru    71
    3.7. Analiza struktury alokacji zasobów    79
  
  Rozdział 4. Identyfikacja łańcuchów środków-celów w strukturze wartości dla klienta    84
  
    4.1. Ocena jakości skali ocen relacji środki–cele    84
    4.2. Analiza sieciowa układów wartości dla klienta    98
    4.3. Analiza asocjacji i sekwencji w strukturze środków-celów    111
    4.4. Analiza ścieżkowa łańcuchów środków-celów    121
  
  Aneks    128
  Literatura    136
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia