Wybrane aspekty zarządzania jakością w szkole wyższej

Wybrane aspekty zarządzania jakością w szkole wyższej

1 ocena

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

29,40

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 29,40 zł  


29,40

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Publikacja dotyczy aktualnych problemów doskonalenia i funkcjonowania uczelni w warunkach wdrażania noweli norm prawnych dotyczących uczelni publicznych i niepublicznych. Jest ona naukowym, bardzo interesującym sposobem prezentacji wybranych aspektów zarządzania jakością w szkołach wyższych w oparciu o wymogi normy ISO 9011 : 2008.


Rok wydania2011
Liczba stron179
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
ISBN-13978-83-7784-080-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  
  Rozdział I. JAKOŚĆ KSZTAŁCENIA A ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM    13
    1.1. Rola i funkcje edukacji na poziomie wyższym w społeczeństwie wiedzy    13
    1.2. Pojęcie i uwarunkowania jakości kształcenia    17
    1.3. Rozwój koncepcji zarządzania jakością w szkolnictwie wyższym    30
      1.3.1. Istota i zasady zarządzania jakością    32
      1.3.2. Zasady zarządzania jakością jako wytyczne doskonalenia organizacji świadczącej usługi edukacyjne na poziomie wyższym    39
    1.4. Wymagania systemu zarządzania jakością według normy ISO 9001:2008    47
      1.4.1. System zarządzania jakością    51
      1.4.2. Odpowiedzialność kierownictwa    54
      1.4.3. Zarządzanie zasobami    56
      1.4.4. Realizacja wyrobu    57
      1.4.5. Pomiary, analiza i doskonalenie    60
  
  Rozdział II. UWARUNKOWANIA WDRAŻANIA I CERTYFIKACJI SYSTEMU ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ W SZKOLE WYŻSZEJ    65
    2.1. Podejście procesowe w koncepcji zarządzania jakością w uczelni    65
    2.2. Identyfikacja klientów i produktów uczelni w systemie zarządzania jakością kształcenia    74
    2.3. Certyfikacja systemu zarządzania jakością    80
    2.4. Korzyści wynikające z wdrożenia i certyfikacji systemu zarządzania jakością w uczelni    86
    2.5. Total Quality Management w szkolnictwie wyższym    90
    2.6. Koszty jakości w zarządzaniu jakością w uczelni    95
      2.6.1. Istota kosztów jakości    96
      2.6.2. Rachunek kosztów jakości jako narzędzie oceny efektywności systemu zarządzania jakością    102
      2.6.3. Identyfikacja kosztów jakości w szkole wyższej    105
      2.6.4. Procesowy rachunek kosztów jakości w uczelni    110
  
  Rozdział III. KORZYŚCI I KOSZTY ZWIĄZANE Z WDROŻENIEM SYSTEMU ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ W SZKOLE WYŻSZEJ W ŚWIETLE WYNIKÓW BADAŃ    115
    3.1. Metodyka badań    115
    3.2. Systemy zarządzania jakością w badanych szkołach wyższych    116
      3.2.1. Charakterystyka próby badawczej    116
      3.2.2. Uwarunkowania wdrożenia i funkcjonowania systemu zarządzania jakością    119
      3.2.3. Trudności związane z wdrażaniem systemu zarządzania jakością    128
      3.2.4. Korzyści uzyskane z wdrożenia i certyfikacji systemu zarządzania jakością    130
        3.2.4.1. Efekty doskonalenia procesów i wdrożenia dokumentacji systemowej    130
        3.2.4.2. Korzyści w sferze świadomości pracowników    135
        3.2.4.3. Korzyści w sferze organizacyjnej oraz ekonomicznej    138
        3.2.4.4. Analiza deklarowanych korzyści uzyskanych przez szkoły wyższe posiadające system zarządzania jakością    139
      3.2.5. Koszty wdrożenia i utrzymania systemu zarządzania jakością    148
    3.3. Model doskonalenia jakości kształcenia w szkole wyższej    155
    3.4. Potrzeba wdrażania systemu zarządzania jakością w uczelniach ekonomicznych – wyniki badań    159
  
  Zakończenie    163
  Bibliografia    165
  Spis rysunków    177
  Spis tabel    177
  Spis wykresów    178
RozwińZwiń