INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
...aby wykonując swoje obowiązki pracownicze realizowali oni cele strategiczne firmy, powiązane dodatkowo z ich własnymi aspiracjami zawodowymi. Zapewni to zadowolenie i satysfakcję samym pracownikom, a także przyczyni się do odniesienia sukcesu przez firmę.
Odpowiednie motywowanie jest więc istotnym elementem sposobu działania menedżera, który powinien umieć zapewnić trwałą harmonię między motywacjami pracowników a celami firmy.
Motywowanie pracowników jest jednym z zadań współczesnego menedżera. Motywowanie stanowi również jeden z aspektów polityki personalnej firmy. Przejawiać się może w różnych formach, takich jak system wynagrodzeń, nagrody, szkolenia, zapewnienie pracownikom rozwoju, zgodnie z ich aspiracjami.
Celem pracy jest ocena motywacyjnych aspektów polityki personalnej firmy.
Praca składa się z czterech rozdziałów.
Pierwszy rozdział charakteryzuje znaczenie polityki personalnej w firmie. Wyjaśnia, dlaczego personel jest uważany za zasób strategiczny w organizacji, opisuje pojęcie i cele polityki personalnej oraz determinanty jej realizacji. Polityka personalna jest uzależniona w dużej mierze od głównych celów przedsiębiorstwa, jego roli na rynku, a także perspektyw rozwoju. W rozdziale tym opisano również strategie personalne jako pochodną strategii przedsiębiorstwa.
W drugim rozdziale przedstawiono klasyfikację funkcji personalnych. Wzięto tu pod uwagę planowanie potrzeb personalnych, nabór pracowników w kontekście aspektów motywacyjnych oraz pozostałe funkcje personalne, takie jak: oceny pracowników, wynagradzanie i doskonalenie personelu.
Trzeci rozdział dotyczy motywowania w realizacji funkcji personalnej. Zwrócono uwagę przede wszystkim na motywacyjne znaczenie wynagrodzeń, ocen pracowniczych, doskonalenie personelu poprzez szkolenia.
Ostatni rozdział dokonuje oceny wpływu motywacyjnych aspektów polityki personalnej na kształtowanie postaw i zachowań pracowników w firmie. W rozdziale tym dokonano charakterystyki Firmy, w której przeprowadzano badania, przedstawiono założenia empiryczne badań ankietowych oraz zaprezentowano wyniki badań i wnioski końcowe.
Ze Wstępu
Rok wydania | 2009 |
---|---|
Liczba stron | 98 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Wydawnictwo e-bookowo |
ISBN-13 | 978-83-61184-53-9 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | |
Rozdział I. Znaczenie polityki personalnej w firmie | |
1. PERSONEL JAKO ZASÓB STRATEGICZNY | |
2. POJĘCIE I CELE POLITYKI PERSONALNEJ W FIRMIE | |
3. DETERMINANTY REALIZACJI POLITYKI PERSONALNEJ | |
4. STRATEGIE PERSONALNE | |
Rozdział II. Funkcje personalne w firmie | |
1. KLASYFIKACJA FUNKCJI PERSONALNYCH | |
2. PLANOWANIE POTRZEB PERSONALNYCH | |
3. NABÓR PRACOWNIKÓW | |
4. OCENY PRACOWNICZE | |
5. WYNAGRADZANIE | |
6. DOSKONALENIE PERSONELU | |
Rozdział III. Motywowanie w realizacji funkcji personalnych | |
1. MOTYWACYJNE ZNACZENIE WYNAGRODZEŃ | |
2. OCENY PRACOWNICZE W ASPEKCIE MOTYWACJI | |
3. DOSKONALENIE PERSONELU JAKO NOŚNIK MOTYWACJI | |
Rozdział IV. Ocena wpływu motywacyjnych aspektów polityki personalnej na kształtowanie postaw i zachowań w firmie | |
1. CHARAKTERYSTYKA FIRMY | |
2. ZAŁOŻENIA BADAWCZE | |
3. PREZENTACJA WYNIKÓW ANALIZY | |
3. WNIOSKI KOŃCOWE | |
Zakończenie | |
Bibliografia | |
SPIS TABEL | |
SPIS RYSUNKÓW | |
ZAŁĄCZNIK | |