Motywacyjna rola dramy w glottodydaktyce

Motywacyjna rola dramy w glottodydaktyce

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

24,80

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

24,80

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

„Motywacyjna rola dramy w glottodydaktyce” to próba nowego spojrzenia na proces uczenia się języka angielskiego z perspektywy psychopedagogicznej, a także na inną analizę motywacji wewnętrznej, która jest przedmiotem wielu publikacji czysto psychologicznych. Prowadząc badania nad motywacją wewnętrzną, w książce tej uwzględniono również taką właściwość jak poczucie kontroli jednostki oraz typ osobowości ucznia. Książka jest próbą odpowiedzi na pytanie: jak stymulować motywację do nauki języka obcego, jak rozbudzić rzeczywiste zainteresowanie językiem obcym. Drama będąca głównym zagadnieniem niniejszej pozycji wydaje się odpowiedzią na postawione pytania. Drama to niekonwencjonalny, twórczy sposób nauki poprzez aktywną identyfikację z wyobrażonymi rolami i sytuacjami. Drama to metoda nauczanie, która uwzględnia wiedzę o uczącym się, procesie uczenia się oraz rzeczywistości społecznej, w jakiej żyjemy. Nauka języka obcego to proces interakcji i komunikacji pomiędzy nauczycielem a uczniem, będący odbiciem zróżnicowanych stanów emocjonalnych i intelektualnych wobec konkretnych sytuacji. Wiele osób niechętnie konwersuje w języku obcym, bo brak wiedzy i świadomość popełnionych błędów wprawiają je w zakłopotanie. Zaletą dramy jest to, że nadaje ona sytuacji dynamiczne, interpersonalne tło, które wymaga od uczestnika natychmiastowej odpowiedzi. Uczestnicząc w niej, uczniowie często zapominają o brakach językowych, przełamują lęk i optymalnie wykorzystują posiadane wiadomości. Niniejsza książka to próba twórczego spojrzenia na proces uczenia się języków obcych oraz propozycje praktycznych rozwiązań pedagogiczno-metodycznych.


Liczba stron172
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7587-012-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  Część pierwsza. Rozważania teoretyczne    13
    Pojęcie motywacji w badaniach psychologicznych    13
      1. Wczesne teorie uczenia się    14
      2. Motywacja osiągnięć    14
      3. Teorie optymalnego pobudzenia    15
    Motywacja zewnętrzna vs wewnętrzna    16
      1. Uwarunkowania motywacji wewnętrznej w badaniach psychologicznych    17
        1.1. Wewnętrzna przyczynowość zachowania    18
        1.2. Swoboda wyboru    18
        1.3. Kompetencja    18
        1.4. Autonomia w relacji z otoczeniem    19
        1.5. Wzmocnienia zewnętrzne    19
    Rola motywacji w uczeniu się i nauczaniu języka obcego    23
      1. Różne ujęcia motywacji w glottodydaktyce    23
      2. Czynniki motywacyjne w uczeniu się języka obcego    26
    Umiejętności językowe a kompetencje komunikacyjne    32
      1. Sprawność czytania w języku angielskim    33
      2. O umiejętności rozumienia ze słuchu w języku angielskim    34
      3. Umiejętność pisania w języku angielskim    36
      4. Teoretyczne założenia mówienia w języku angielskim    36
    Drama w nauczaniu języka angielskiego w perspektywie psycholingwistycznej    37
      1. Drama a nauczanie języka obcego    40
      2. Znaczenie interakcji międzyludzkich w nauczaniu języka obcego    40
      3. Drama a kompetencje komunikacyjne    41
      4. Kontekst znaczeniowy aktywności w uczeniu się języka obcego    42
      5. Rola dramy w uwzględnianiu czynników psychologicznych w uczeniu się języka obcego    42
        5.1. Drama a motywacja    43
        5.2. Poczucie własnej wartości    43
        5.3. Atmosfera bez stresu    43
        5.4. Indywidualizm i personalizacja    45
        5.5. Rozwój społeczny i indywidualny jednostki    45
      6. Uczenie się kultury przez dramę    45
      7. Drama a komunikacja niewerbalna    46
      8. Techniki dramatyczne stosowane w nauczaniu języków obcych    47
  Część druga. Metodologia badań    53
    Założenia teoretyczne przyjęte w badaniach    53
    Przedmiot, cele oraz etapy badań    55
    Problematyka badawcza, zmienne, wskaźniki oraz hipotezy badawcze    57
    Próba badana i przebieg badań    59
    Metody badań    60
    Metody statystyczne    63
  Część trzecia. Analiza wyników    65
    Analiza wyników badań diagnostyczno-eksplanacyjnych    65
      1. Motywacja wewnętrzna a poziom osiągnięć szkolnych    66
      2. Poczucie kontroli a typ osobowości    69
      3. Czynniki wpływające na motywację wewnętrzną uczniów do uczenia się języka angielskiego    71
      4. W poszukiwaniu modelu    74
    Analiza wyników badań po eksperymencie    77
      1. Wpływ dramy na motywację wewnętrzną do nauki języka angielskiego    78
      2. Drama a poziom umiejętności językowych    84
      3. Motywacja wewnętrzna a kompetencje językowe    92
    Analiza jakościowa    95
    Dyskusja i podsumowanie    97
  Bibliografia    103
  Scenariusze zajęć prowadzonych metodą dramy    117
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia