EBOOKI WYDAWCY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
epub, mobi, ibuk
Połączenie gospodarki z nauką i techniką oraz ich współdziałanie powoduje powstawanie nowych, istotnych dylematów etycznych. Prezentowana książka jest unikatowym na polskim rynku wydawniczym kompendium na temat etyki biznesu, dostarczającym zarówno podstaw teoretycznych, jak i praktycznych wskazówek co do wykorzystania wiedzy z tego zakresu w życiu gospodarczym. Pozwala to czytelnikowi na dogłębne zrozumienie zagadnienia, zaczynając od indywidualnych decyzji menedżerów oraz innych grup interesariuszy firm i organizacji gospodarczych, a kończąc na zasadach zalecanych do stosowania w biznesie międzynarodowym.
Jest to podręcznik, który etykę biznesu wywodzi z etyki jako części filozofii i z myśli ekonomicznej oraz odpowiada na pytanie: na czym polega odpowiedzialność społeczna w gospodarce i jakie są jej konsekwencje.
(Z recenzji prof. dr hab. Jerzego Dietla, Prezesa Zarządu Fundacji Edukacyjnej Przedsiębiorczości)
Praca jest przeznaczona dla studentów i kadry akademickiej, menedżerów, pracowników firm oraz wszystkich, którzy chcieliby się zapoznać z tą tematyką. Zapewnia odpowiedzi na pojawiające się nowe dylematy moralne wynikające z ciągłych zmian gospodarczych i społecznych.
Profesor Wojciech Gasparski jest uznanym autorytetem w dziedzinie etyki biznesu, nauki o zarządzaniu i prakseologii oraz dyrektorem Centrum Etyki Biznesu Akademii Leona Koźmińskiego i Instytutu Filozofii i Socjologii PAN. Profesor Wojciech Gasparski zaprosił do współpracy wybitnych specjalistów z tak różnorodnych dziedzin, jak prawo, filozofia, socjologia, zarządzanie, co nadało publikacji interdyscyplinarny charakter.
Książka powstała we współpracy z: prof. dr hab. Anną Lewicką-Strzałecką, dr Dariuszem Bąkiem, dr Bolesławem Rokiem oraz dr Julitą Sokołowską.
Na szczególne podkreślenie zasługuje fakt, iż [...] praca napisana została przez najwybitniejszych przedstawicieli polskiej etyki biznesu, którzy co najmniej od dwóch dziesięcioleci zajmują się tą problematyką.
(Z recenzji dr hab. Jacka Sójki, prof. UAM, Dyrektora Instytutu Kulturoznawstwa, Kierownika Zakładu Etyki Gospodarczej UAM oraz Prezesa Polskiego Stowarzyszenia Etyki Biznesu EBEN Polska)
Rok wydania | 2012 |
---|---|
Liczba stron | 584 |
Kategoria | Etyka |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
ISBN-13 | 978-83-01-17530-6 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Słowo wstępne, Wojciech Gasparski | 9 |
ROZDZIAŁ 1. Aksjologiczne podstawy gospodarowania i etyki biznesu, Adam Węgrzecki | 17 |
ROZDZIAŁ 2. Audyt etyczny organizacji, Ryszard Stocki | 29 |
ROZDZIAŁ 3. Bogactwo i ubóstwo jako problem etyczny, Elżbieta Tarkowska | 44 |
ROZDZIAŁ 4. Etos ludzi i instytucji biznesu, Dariusz Bąk | 53 |
ROZDZIAŁ 5. Etyczne aspekty działań marketingowych, Lechosław Garbarski | 64 |
ROZDZIAŁ 6. Etyka biznesu, Wojciech Gasparski | 79 |
ROZDZIAŁ 7. Etyka biznesu w warunkach globalizacji, Aniela Dylus | 89 |
ROZDZIAŁ 8. Etyka ekonomii, Kazimierz Sosenko | 108 |
ROZDZIAŁ 9. Etyka gospodarcza, Bożena Klimczak | 119 |
ROZDZIAŁ 10. Etyka powinności – deontologizm, Janina Filek | 129 |
ROZDZIAŁ 11. Etyka pożytku – utylitaryzm, Janina Filek, Tomasz Kwarciński | 140 |
ROZDZIAŁ 12. Etyka w komunikowaniu społecznym przedsiębiorstwa, Iwona Kuraszko | 154 |
ROZDZIAŁ 13. Etyka w public relations, Piotr Lignar | 165 |
ROZDZIAŁ 14. Etyka w sferze finansów, Paul H. Dembiński | 175 |
ROZDZIAŁ 15. Fuzje i przejęcia – analiza etyczna, Bożena Klimczak | 193 |
ROZDZIAŁ 16. Geneza etyki działalności gospodarczej, Marcin Bukała | 201 |
ROZDZIAŁ 17. Infrastruktura etyczna biznesu, Wojciech Gasparski | 217 |
ROZDZIAŁ 18. Kodeksy i programy etyczne, Wojciech Gasparski | 233 |
ROZDZIAŁ 19. Konflikt interesów, Anna Lewicka-Strzałecka | 249 |
ROZDZIAŁ 20. Konsumenci: prawa i obowiązki, Anna Lewicka-Strzałecka | 259 |
ROZDZIAŁ 21. Korupcja, Anna Lewicka-Strzałecka | 269 |
ROZDZIAŁ 22. Ład korporacyjny, Izabela Koładkiewicz | 289 |
ROZDZIAŁ 23. Menedżer – deontologia zawodu, Wojciech Gasparski | 307 |
ROZDZIAŁ 24. Oceny i decyzje moralne, Tadeusz Tyszka, Anna Macko | 319 |
ROZDZIAŁ 25. Odpowiedzialność wobec pracowników, Czesław Szmidt | 340 |
ROZDZIAŁ 26. Podstawy odpowiedzialnej konkurencyjności, Bolesław Rok | 354 |
ROZDZIAŁ 27. Polskie tradycje etyki życia gospodarczego, Włodzimierz Tyburski, Ryszard Wiśniewski | 366 |
ROZDZIAŁ 28. Raportowanie i ocena społecznej odpowiedzialności, Irena Pichola | 394 |
ROZDZIAŁ 29. Religia i biznes, Leszek Karczewski | 412 |
ROZDZIAŁ 30. Społeczna odpowiedzialność biznesu, Bolesław Rok | 423 |
ROZDZIAŁ 31. Standardy odpowiedzialnego inwestowania, Izabela Błażowska | 433 |
ROZDZIAŁ 32. Teoria cnót, Dariusz Bąk | 450 |
ROZDZIAŁ 33. Teorie oraz dylematy etyczne i prakseologiczne, Wojciech Gasparski | 460 |
ROZDZIAŁ 34. Trwały i zrównoważony rozwój, Tadeusz Borys | 474 |
ROZDZIAŁ 35. Umowa społeczna, Barbara Fryzel | 488 |
ROZDZIAŁ 36. Whistleblowing, Marek Arszułowicz | 503 |
ROZDZIAŁ 37. Zasada podwójnego skutku w działalności gospodarczej, Julita Sokołowska | 515 |
ROZDZIAŁ 38. Zaufanie, Piotr Sztompka | 527 |
Słownik pojęć podstawowych, zestawiła Julita Sokołowska | 543 |
Indeks rzeczowy | 569 |
O Autorach | 573 |