Biznes, etyka, odpowiedzialność

23 ocen

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

33,53  47,90

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

33,5347,90

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Połączenie gospodarki z nauką i techniką oraz ich współdziałanie powoduje powstawanie nowych, istotnych dylematów etycznych. Prezentowana książka jest unikatowym na polskim rynku wydawniczym kompendium na temat etyki biznesu, dostarczającym zarówno podstaw teoretycznych, jak i praktycznych wskazówek co do wykorzystania wiedzy z tego zakresu w życiu gospodarczym. Pozwala to czytelnikowi na dogłębne zrozumienie zagadnienia, zaczynając od indywidualnych decyzji menedżerów oraz innych grup interesariuszy firm i organizacji gospodarczych, a kończąc na zasadach zalecanych do stosowania w biznesie międzynarodowym.


Jest to podręcznik, który etykę biznesu wywodzi z etyki jako części filozofii i z myśli ekonomicznej oraz odpowiada na pytanie: na czym polega odpowiedzialność społeczna w gospodarce i jakie są jej konsekwencje.


(Z recenzji prof. dr hab. Jerzego Dietla, Prezesa Zarządu Fundacji Edukacyjnej Przedsiębiorczości)


Praca jest przeznaczona dla studentów i kadry akademickiej, menedżerów, pracowników firm oraz wszystkich, którzy chcieliby się zapoznać z tą tematyką. Zapewnia odpowiedzi na pojawiające się nowe dylematy moralne wynikające z ciągłych zmian gospodarczych i społecznych.


Profesor Wojciech Gasparski jest uznanym autorytetem w dziedzinie etyki biznesu, nauki o zarządzaniu i prakseologii oraz dyrektorem Centrum Etyki Biznesu Akademii Leona Koźmińskiego i Instytutu Filozofii i Socjologii PAN. Profesor Wojciech Gasparski zaprosił do współpracy wybitnych specjalistów z tak różnorodnych dziedzin, jak prawo, filozofia, socjologia, zarządzanie, co nadało publikacji interdyscyplinarny charakter.


Książka powstała we współpracy z: prof. dr hab. Anną Lewicką-Strzałecką, dr Dariuszem Bąkiem, dr Bolesławem Rokiem oraz dr Julitą Sokołowską.


Na szczególne podkreślenie zasługuje fakt, iż [...] praca napisana została przez najwybitniejszych przedstawicieli polskiej etyki biznesu, którzy co najmniej od dwóch dziesięcioleci zajmują się tą problematyką.


(Z recenzji dr hab. Jacka Sójki, prof. UAM, Dyrektora Instytutu Kulturoznawstwa, Kierownika Zakładu Etyki Gospodarczej UAM oraz Prezesa Polskiego Stowarzyszenia Etyki Biznesu EBEN Polska)


Liczba stron584
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-17530-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Słowo wstępne, Wojciech Gasparski    9
  ROZDZIAŁ 1. Aksjologiczne podstawy gospodarowania i etyki biznesu, Adam Węgrzecki    17
  ROZDZIAŁ 2. Audyt etyczny organizacji, Ryszard Stocki    29
  ROZDZIAŁ 3. Bogactwo i ubóstwo jako problem etyczny, Elżbieta Tarkowska    44
  ROZDZIAŁ 4. Etos ludzi i instytucji biznesu, Dariusz Bąk    53
  ROZDZIAŁ 5. Etyczne aspekty działań marketingowych, Lechosław Garbarski    64
  ROZDZIAŁ 6. Etyka biznesu, Wojciech Gasparski    79
  ROZDZIAŁ 7. Etyka biznesu w warunkach globalizacji, Aniela Dylus    89
  ROZDZIAŁ 8. Etyka ekonomii, Kazimierz Sosenko    108
  ROZDZIAŁ 9. Etyka gospodarcza, Bożena Klimczak    119
  ROZDZIAŁ 10. Etyka powinności – deontologizm, Janina Filek    129
  ROZDZIAŁ 11. Etyka pożytku – utylitaryzm, Janina Filek, Tomasz Kwarciński    140
  ROZDZIAŁ 12. Etyka w komunikowaniu społecznym przedsiębiorstwa, Iwona Kuraszko    154
  ROZDZIAŁ 13. Etyka w public relations, Piotr Lignar    165
  ROZDZIAŁ 14. Etyka w sferze finansów, Paul H. Dembiński    175
  ROZDZIAŁ 15. Fuzje i przejęcia – analiza etyczna, Bożena Klimczak    193
  ROZDZIAŁ 16. Geneza etyki działalności gospodarczej, Marcin Bukała    201
  ROZDZIAŁ 17. Infrastruktura etyczna biznesu, Wojciech Gasparski    217
  ROZDZIAŁ 18. Kodeksy i programy etyczne, Wojciech Gasparski    233
  ROZDZIAŁ 19. Konflikt interesów, Anna Lewicka-Strzałecka    249
  ROZDZIAŁ 20. Konsumenci: prawa i obowiązki, Anna Lewicka-Strzałecka    259
  ROZDZIAŁ 21. Korupcja, Anna Lewicka-Strzałecka    269
  ROZDZIAŁ 22. Ład korporacyjny, Izabela Koładkiewicz    289
  ROZDZIAŁ 23. Menedżer – deontologia zawodu, Wojciech Gasparski    307
  ROZDZIAŁ 24. Oceny i decyzje moralne, Tadeusz Tyszka, Anna Macko    319
  ROZDZIAŁ 25. Odpowiedzialność wobec pracowników, Czesław Szmidt    340
  ROZDZIAŁ 26. Podstawy odpowiedzialnej konkurencyjności, Bolesław Rok    354
  ROZDZIAŁ 27. Polskie tradycje etyki życia gospodarczego, Włodzimierz Tyburski, Ryszard Wiśniewski    366
  ROZDZIAŁ 28. Raportowanie i ocena społecznej odpowiedzialności, Irena Pichola    394
  ROZDZIAŁ 29. Religia i biznes, Leszek Karczewski    412
  ROZDZIAŁ 30. Społeczna odpowiedzialność biznesu, Bolesław Rok    423
  ROZDZIAŁ 31. Standardy odpowiedzialnego inwestowania, Izabela Błażowska    433
  ROZDZIAŁ 32. Teoria cnót, Dariusz Bąk    450
  ROZDZIAŁ 33. Teorie oraz dylematy etyczne i prakseologiczne, Wojciech Gasparski    460
  ROZDZIAŁ 34. Trwały i zrównoważony rozwój, Tadeusz Borys    474
  ROZDZIAŁ 35. Umowa społeczna, Barbara Fryzel    488
  ROZDZIAŁ 36. Whistleblowing, Marek Arszułowicz    503
  ROZDZIAŁ 37. Zasada podwójnego skutku w działalności gospodarczej, Julita Sokołowska    515
  ROZDZIAŁ 38. Zaufanie, Piotr Sztompka    527
  Słownik pojęć podstawowych, zestawiła Julita Sokołowska    543
  Indeks rzeczowy    569
  O Autorach    573
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia