POLECAMY
Autor:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Każdy z nas jest w różnym stopniu konsumentem produktów branży fonograficznej, rzadko jednak zastanawiamy się nad tym, dlaczego muzyka dociera do nas w takiej lub innej formie. Pomińmy chwilowo tak oczywiste przykłady jak kupno płyty lub uczestnictwo w koncercie. Muzyka dociera do nas także za pośrednictwem mediów od radia do Internetu. Pojawia się ona w filmach i reklamach, często decydując o ich powodzeniu. Towarzyszy nam także niejednokrotnie w trakcie zakupów w sklepie lub podczas przejażdżki hotelową windą. Za tymi pozornie oczywistymi momentami obcowania z muzyką kryje się potężny, skomplikowany system przepływu środków pieniężnych od osób i instytucji korzystających z muzyki do wytwórni oraz artystów ją tworzących i wykonujących.
Czy poznanie i analiza tego jak funkcjonuje ten system nie jest fascynującym wyzwaniem?
Postęp technologiczny – wynalezienie metod kompresji dźwięku (plik mp3) oraz upowszechnienie się Internetu – całkowicie zmieniają dotychczasowe sposoby dystrybucji i konsumpcji muzyki, stopniowym zmianom powinien podlegać również system praw autorskich. Taki obrót spraw nie jest jednak na rękę dużym wytwórniom muzycznym. Wmawiają one opinii publicznej, że tzw. „piractwo internetowe” godzi w interesy artystów. W dyskusjach tych niejednokrotnie dominują emocje, a zdecydowanie brakuje podejścia merytorycznego.
Rok wydania | 2009 |
---|---|
Liczba stron | 298 |
Kategoria | Zarządzanie, organizacja, strategie |
Wydawca | Placet |
ISBN-13 | 978-83-7488-020-6 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wprowadzenie | |
Rozdział 1. Narodziny i rozwój branży fonograficznej | |
1.1. Historyczne podstawy handlu dobrami kultury | |
1.2. Historia branży fonograficznej w latach 1877–1954 | |
1.3. Historia branży fonograficznej w latach 1955–1999 | |
Rozdział 2. Organizacja biznesu muzycznego | |
2.1. Struktura biznesu muzycznego: model trzech strumieni | 39 |
2.2. Rodzaje i struktura wytwórni muzycznych | |
2.3. Prawne uwarunkowania działalności fonograficznej | |
2.4. Ekonomiczne aspekty działalności fonograficznej | |
2.5. Kontrakt: z czego żyje artysta nagrywający? | |
Rozdział 3. Marketing muzyki w tradycyjnym modelu funkcjonowania branży fonograficznej | |
3.1. Produkt branży fonograficznej w modelu tradycyjnym | |
3.2. Dystrybucja produktów fonograficznych | |
3.3. Promocja produktów branży fonograficznej | |
3.4. Cena jako instrument marketingu na rynku fonograficznym | |
Rozdział 4.Rynek muzyczny w czasach upowszechniania się Internetu | |
4.1. Internet + plik mp3 = ? | |
4.2. „Piractwo internetowe” versus „dostęp do dóbr kultury” | |
4.3. Narodziny handlu plikami muzycznymi | |
4.4. Zmiany na rynku muzycznym i krótkowzroczność marketingowa firm fonograficznych | |
Rozdział 5. Nowy biznes muzyczny | |
5.1. Dystrybucja płyt za pomocą Internetu | |
5.2. Sklepy z plikami funkcjonujące według modelu „płać za ściągnięcie” (pay–per–download) | |
5.3. Model subskrypcyjny | |
5.4. Superdystrybucje (model „Weed”) | |
5.5. Serwisy reklamowe | |
5.6. Telefonia mobilna i rynek dzwonków do telefonów | |
5.7. Strategia „ofert pakietowych” | |
5.8. Netaudio | |
5.9. Serwisy społecznościowe | |
5.10. Blogi | |
5.11. Agregatorzy | |
5.12. Największe wytwórnie muzyczne w nowej rzeczywistości | |
5.13. Wytwórnie niezależne w warunkach rozwoju marketingu muzyki on-line | |
5.14. Nowe modele dla indywidualnych artystów | |
5.15. Perspektywy rozwoju nowej fonografii | |
Podsumowanie | |
Spisy i Bibliografia | |