Biznes muzyczny

Ekonomiczne i marketingowe aspekty fonografii

4 oceny

Wydawca:

Placet

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

34,96  46,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 46,00 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 29,44 zł  


34,96

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Każdy z nas jest w różnym stopniu konsumentem produktów branży fonograficznej, rzadko jednak zastanawiamy się nad tym, dlaczego muzyka dociera do nas w takiej lub innej formie. Pomińmy chwilowo tak oczywiste przykłady jak kupno płyty lub uczestnictwo w koncercie. Muzyka dociera do nas także za pośrednictwem mediów od radia do Internetu. Pojawia się ona w filmach i reklamach, często decydując o ich powodzeniu. Towarzyszy nam także niejednokrotnie w trakcie zakupów w sklepie lub podczas przejażdżki hotelową windą. Za tymi pozornie oczywistymi momentami obcowania z muzyką kryje się potężny, skomplikowany system przepływu środków pieniężnych od osób i instytucji korzystających z muzyki do wytwórni oraz artystów ją tworzących i wykonujących.


Czy poznanie i analiza tego jak funkcjonuje ten system nie jest fascynującym wyzwaniem?


Postęp technologiczny – wynalezienie metod kompresji dźwięku (plik mp3) oraz upowszechnienie się Internetu – całkowicie zmieniają dotychczasowe sposoby dystrybucji i konsumpcji muzyki, stopniowym zmianom powinien podlegać również system praw autorskich. Taki obrót spraw nie jest jednak na rękę dużym wytwórniom muzycznym. Wmawiają one opinii publicznej, że tzw. „piractwo internetowe” godzi w interesy artystów. W dyskusjach tych niejednokrotnie dominują emocje, a zdecydowanie brakuje podejścia merytorycznego.


Rok wydania2009
Liczba stron298
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaPlacet
ISBN-13978-83-7488-020-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie
  Rozdział 1. Narodziny i rozwój branży fonograficznej
  1.1. Historyczne podstawy handlu dobrami kultury
  1.2. Historia branży fonograficznej w latach 1877–1954
  1.3. Historia branży fonograficznej w latach 1955–1999
  Rozdział 2. Organizacja biznesu muzycznego
  2.1. Struktura biznesu muzycznego: model trzech strumieni    39
  2.2. Rodzaje i struktura wytwórni muzycznych
  2.3. Prawne uwarunkowania działalności fonograficznej
  2.4. Ekonomiczne aspekty działalności fonograficznej
  2.5. Kontrakt: z czego żyje artysta nagrywający?
  Rozdział 3. Marketing muzyki w tradycyjnym modelu funkcjonowania branży fonograficznej
  3.1. Produkt branży fonograficznej w modelu tradycyjnym
  3.2. Dystrybucja produktów fonograficznych
  3.3. Promocja produktów branży fonograficznej
  3.4. Cena jako instrument marketingu na rynku fonograficznym
  Rozdział 4.Rynek muzyczny w czasach upowszechniania się Internetu
  4.1. Internet + plik mp3 = ?
  4.2. „Piractwo internetowe” versus „dostęp do dóbr kultury”
  4.3. Narodziny handlu plikami muzycznymi
  4.4. Zmiany na rynku muzycznym i krótkowzroczność marketingowa firm fonograficznych
  Rozdział 5. Nowy biznes muzyczny
  5.1. Dystrybucja płyt za pomocą Internetu
  5.2. Sklepy z plikami funkcjonujące według modelu „płać za ściągnięcie” (pay–per–download)
  5.3. Model subskrypcyjny
  5.4. Superdystrybucje (model „Weed”)
  5.5. Serwisy reklamowe
  5.6. Telefonia mobilna i rynek dzwonków do telefonów
  5.7. Strategia „ofert pakietowych”
  5.8. Netaudio
  5.9. Serwisy społecznościowe
  5.10. Blogi
  5.11. Agregatorzy
  5.12. Największe wytwórnie muzyczne w nowej rzeczywistości
  5.13. Wytwórnie niezależne w warunkach rozwoju marketingu muzyki on-line
  5.14. Nowe modele dla indywidualnych artystów
  5.15. Perspektywy rozwoju nowej fonografii
  Podsumowanie
  Spisy i Bibliografia
RozwińZwiń