Biznes a ochrona konkurencji

-17%

Biznes a ochrona konkurencji

2 oceny

Format:

pdf

RODZAJ DOSTĘPU

57,27  69,00

Format: pdf

Cena początkowa: 69,00 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 57,27 zł  


57,27

w tym VAT

W książce omówiono biznesowe skutki regulacji w dziedzinie prawa konkurencji. Zaprezentowano najnowszy stan prawny i faktyczny w zakresie percepcji i stosowania prawa konkurencji. Czytelnicy znajdą tu odpowiedzi na wiele ważnych pytań, m.in.: * Jak rozwijać biznes, aby nie popaść w konflikt z prawem konkurencji? * Jak budować przewagę konkurencyjną firmy, aby nie spotkać się z zarzutem nadużywania dominującej pozycji na rynku? * Jakie zapisy porozumień, konieczne z biznesowego punktu widzenia, nie będą sprzeczne z prawem konkurencji? * Jakie warunki muszą zostać spełnione, aby pożądana fuzja lub przejęcie nie spotkały się z negatywną opinią organu antymonopolowego? Drugie wydanie publikacji zostało uzupełnione o antymonopolową analizę rekomendacji marketingowych Ph. Kotlera. Autorka szczegółowo omówiła też takie kwestie, jak antykonkurencyjne znaczenie pionowych porozumień między przedsiębiorstwami oraz analizy rynkowe w prewencyjnej kontroli koncentracji. Ilustrację zastosowań regulacji antymonopolowych w praktyce stanowią liczne studia przypadków. Książka powstała na podstawie doświadczeń autorki zdobytych w pracy na stanowisku doradcy antymonopolowego dużych firm polskich i zagranicznych oraz podczas tworzenia Urzędu Antymonopolowego i kierowania jego pracami w pierwszym okresie polskiej transformacji. Opracowanie skierowane jest do studentów kierunków zarządzania oraz czytelników zainteresowanych prowadzeniem biznesu, pragnących uniknąć konfliktu z prawem konkurencji.


Rok wydania2012
Liczba stron232
KategoriaInne
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-264-5080-8
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  O autorce     7
  Przedmowa do wydania drugiego     9
  Wstęp     11
  1. Strategie konkurencyjne przedsiębiorstw i ochrona konkurencji     15
  Konkurencja: rywalizacja i kooperacja     15
  Konkurencja w sektorze     17
  Konkurencja na rynku     18
  Ekonomiczne przesłanki prawnej ochrony konkurencji     20
  Rynek właściwy dla działania przedsiębiorstwa     27
  Rynki konglomeratowe i sąsiednie     40
  Bariery wejścia i wyjścia z rynku właściwego     41
  Podsumowanie     44
   2.Nadużywanie dominacji rynkowej przedsiębiorstwa     47
  Dominacja rynkowa jako cel strategii zarządzania przedsiębiorstwem     47
  Kryteria pomiaru udziału rynkowego przedsiębiorstwa     52
  Kryteria oceny pozycji i siły rynkowej przedsiębiorstwa     53
  Skuteczna strategia biznesowa i antymonopolowe kłopoty     57
  Typowe zachowania firm dominujących na rynku     60
  Praktyki cenowe przedsiębiorstwa dominującego na rynku właściwym     63
  Podsumowanie     85
  3. Antykonkurencyjne porozumienia przedsiębiorstw     87
  Motywy porozumiewania się przedsiębiorstw     87
  Porozumienia przedsiębiorstw ograniczające konkurencję     89
  Porozumienia kartelowe     91
  Przykłady łagodzenia kar pieniężnych dla uczestników karteli     99
  Kartel podany do publicznej wiadomości     103
  Porozumienia dystrybucyjne     114
  Podsumowanie     142
  4. Koncentracja i konkurencja     144
  Koniunktura gospodarcza i koncentracja przedsiębiorstw     144
  Przyczyny transakcji F&P     146
  Kooperacyjny i koncentracyjny charakter transakcji     148
  Przyjazne i wrogie F&P     154
  Udane i nieudane transakcje F&P     157
  Koncentracja i wzrost siły rynkowej jej uczestników     161
  Kryteria oceny wpływu planowanej koncentracji na stan konkurencji     164
  Ocena planowanych koncentracji w praktyce orzeczniczej KE     165
  Podsumowanie     187
  5. Ochrona konkurencji w Polsce     190
  Prawo konkurencji przed zmianami z 1989 roku     190
  Ochrona konkurencji w procesie transformacji gospodarczej po 1989 roku     191
  Polityka gospodarcza i skuteczność prawa konkurencji     197
  Wpływ UOKiK na podmiotową strukturę rynków produktowych i geograficznych     199
  Rola UOKiK w tworzeniu prawa     201
  Ochrona konsumentów     203
  Negocjacje członkostwa Polski w Unii Europejskiej     205
  Zakończenie     207
  Bibliografia     215
  Indeks     227
RozwińZwiń