Rola satysfakcji klienta w kształtowaniu i poziomowaniu jakości usług

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

36,25

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 36,25 zł  


36,25

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Autorka monografii zdecydowała się podejść do tematyki w nowatorski sposób, szczególnie jeśli chodzi o tytuł i zakres publikacji. Dlatego użyła dwóch bardzo specyficznych słów: „kształtowanie” i „poziomowanie”, które do tej pory nie były wykorzystywane w literaturze w takim kontekście.


Takie podejście jest autorskim i subiektywnym pomysłem, który nie był do tej pory wykorzystywany w innych pracach z zakresu jakości usług, chociaż w wielu publikacjach można natrafić na określenie „poziom jakości”, np. „wysoki poziom jakości”. Bogactwo języka polskiego pozwala na wprowadzanie nowych nazw dla znanych dotąd pojęć. Być może dzięki tej pracy użycie tych dwóch słów w odniesieniu do jakości usług będzie kontynuowane przez innych autorów.


W treści monografii wyszczególniono sześć rozdziałów. Pierwsze cztery rozdziały obejmują studia literatury, umożliwiające opisanie badanego problemu oraz wskazanie najistotniejszych informacji. Szczególną uwagę poświęcono tutaj e-usługom, których charakterystyka, specyfika oraz metodyka badań wyraźnie różni się w dużym stopniu od usług tradycyjnych. Wykorzystano pozycje literaturowe zarówno z obszaru nauk o zarządzaniu i jakości, jak i w niewielkim zakresie z obszaru inżynierii produkcji. Kolejne dwa rozdziały zawierają metodykę, wyniki, omówienie jakościowych badań empirycznych przeprowadzonych przez autorkę oraz ich dyskusję, wraz ze wskazówkami dotyczącymi prowadzenia badań z zakresu oceny jakości usług.


Dzięki badaniom teoretycznym, jak i empirycznym możliwe było przedstawienie wniosków, które mają pomóc polskim przedsiębiorstwom usługowym w prowadzeniu badań związanych z jakością oferowanych przez nie usług. Praca zawiera nie tylko opisy i praktyczną implikację poszczególnych metod badawczych. Pokazuje również, jakie badania prowadzone były przez przedsiębiorstwa biorące udział w ankiecie. Dodatkowo przedstawiono opinię klientów na temat takich badań, wskazanie ich mocnych i słabych stron, co jest ważnym aspektem, aby oceny jakości usług wprowadzone były w przyszłości w sposób rzetelny. Praca zawiera także zestawienie wskazówek dotyczących realizacji badań oceny jakości usług, które mogą pomóc w prowadzeniu tego typu badań.


Stworzone na potrzeby monografii ankiety (dla przedsiębiorstw usługowych oraz dla klientów) zawierają różnego rodzaju pytania. Analiza prowadzona na podstawie obu ankiet jest mieszaniną badań jakościowych i ilościowych. Aby gruntownie zbadać analizowany problem, należało dogłębnie poznać zdanie wszystkich grup zainteresowanych tego typu badaniami. Tylko takie podejście pozwoliło na uzyskanie odpowiedniej ilości informacji od respondentów.


Rok wydania2022
Liczba stron431
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaPolitechnika Częstochowska
ISBN-13978-83-7193-883-2
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp
  
  Rozdział 1. Charakterystyka usług w świetle dostępnej literatury
  1.1. Definicja usługi z punktu widzenia nauki o zarządzaniu i jakości
  1.2. Cechy charakterystyczne usług i ich odróżnienie od wyrobów
  1.3. Klasyfikacje usług w Polsce
  1.4. Wykorzystanie koncepcyjnej matrycy atrybutów usług do klasyfikacji usług
  1.5. Systemowe ujęcie usługi
  1.6. Charakterystyka e-usług
  1.7. Kompetencje cyfrowe polskiego społeczeństwa
  
  Rozdział 2. Satysfakcja i lojalność klienta – znaczenie i metody ich pomiaru
  2.1. Definicja satysfakcji i lojalności jako czynników pośrednich w zarządzaniu jakością usług
  2.2. Ogólne założenia indeksu satysfakcji klienta CSI
  2.3. Ocena lojalności klienta z wykorzystaniem wskaźnika NPS (Net Promoter Score)
  2.4. Ocena lojalności klienta z wykorzystaniem wskaźnika CLI (Customer Loyalty Index)
  2.5. Wieloaspektowy wskaźnik lojalności TRI*M
  2.6. Relacja między jakością usług, satysfakcją a zyskiem przedsiębiorstwa
  
  Rozdział 3. Jakość usług
  3.1. Ogólna definicja jakości
  3.2. Definicja jakości usług i jej specyfika
  3.3. Czynniki determinujące jakość usług
  3.4. Czynniki determinujące jakość e-usług
  3.5. Jakość usług w sektorze MŚP
  3.6. Modele jakości usług
  3.6.1. Model luk w zarządzaniu jakością usług
  3.6.2. Inne modele jakości usług
  
  Rozdział 4. Charakterystyka wybranych metod oceny jakości usług
  4.1. Klasyfikacja metod oceny jakości usług
  4.2. Metoda Servqual jako narzędzie determinujące oczekiwanie i postrzeganie klientów
  4.3. Metoda Servperf jako alternatywa dla metody Servqual
  4.4. Metodologia wykorzystania analizy Importance/Performance (IPA)
  4.5. Ocena i projektowanie jakości usług z wykorzystaniem metody Kano
  4.6. Metoda kary-nagrody jako alternatywa do badań ankietowych
  4.7. Opisywanie zdarzeń szczególnych za pomocą techniki krytycznych przypadków (CIT)
  4.8. Wykorzystanie tajemniczego klienta do oceny jakości usług
  4.9. Uniwersalny wzorzec oceny jakości usług
  4.10. Analiza reklamacji jako miary poziomu jakości wykonania
  4.11. Analiza opinii klientów publikowanych w Internecie
  4.12. Przydatność wybranych metod oceny jakości usług oraz formy
  zbierania danych w aspekcie kompetencji klientów
  4.13. Metodyka prowadzenia badań jakości usług tradycyjnych a e-usług
  
  Rozdział 5. Badania własne
  5.1. Projekt badań i próba badawcza
  5.2. Budowa ankiet badawczych
  5.3. Wyniki badań wstępnych
  5.4. Analiza wyników badań ankietowych (ankieta dla przedsiębiorstw)
  5.4.1. Charakterystyka respondentów
  5.4.2. Wstępna analiza wyników empirycznych dotyczących przedsiębiorstw
  5.4.3. Analiza statystyczna i analiza zależności między odpowiedziami
  5.5. Analiza wyników badań ankietowych (ankieta dla klientów)
  5.5.1. Charakterystyka respondentów
  5.5.2. Wstępna analiza wyników empirycznych dotyczących klientów
  5.5.3. Analiza statystyczna i analiza zależności między odpowiedziami
  5.6. Porównanie wyników ankiet
  5.7. Badania dotyczące metody oceny jakości usług dostępne w literaturze światowej i polskiej
  5.8. Wskazówki dotyczące prowadzenia badań oceny jakości usług
  5.9. Bariery napotykane podczas badań oceny jakości usług
  
  Rozdział 6. Wnioski i rekomendacje
  6.1. Odpowiedzi na szczegółowe pytania badawcze
  6.2. Rozwiązanie głównego problemu badawczego
  6.3. Podsumowanie
  
  Literatura
  
  Załączniki
  
  Wykorzystanie metod oceny jakości usług – ankieta dla przedsiębiorstw
  
  Wykorzystanie metod oceny jakości usług – ankieta dla klientów
  
  Spis tabel
  
  Spis rysunków
RozwińZwiń