Wyzwania rozwojowe firm rodzinnych vs nierodzinnych w czasach nowej rzeczywistości gospodarczej

1 opinia

Redakcja:

Agnieszka Puto

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

12,45

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 12,45 zł  


12,45

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Współczesne przedsiębiorstwa zarówno rodzinne, jak i nierodzinne zostały postawione przed koniecznością dostosowania się do zupełnie nowej rzeczywistości gospodarczej. Zmiany warunków funkcjonowania organizacji, które nastąpiły w wyniku światowego kryzysu związanego z pandemią COVID-19, zmusiły przedsiębiorstwa do wdrożenia nowych, dotychczas nieznanych sposobów radzenia sobie z kryzysem i wykreowania zupełnie nowych wzorców działania. Sukces w biznesie, zwłaszcza w dłuższej perspektywie, staje się dziś udziałem jedynie tych przedsiębiorstw, które są w stanie skutecznie implementować zmiany. Dla wielu współczesnych przedsiębiorstw zmiany związane z kryzysem pandemicznym stały się poważnym zagrożeniem dla ich istnienia i funkcjonowania. Przemianowanie modeli biznesowych, elastyczność organizacji, szybka reakcja na nieoczekiwane zmiany rynkowe i kalkulacja ryzyka pozwoliły przetrwać tylko wybranym jednostkom. Można postawić tezę, że polscy przedsiębiorcy – w ujęciu globalnym – poradzili sobie ze współczesnymi wyzwaniami rynkowymi.


Wyniki badań i wnioski z analizy studiów przypadków przedstawionych w monografii ukazują, że lockdown był niespodziewaną zmianą rynkową wpływającą na współczesne firmy. Większość z firm wykorzystało go jako szansę, dokonując w pierwszym etapie weryfikacji efektywności procesów zachodzących w funkcjonujących firmach. Ukazały one pewne braki, niespójności i nieścisłości, których rozwiązanie okazało się fundamentalne dla wprowadzenia zmian obejmujących całe przedsiębiorstwo i dotyczących konieczności dostosowywania się do nowych warunków rynkowych.


Monografia adresowana jest do wszystkich zainteresowanych problematyką warunków rozwoju współczesnych przedsiębiorstw. Przedstawione w niej zagadnienia nie ukazują pełnego spectrum współczesnych problemów zarządzania, jednak stanowią przesłankę do zgłębiania wiedzy i kontynuowania badań w tym zakresie.


Rok wydania2021
Liczba stron95
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaPolitechnika Częstochowska
ISBN-13978-83-7193-777-4
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Przedmowa
  
  Rozdział    1
  WYZWANIA ROZWOJOWE WSPÓŁCZESNYCH FIRM RODZINNYCH – WYNIKI BADAŃ WŁASNYCH
  Agnieszka Puto
  
  Rozdział    2
  POSTAWY I STRATEGIE W PROCESIE SKUTECZNEJ SUKCESJI
  FIRMY RODZINNEJ
  Ryszard Królik
  
  Rozdział    3
  FIRMA RODZINNA PODCZAS PANDEMII – STUDIUM JEDNOSTKI OCHRONY ZDROWIA
  Ewa Raczyńska
  
  Rozdział    4
  STRATEGIA JAKO SKUTECZNE NARZĘDZIE UMACNIANIA POZYCJI KONKURENCYJNEJ FIRM RODZINNYCH
  Sylwia Gostkowska-Dźwig, Magdalena Mrozik
  
  Rozdział    5
  ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE W PRZEDSIĘBIORSTWACH RODZINNYCH A PROCESY GLOBALIZACJI
  Beata Skowron-Grabowska
  
  Rozdział    6
  ZARZĄDZANIE INFRASTRUKTURĄ TRANSPORTU W PRZEDSIĘBIORSTWACH W OBLICZU ŚWIATOWEGO KRYZYSU
  Iga Kott
  
  Rozdział    7
  MIĘDZYNARODOWY TRANSPORT DROGOWY W CZASIE GLOBALNEJ PANDEMII KORONAWIRUSA SARS-COV-2
  Katarzyna Sukiennik
  
  Rozdział    8
  PROGNOZOWANIE POTRZEB TURYSTYCZNYCH W DOBIE PANDEMII
  Sylwia Gostkowska-Dźwig, Magdalena Mrozik
  
  Zakończenie
RozwińZwiń