POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Współczesne przedsiębiorstwa zarówno rodzinne, jak i nierodzinne zostały postawione przed koniecznością dostosowania się do zupełnie nowej rzeczywistości gospodarczej. Zmiany warunków funkcjonowania organizacji, które nastąpiły w wyniku światowego kryzysu związanego z pandemią COVID-19, zmusiły przedsiębiorstwa do wdrożenia nowych, dotychczas nieznanych sposobów radzenia sobie z kryzysem i wykreowania zupełnie nowych wzorców działania. Sukces w biznesie, zwłaszcza w dłuższej perspektywie, staje się dziś udziałem jedynie tych przedsiębiorstw, które są w stanie skutecznie implementować zmiany. Dla wielu współczesnych przedsiębiorstw zmiany związane z kryzysem pandemicznym stały się poważnym zagrożeniem dla ich istnienia i funkcjonowania. Przemianowanie modeli biznesowych, elastyczność organizacji, szybka reakcja na nieoczekiwane zmiany rynkowe i kalkulacja ryzyka pozwoliły przetrwać tylko wybranym jednostkom. Można postawić tezę, że polscy przedsiębiorcy – w ujęciu globalnym – poradzili sobie ze współczesnymi wyzwaniami rynkowymi.
Wyniki badań i wnioski z analizy studiów przypadków przedstawionych w monografii ukazują, że lockdown był niespodziewaną zmianą rynkową wpływającą na współczesne firmy. Większość z firm wykorzystało go jako szansę, dokonując w pierwszym etapie weryfikacji efektywności procesów zachodzących w funkcjonujących firmach. Ukazały one pewne braki, niespójności i nieścisłości, których rozwiązanie okazało się fundamentalne dla wprowadzenia zmian obejmujących całe przedsiębiorstwo i dotyczących konieczności dostosowywania się do nowych warunków rynkowych.
Monografia adresowana jest do wszystkich zainteresowanych problematyką warunków rozwoju współczesnych przedsiębiorstw. Przedstawione w niej zagadnienia nie ukazują pełnego spectrum współczesnych problemów zarządzania, jednak stanowią przesłankę do zgłębiania wiedzy i kontynuowania badań w tym zakresie.
Rok wydania | 2021 |
---|---|
Liczba stron | 95 |
Kategoria | Zarządzanie, organizacja, strategie |
Wydawca | Politechnika Częstochowska |
ISBN-13 | 978-83-7193-777-4 |
Numer wydania | 1 |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Przedmowa | |
Rozdział | 1 |
WYZWANIA ROZWOJOWE WSPÓŁCZESNYCH FIRM RODZINNYCH – WYNIKI BADAŃ WŁASNYCH | |
Agnieszka Puto | |
Rozdział | 2 |
POSTAWY I STRATEGIE W PROCESIE SKUTECZNEJ SUKCESJI | |
FIRMY RODZINNEJ | |
Ryszard Królik | |
Rozdział | 3 |
FIRMA RODZINNA PODCZAS PANDEMII – STUDIUM JEDNOSTKI OCHRONY ZDROWIA | |
Ewa Raczyńska | |
Rozdział | 4 |
STRATEGIA JAKO SKUTECZNE NARZĘDZIE UMACNIANIA POZYCJI KONKURENCYJNEJ FIRM RODZINNYCH | |
Sylwia Gostkowska-Dźwig, Magdalena Mrozik | |
Rozdział | 5 |
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE W PRZEDSIĘBIORSTWACH RODZINNYCH A PROCESY GLOBALIZACJI | |
Beata Skowron-Grabowska | |
Rozdział | 6 |
ZARZĄDZANIE INFRASTRUKTURĄ TRANSPORTU W PRZEDSIĘBIORSTWACH W OBLICZU ŚWIATOWEGO KRYZYSU | |
Iga Kott | |
Rozdział | 7 |
MIĘDZYNARODOWY TRANSPORT DROGOWY W CZASIE GLOBALNEJ PANDEMII KORONAWIRUSA SARS-COV-2 | |
Katarzyna Sukiennik | |
Rozdział | 8 |
PROGNOZOWANIE POTRZEB TURYSTYCZNYCH W DOBIE PANDEMII | |
Sylwia Gostkowska-Dźwig, Magdalena Mrozik | |
Zakończenie | |