Wyzwania glottodydaktyki polonistycznej

"Życie zaczyna się po sześćdziesiątce…"

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

30,40

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

30,40

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Tom inicjuje serię „Studia Glottodydaktyczne” przygotowywaną przez Centrum Języka Polskiego i Kultury Polskiej dla Cudzoziemców „Polonicum” Uniwersytetu Warszawskiego. Autorzy (językoznawcy, literaturoznawcy, kulturoznawcy, komparatyści, slawiści, logopedzi, lekarze) konfrontują się ze stawianymi glottodydaktyce wyzwaniami, które, na potrzeby tej publikacji, zostały sprowadzone do sześciu pól tematycznych: rozwijanie kompetencji językowej, integracja, mediacja kulturowa, gatunki literackie, specjalne potrzeby uczących się oraz praktyka dydaktyczna.


The authors (linguists, literary scholars, culture experts, comparatists, Slavists, speech language therapists, doctors) respond to the challenges of Polish glottodidactics with regard to six subject areas: developing linguistic competence, integration, cultural mediation, literary genres, special needs of learners and teaching practice. The volume initiates the series Studia Glottodydaktyczne [Glottodidactic Studies] prepared by POLONICUM at the University of Warsaw.


Liczba stron268
WydawcaUniwersytet Warszawski
ISBN-13978-83-235-3375-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Przedmowa – Justyna Zych    9
  Wstęp – Paulina Potasińska    11
  
  Rozdział I
  Glottodydaktyka polonistyczna a rozwijanie kompetencji językowej
  Anna Dąbrowska, Małgorzata Pasieka – O kilku rzeczach, co nie całkiem nowe, czyli o składni w dawnych podręcznikach do języka polskiego jako obcego    19
  Magdalena Stasieczek-Górna – Jak integrować nauczanie zagadnień szyku wyrazów z programami nauczania języka polskiego jako obcego    49
  Iwona Góral-Wilhelms – Błąd kształtuje świadomość i uświęca środki    58
  
  Rozdział II
  Glottodydaktyka polonistyczna a integracja
  Anna Burzyńska-Kamieniecka, Urszula Dobesz – O czym przyszły obywatel wiedzieć powinien, czyli o potrzebie kształcenia i testowania kompetencji socjokulturowej
  i realioznawczej osób ubiegających się o polskie obywatelstwo    67
  Samanta Busiło – Odczarować imigrantów, czyli o słuchaczach szkoleń językowych oczami lektorów    86
  Sylwia Chrostowska-Gałązka – Trudności i wyzwania w nauczaniu dzieci języka polskiego jako drugiego na przykładzie dzieci-uchodźców z jednej ze szkół
  podstawowych w Warszawie    103
  
  Rozdział III
  Glottodydaktyka polonistyczna a mediacja kulturowa
  Grażyna Zarzycka – Mediacja kulturowa jako niedoceniony wymiar glottodydaktyki    117
  Anna Rabczuk, Małgorzata Majewska-Meyers – Polsko-niemieckie qui pro quo. Różnice kulturowe a akwizycja polszczyzny    132
  
  Rozdział IV
  Glottodydaktyka polonistyczna a gatunki literackie
  Anna Trębska-Kerntopf – Esej – gatunek twórczości słownej w roli tekstu autentycznego, stymulującego rozwijanie sprawności mówienia w nauczaniu języka
  polskiego jako obcego    147
  Anna Roter-Bourkane – Kreatywne pisanie na zajęciach z języka polskiego jako obcego a kształcenie kulturowe    165
  
  Rozdział V
  Glottodydaktyka polonistyczna a specjalne potrzeby uczących się Aleksandra Święcka – Polski język migowy jako źródło interferencji gramatycznych – analiza wypowiedzi pisemnych Głuchych    177
  Urszula Bielecka – Język polski jako obcy na lekcji z dyslektycznym studentem. Wyzwania i problemy    185
  Kamila Potocka-Pirosz – „Zatrzymać język” – zastosowanie glottodydaktyki w zaburzeniach czynności nazywania u osób z chorobą Alzheimera    192
  Urszula Swoboda-Rydz – Czy możliwe jest zanurzenie w języku specjalistycznym?    203
  
  Rozdział VI
  Glottodydaktyka polonistyczna a praktyka dydaktyczna
  Magdalena Kobus, Anna Szyntor-Bykowska – „Smak sukcesu” i „gorycz porażki”, czyli o tym, jak na zajęciach z języka polskiego jako obcego wykorzystać informacje medialne o wydarzeniach sportowych    217
  Beata Afeltowicz – Potencjał kulturowy nazw własnych w nauczaniu języka polskiego jako obcego (na przykładzie podręcznika Joanny Włodarczyk i Julitty Poluch Język polski poza klasą)    229
  Agnieszka Jastrzębska – Zabawy polisensoryczne na zajęciach z języka polskiego jako obcego    239
  Wspomnienia Marta Pančíková – Co dla mnie oznacza „Polonicum” (lata siedemdziesiąte i osiemdziesiąte
  w „Polonicum”)    248
  Piotr Kajak, Iwona    254
  
  Noty o autorach    256
  Indeks nazwisk    262
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia